Kygos Skrevet 10. april #21 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så enig! Selv bor jeg deler av året i et muslimsk land, og trives veldig på grunn av hvor imøtekommende, vennlige og lite fordømmende mennesker er der. Det er større raushet og hjelpsomhet. Folk prater med hverandre og bryr seg om hverandre, og om man er religiøs, eller i hvor stor grad man er religiøs er aldri et tema, bortsett fra bemerkninger rundt dem som tar det så ut at deres konservative holdninger medfører at de ekskluderer seg selv i samfunnet. Disse skiller seg ut, de veldig konservative religiøse, og den gjennomsnittlige mann og kvinne synes slike drar ting for langt. Synes synd på barn og ungdom som vokser opp slik. Mye som vi føler ovenfor barn som vokser opp i religiøse sekter og menigheter med isolasjon og store restriksjoner. Jevnt over er de som oss, bare med en MER åpen, imøtekommende og utadvendt kultur, hvor naboer kjenner hverandre, hvor storslekten har like nære relssjoner som vi har i kun 2-3 ledd, hvor ukjente slår av en prat på bussen, og hvor folk hadde løpt til for å hjelpe dersom man roper om hjelp. Disse "farlige muslimene med forkastelig kultur" er forunderlig like nordmenn. Bare rausere og vennligere enn nordmenn. Anonymkode: b6b88...693 Du blir sikkert tatt godt imot om du er homofil, trans eller liknende. 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. april #22 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som man burde mislike det stille flertallet av menn som ikke voldtar som ikke sier mot de menn som voldtar? Anonymkode: b6b88...693 Menn er ikke organisert. Anonymkode: 4b309...1b8 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #23 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hat mot muslimer er ikke bare "meninger", det er en form for rasisme som gjør hverdagen utrygg for mange av naboene våre. Muslimer i Norge er akkurat som alle andre – de er lærere, sykepleiere, studenter og venner som bidrar hver eneste dag for at samfunnet vårt skal gå rundt. Når fordommer får spre seg fritt, spesielt på nettet, skaper det en frykt som ikke hører hjemme her. Å stadig koble en hel tro til terrorisme eller se på medmennesker som en "trussel", er både urettferdig og sårende. Dette er merkelapper som vi må tørre å legge bort. Hat løser aldri noen utfordringer; det river oss bare fra hverandre. Vi har alle et ansvar for å si fra når vi ser at noen blir dårlig behandlet, og heller velge å møte hverandre med ekte nysgjerrighet i stedet for frykt. Norge skal være et land der alle kan være seg selv og føle seg trygge, uansett hva de tror på. Anonymkode: 4c3bd...5b7 Det er ikke rasisme da muslimer ikke er en rase. Relgionkritikk går under ytringsfrihet. En må tåle å bli krenket Anonymkode: 7217d...26c 5 7
AnonymBruker Skrevet 10. april #24 Skrevet 10. april Kygos skrev (Akkurat nå): Du blir sikkert tatt godt imot om du er homofil, trans eller liknende. Det er jeg ikke, men det er slike her også. Historisk sett har dette vært mer akseptabelt og synlig i samfunnet enn det var i norge. Senest i går så jeg en veldig tydelig maskulin lesbisk kvinne. Hun var på kafe med sine venner. Hun ble møtt med smil, ikke stener. Anonymkode: b6b88...693
AnonymBruker Skrevet 10. april #25 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun var på kafe med sine venner. Hun ble møtt med smil, ikke stener. Anonymkode: b6b88...693 Hun er kvinne. Andre regler. Anonymkode: 4b309...1b8
AnonymBruker Skrevet 10. april #26 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er kvinne. Andre regler. Anonymkode: 4b309...1b8 Mulig. Hun tullet og flørtet iallefall ikke med politimenn, slik de homofile mennene (noen av dem kledd svært feminint) gjorde da jeg så dem forrige uke. Politimennene lo og tullet tilbake forøvrig. Kastet ingen stener de heller. Anonymkode: b6b88...693
AnonymBruker Skrevet 10. april #27 Skrevet 10. april Jeg hater ikke muslimer. Men jeg misliker sterkt homohat, kvinneundertrykkelse, ghettofisering og sosial kontroll i VÅRE land, og alle kravene som stilles om at vi skal legge tilrette for islam. Islam passer ikke inn i vesten og jeg er dritt lei at det ikke er lov å kritisere religionen uten å bli kalt rasist. Anonymkode: 4e8ad...0e7 7 6
Kygos Skrevet 10. april #28 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jeg ikke, men det er slike her også. Historisk sett har dette vært mer akseptabelt og synlig i samfunnet enn det var i norge. Senest i går så jeg en veldig tydelig maskulin lesbisk kvinne. Hun var på kafe med sine venner. Hun ble møtt med smil, ikke stener. Anonymkode: b6b88...693 Der går rett og slett ikke an å påstå at muslimske land har vært eller er mer frigjorte enn vestlige på dette området. 8 4
AnonymBruker Skrevet 10. april #29 Skrevet 10. april Kygos skrev (Akkurat nå): Der går rett og slett ikke an å påstå at muslimske land har vært eller er mer frigjorte enn vestlige på dette området. Jo. Bare se filmen om Aleksander den store. Ikke et tema i filmen egentlig, men de har tatt med den naturlighet som var rundt slikt. Som også i Hellas og andre sydligere kulturer. Anonymkode: b6b88...693
AnonymBruker Skrevet 10. april #30 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo. Bare se filmen om Aleksander den store. Ikke et tema i filmen egentlig, men de har tatt med den naturlighet som var rundt slikt. Som også i Hellas og andre sydligere kulturer. Anonymkode: b6b88...693 Hva har dette med muslimske land å gjøre? Anonymkode: 4b309...1b8 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #31 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Normalisering av Islam er moralt motbydelig. Anonymkode: 95ac3...ccc 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 HELT enig! Anonymkode: 0d3d7...6a6 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. april #32 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har dette med muslimske land å gjøre? Anonymkode: 4b309...1b8 At i flere muslimske kulturer har det historisk vært større åpenhet rundt homofili enn i Norge. Dette er ikke helt borte heller, bortsett fra i land under konservativt prestestyre. Muslimske land er mange svært ulike land, med mye ulike miljøer også. I noen familier og land er det nok vanskelig å stå frem som homofil. Ikke så ulikt som i Norge, hvor hvilken familie og miljø man tilhører er veldig avgjørende for om det går greit eller ikke. Min egen mor sa til meg da jeg var tenåring at hun forsto en familie som hadde kuttet ut kontakten med sin datter fordi hun kom ut som lesbisk. "Hadde vært svært vanskelig å forholde seg til" påsto hun. Min mor er ikke engang religiøs, men 100% norsk. Slilk er miljøavhengig i Norge også. Anonymkode: b6b88...693
AnonymBruker Skrevet 10. april #33 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Menn er ikke organisert. Anonymkode: 4b309...1b8 Det er ikke muslimer flest heller. Ikke mer enn at noen menn er organisert. I like ulike grupper som muslimer er "organisert" i. Anonymkode: b6b88...693
AnonymBruker Skrevet 10. april #34 Skrevet 10. april Som mange andre skriver hær, det er religionen som er problemet, ikke menneskene. Når det ikke klares å skille mellom religion, stat og individer så er konsekvensen av Islam blir en uønsket religion. Personlig er jeg mot all religion, religionsfrihet er utdatert. Alle som kan tenke logisk forstår at ingenting er sant av tullet, kun redsel for døden driver religion. Anonymkode: 0b7a2...e47 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #35 Skrevet 10. april Det du skriver høres fint ut i teorien, men det blir for enkelt å avfeie all kritikk som “hat” eller rasisme. Det går faktisk an å kritisere en religion uten å hate menneskene som følger den. Ser vi på fakta, så er det ikke til å komme bort fra at islamistisk ekstremisme har stått bak noen av de mest dødelige terrorangrepene i nyere tid, spesielt gjennom grupper som IS og Taliban. Samtidig er det viktig å si at mange av ofrene også er muslimer selv, dette er ikke svart-hvitt. Men det betyr heller ikke at man skal late som om problemene ikke finnes. I flere miljøer diskuteres ting som sosial kontroll, kvinneundertrykking og ekstrem tolkning av religion og det må være lov å ta opp uten å bli stemplet. Historisk sett har også kristendommen stått bak mye vold, så dette handler ikke om én religion som er “god” og en annen som er “ond”. Det handler om hvordan religion brukes, spesielt når den blandes med makt, politikk og ekstrem ideologi. Poenget er at man må kunne ha to tanker i hodet samtidig: - Ikke alle muslimer er problemet - Men det finnes reelle problemer knyttet til islamistisk ideologi som ikke bør ties ihjel - Islam står for mest vold i nyere tid Hvis vi ikke klarer å skille mellom de to, så kommer vi heller aldri til å løse noe. Anonymkode: 0d3d7...6a6 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. april #36 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At i flere muslimske kulturer har det historisk vært større åpenhet rundt homofili enn i Norge. Dette er ikke helt borte heller, bortsett fra i land under konservativt prestestyre. Muslimske land er mange svært ulike land, med mye ulike miljøer også. I noen familier og land er det nok vanskelig å stå frem som homofil. Ikke så ulikt som i Norge, hvor hvilken familie og miljø man tilhører er veldig avgjørende for om det går greit eller ikke. Min egen mor sa til meg da jeg var tenåring at hun forsto en familie som hadde kuttet ut kontakten med sin datter fordi hun kom ut som lesbisk. "Hadde vært svært vanskelig å forholde seg til" påsto hun. Min mor er ikke engang religiøs, men 100% norsk. Slilk er miljøavhengig i Norge også. Anonymkode: b6b88...693 Du lever på en rosa sky. Skulle ønske virkeligheten her på østlandet var sånn du beskriver i innleggene dine, virkelig, men de muslimene som har kommet hit de siste årene (fra MENA) er forbausende ofte drit konservative, lavt utdannede, hater homofile, hater jøder, kler opp småjentene sine i hijab, sender ungdommene sine på koranskole og forakter norske verdier, fordi imamen i moskeen deres sier at de er feil. De skjuler det ikke engang, jeg ser og hører det dessverre hver dag som lærer på en meget innvandrertett skole, i møte med både unger og foreldre. Disse folkene passer rett og slett ikke inn i et moderne, vestlig demokrati i det hele tatt - og de møter faktisk ikke NOK kritikk for den saken. Det er ikke en menneskerett å bo i Norge. Anonymkode: ac3b1...01f 5 8
AnonymBruker Skrevet 10. april #37 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du lever på en rosa sky. Skulle ønske virkeligheten her på østlandet var sånn du beskriver i innleggene dine, virkelig, men de muslimene som har kommet hit de siste årene (fra MENA) er forbausende ofte drit konservative, lavt utdannede, hater homofile, hater jøder, kler opp småjentene sine i hijab, sender ungdommene sine på koranskole og forakter norske verdier, fordi imamen i moskeen deres sier at de er feil. De skjuler det ikke engang, jeg ser og hører det dessverre hver dag som lærer på en meget innvandrertett skole, i møte med både unger og foreldre. Disse folkene passer rett og slett ikke inn i et moderne, vestlig demokrati i det hele tatt - og de møter faktisk ikke NOK kritikk for den saken. Det er ikke en menneskerett å bo i Norge. Anonymkode: ac3b1...01f Jeg lever ikke på en rosa sky, jeg lever I et muslimsk land. Så synes jeg det er helt innafor å kritisere DE muslimer som er så konservative og ekstreme at de nærmest fungerer på siden av samfunnet. Hvilket muslimer i dette muslimske landet også gjør, som jeg allerede har skrevet om. Det er fullt mulig å kritisere konservativ og ekstrem utøvelse av religion uten å slenge det etter muslimer generelt. Her i landet blir de veldig konservative kalt "skjegg", med en ganske så tydelig avstand og forakt. Kommer disse vanlige muslimer til Norge vil de fort settes i bås med dem de selv kaller "skjegg", og tar avstand fra. Det er veldig feil. Anonymkode: b6b88...693
AnonymBruker Skrevet 10. april #38 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er jeg ikke, men det er slike her også. Historisk sett har dette vært mer akseptabelt og synlig i samfunnet enn det var i norge. Senest i går så jeg en veldig tydelig maskulin lesbisk kvinne. Hun var på kafe med sine venner. Hun ble møtt med smil, ikke stener. Anonymkode: b6b88...693 Og du visste hun var lesbisk og ikke bare mannlig? Anonymkode: 7217d...26c 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #39 Skrevet 10. april Jeg hatet engang på alle kurdere etter en alvorlig hendelse vi i norge gjerne anser som stereotypisk, men det gikk over et par dager etter når jeg så hvordan kurdermiljøet reagerte på vedkommendes oppførsel. Han var ute og jeg var inne. Poenget er man bør absolutt ikke feie alle under en kam. Anonymkode: 209f5...46d
AnonymBruker Skrevet 10. april #40 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du visste hun var lesbisk og ikke bare mannlig? Anonymkode: 7217d...26c Ja det ble ikke gjort noen forsøk på å skjule det, inkludert det flørtende smilet hun ga meg. 😄 Anonymkode: b6b88...693
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå