AnonymBruker Skrevet 10. april #41 Skrevet 10. april Man kan mislike religion uten å hate mennesket som er indoktrinert i religionen, det er en forskjell ser du. På samme måte som man kan mislike Israel og "ledelsen" der uten at man hater menneskene som er indoktrinert i doktrinen der. Anonymkode: 54ce0...65b 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. april #42 Skrevet 10. april Jeg liker ikke folk som følger religioner. Uansett hvilke religion! De er hjernevasket! Anonymkode: 74db1...b4f 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #43 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er muslimer noe værre enn kristne? Ekstremisme er det lov å "hate på" som det så populært kalles om degen. Anonymkode: 7085a...09f Det er ikke kristne som topper listen over voldteker, overfall, vold og annen kriminalitet i alle fall. Jeg er tilhenger av statistikk, for det gir et visst bilde på situasjonen i et land. Statistikken tilsier at muslimske menn av innvandrerbakgrunn av større tendens til å voldta og begå kriminalitet enn andre. Sorry not sorry. Anonymkode: dc084...303 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #44 Skrevet 10. april Jeg hater ikke muslimer generelt men jeg hater islam. Av alle verdens motbydelige religioner og ideologier så er islam den verste med god margin, bare se på hvor mye elendighet den ideologien har skapt i Midtøsten og hvor mange problemer den fører med seg til Europa. Islam har verdier og doktriner som slettes ikke hører hjemme i moderne vestlige land. Anonymkode: 3424b...1b2 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. april #45 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hater ikke muslimer generelt men jeg hater islam. Av alle verdens motbydelige religioner og ideologier så er islam den verste med god margin, bare se på hvor mye elendighet den ideologien har skapt i Midtøsten og hvor mange problemer den fører med seg til Europa. Islam har verdier og doktriner som slettes ikke hører hjemme i moderne vestlige land. Anonymkode: 3424b...1b2 Islam og kristendom er like ille. Se hvordan det er i USA nå, der de galne kristne menneskene står å sammenligner Trump med Gud og Jesus for han har gjort så mye godt for menneskeheten, altså hallo. Det er så dobbeltmoralskt og jævlig at jeg får makk. Det er jo ikke de stakkars vanlige menneskene som ikke vet bedre enn å tro på det de blir fortalt uten evene til kritisk tenkning men disse sprø religiøse lederne som leder de inn i all verden tull og tøys for det er "Guds vilje". Ironien i å kritisere regime i Iran når det er samme regime i USA. Anonymkode: 54ce0...65b 3
AnonymBruker Skrevet 10. april #46 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er ikke kristne som topper listen over voldteker, overfall, vold og annen kriminalitet i alle fall. Jeg er tilhenger av statistikk, for det gir et visst bilde på situasjonen i et land. Statistikken tilsier at muslimske menn av innvandrerbakgrunn av større tendens til å voldta og begå kriminalitet enn andre. Sorry not sorry. Anonymkode: dc084...303 OMG, der er MENN likestilt i ALLE religioner du. Hvor mange hvite kristne menn har ikke voldtatt kvinner og misbrukt barn??? Mange som ikke er med i statistikken og vet du. Kriminalitet henger ofte sammen med fattigdom som ofte henger med at man kommer til et land man ikke har tilknytning til og det er vanskelig å starte et nytt liv når man er 25 uten noen som helst. Der må Norge stille strengere krav og ha strengere straffer. Det sier seg selv at når man kommer fra land der man blir pisket for å drikke alkohol eller de kapper hånda av deg om du stjeler et brød så har man ikke respekt for "loven" her til lands for her blir man sendt til en feriekoloni i et halvt år med tannleger og helsehjelp inkludert. Anonymkode: 54ce0...65b 1
Kygos Skrevet 10. april #47 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): OMG, der er MENN likestilt i ALLE religioner du. Hvor mange hvite kristne menn har ikke voldtatt kvinner og misbrukt barn??? Mange som ikke er med i statistikken og vet du. Kriminalitet henger ofte sammen med fattigdom som ofte henger med at man kommer til et land man ikke har tilknytning til og det er vanskelig å starte et nytt liv når man er 25 uten noen som helst. Der må Norge stille strengere krav og ha strengere straffer. Det sier seg selv at når man kommer fra land der man blir pisket for å drikke alkohol eller de kapper hånda av deg om du stjeler et brød så har man ikke respekt for "loven" her til lands for her blir man sendt til en feriekoloni i et halvt år med tannleger og helsehjelp inkludert. Anonymkode: 54ce0...65b Greit at det har en årsak - så å si all vold og annen kriminalitet har en årsak. Tror du det er relevant for et offer for overfallsvoldtekt at gjerningsmannen hadde en belastet fortid? Det er litt tragikomisk at man ofte kommer trekkende med at innvandrere er utsatte for å begå kriminalitet pga bl.a. fattigdom og dårlige kår, sånn at det liksom blir feil å kople problemet til innvandrere generelt. Men faktum er jo at innvandring ER er en utløsende årsak til mer kriminalitet og fattigdom i Norge. Det handler ikke om innvandrerne i seg selv, men det er et resultat av innvandring. 3 2
Gjest Lurendreieren Skrevet 10. april #48 Skrevet 10. april (endret) Hva med hatet fra Islam? Trenger vi ikke en handlingsplan mot det også? Husker en pakistansk gjeng på skolegården som omtalte alle norske hvite jenter som "hore" og vi guttene som "potet". Skulle bare slåss og lage bråk, fikk de problemer så kunne de bare hente fetterne sine fra Oslo. Jeg hadde i utgangspunktet ikke noe imot pakistanere, men har aldri møtt på verre rasister. De frekkeste og mest ubehagelige folkene jeg har vært borti. Der var det bare jentene som fikk en veldig streng oppdragelse og ble overkontrollert. De var stille og veldig sympatiske. Mens guttene fikk herje, brøle og bråke så mye de bare ville. Liksom småkonger i klanen. Jeg liker ikke den kulturen. Innrømmer det Endret 10. april av Lurendreieren
Sudden_Yam_1630 Skrevet 10. april #49 Skrevet 10. april (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hat mot muslimer er ikke bare "meninger", det er en form for rasisme som gjør hverdagen utrygg for mange av naboene våre. Muslimer i Norge er akkurat som alle andre – de er lærere, sykepleiere, studenter og venner som bidrar hver eneste dag for at samfunnet vårt skal gå rundt. Når fordommer får spre seg fritt, spesielt på nettet, skaper det en frykt som ikke hører hjemme her. Å stadig koble en hel tro til terrorisme eller se på medmennesker som en "trussel", er både urettferdig og sårende. Dette er merkelapper som vi må tørre å legge bort. Hat løser aldri noen utfordringer; det river oss bare fra hverandre. Vi har alle et ansvar for å si fra når vi ser at noen blir dårlig behandlet, og heller velge å møte hverandre med ekte nysgjerrighet i stedet for frykt. Norge skal være et land der alle kan være seg selv og føle seg trygge, uansett hva de tror på. Anonymkode: 4c3bd...5b7 Islam SKAL og MÅ kritiseres, og en hel del muslimer må også kritiseres da troen deres kommer foran norsk lov for dem. Det er ikke hat. De som hater muslimer mest er andre muslimer Endret 10. april av Sudden_Yam_1630 4 5
Sudden_Yam_1630 Skrevet 10. april #50 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er muslimer noe værre enn kristne? Ekstremisme er det lov å "hate på" som det så populært kalles om degen. Anonymkode: 7085a...09f Islam som religion er generelt verre enn kristendom, da kristendom har blitt modernisert og dagens kristendom er mye mildere og alternativ enn den var før. Islam derimot, er ikke åpen for modernisering i det hele tatt. Det er klart det finnes kristne sekter som er like ille som ekstrem islam, ja. For eksempel I usa 5 4
Bacteria Skrevet 10. april #51 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Islam og kristendom er like ille. Se hvordan det er i USA nå, der de galne kristne menneskene står å sammenligner Trump med Gud og Jesus for han har gjort så mye godt for menneskeheten, altså hallo. Det er så dobbeltmoralskt og jævlig at jeg får makk. Det er jo ikke de stakkars vanlige menneskene som ikke vet bedre enn å tro på det de blir fortalt uten evene til kritisk tenkning men disse sprø religiøse lederne som leder de inn i all verden tull og tøys for det er "Guds vilje". Ironien i å kritisere regime i Iran når det er samme regime i USA. Anonymkode: 54ce0...65b Helt enig i at det er bekymringsfullt det du beskriver her. Fenomenet er noe som har kommet inn i en del kristne miljøer i relativt nyere tid. Eller, det er jo egentlig ikke noe nytt at religion blir misbrukt av politiske ledere. Det skjer i alle religioner, og i særdeleshet de tre Abrahams. Akkurat den religiøsiteten du beskriver her er typisk for USA. Eller, typisk, de har hvertfall fått innpass i det ovale kontor. Men er ikke enig i at Iran og USA er samme ulla. Trump har ikke drept titusenvis av sivile amerikanere, for å ta det åpenbare. 1
BareMay Skrevet 10. april #52 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hat mot muslimer er ikke bare "meninger", det er en form for rasisme som gjør hverdagen utrygg for mange av naboene våre. Muslimer i Norge er akkurat som alle andre – de er lærere, sykepleiere, studenter og venner som bidrar hver eneste dag for at samfunnet vårt skal gå rundt. Når fordommer får spre seg fritt, spesielt på nettet, skaper det en frykt som ikke hører hjemme her. Å stadig koble en hel tro til terrorisme eller se på medmennesker som en "trussel", er både urettferdig og sårende. Dette er merkelapper som vi må tørre å legge bort. Hat løser aldri noen utfordringer; det river oss bare fra hverandre. Vi har alle et ansvar for å si fra når vi ser at noen blir dårlig behandlet, og heller velge å møte hverandre med ekte nysgjerrighet i stedet for frykt. Norge skal være et land der alle kan være seg selv og føle seg trygge, uansett hva de tror på. Anonymkode: 4c3bd...5b7 Men jøder er det greit å hate? 3
AnonymBruker Skrevet 10. april #53 Skrevet 10. april Jeg liker mange muslimer. Men jeg liker ikke religionen deres. Jeg liker mange kristne. Men jeg liker ikke religionen deres. Felles for begge religionene er en blodtørstig Gud som har mer likehetstrekk med en narsissist enn en barmhjertig Gud. Fy faen så lei jeg er av religiøst hykleri og HAT fra disse religionene. Anonymkode: 44cde...fb1 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå