Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har erfaring med seboreisk eksem i ansiktet, spesielt rundt nesevingene? Jeg sliter med at det blir rødt, tørt og litt kløete. Det går opp og ned, men blir aldri helt borte 😅

Har dere prøvd Fungoral krem, Elidel eller andre behandlinger? Hva funker best for dere, og hva bruker dere for å holde det i sjakk over tid? Tar også gjerne imot tips til hudpleie som ikke gjør det verre.

Setter stor pris på alle erfaringer!

Anonymkode: 8fbf7...445

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun vossabia sine produkter. De er bra for slik hud. 

Anonymkode: c6c16...c42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker kun vossabia sine produkter. De er bra for slik hud. 

Holder eksemet seg helt borte når du bruker disse produktene? Skal sjekke de ut. Takk!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 15.52):

Holder eksemet seg helt borte når du bruker disse produktene? Skal sjekke de ut. Takk!

Ja, fungerer veldig bra her. Har alle typer. Kamille, Ringblomst, Tindved og nesle, skogssåpe ect. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vask ansiktet med fungoral sjampo morgen og kveld, istedet for vanlig ansiktsrens. Deretter kan du bruke fuktighetsgivende serum og krem, uten parfyme. Se gjerne etter svanemerket. Ofte blir eksemet bedre på sommerstid og forverret på vinter, og at du må bruke fetere fuktighetskremer på vinter f eks.

Hilsen hudpleier

Anonymkode: d7d2d...b85

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vask ansiktet med fungoral sjampo morgen og kveld, istedet for vanlig ansiktsrens. Deretter kan du bruke fuktighetsgivende serum og krem, uten parfyme. Se gjerne etter svanemerket. Ofte blir eksemet bedre på sommerstid og forverret på vinter, og at du må bruke fetere fuktighetskremer på vinter f eks.

Hilsen hudpleier

Jeg har god erfaring med fungural sjampo i ansiktet, som jeg lar sitte på noen minutter før jeg skyller den av.  Jeg blir derimot overhode ikke bedre på sommeren, er som regel da jeg sliter, ikke på vinteren.  

Anonymkode: 0f0f6...6b0

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hilsen hudpleier

Takk for tips! Har aldri prøvd fungoral sjampo i ansiktet før. Har kun brukt fungoral krem (foreskrevet av lege) i ansiktet. Det har funket. Lenge siden jeg har hatt et utbrudd men nå er vi her igjen da.. Sol og sommer hjelper veldig for min del! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skikkelig fet i huden. Har seboreisk eksem i hodebunn og ansiktet rundt nese og øyenbryn. For meg er det eneste som hjelper en godt rens som fjerner fett og fettfri ansiktskrem. Har rosacea i tillegg så må ta flere hensyn. 

Jeg bruker rens+ gelkrem fra cerave og en annen fra isispharma med azelainsyre. Har også hatt god erfaring med litt sterkere produktet fra noon aesthetics. 

Jeg har tidligere prøvd mye som er naturlig og skal være bra for huden, men det har vært total katastrofe for min hud og virkelig forverret eksem og rosacea. Tror i stor grad det har med min fete hud å gjøre, for har lest at mange med tørrere hud har hatt brukt mer naturlige produkter med godt resultat. 

Anonymkode: c6182...2d6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt seboreisk eksem i ansiktet i flere år, dog kun utbrudd vinterstid. Fungoral krem virker ikke alltid for meg, nå bruker jeg kun fungoral sjampo.

Vasker ansiktet med fungoral 2-3 ganger i uken til utbruddet er borte, deretter 1 gang i uka. Lar sjampoen sitte på i noen minutter før jeg skyller av. Det er viktig at du følger anvisningen på pakken, og fortsetter å bruke krem/sjampo selv om eksemet blir borte. Det vil komme tilbake dersom du slutter helt med behandlingen  Du kan benytte fungoral krem, i tillegg til sjampoen.

Fet hud trigger eksemet. Ikke bruk fete kremer eller oljer på områder der du får eksem. Bruk produkter tilpasset din hudtype. Har du fet hud, bruk rens/kremer tilpasset dette.

Anonymkode: 95113...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Dytter :) 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...