AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Er du personlig med kollegaer? Forteller du om privatlivet? Jeg er ikke så veldig glad i å snakke om privatlivet på jobb. Men en kollega stiller ofte så mange spørsmål Anonymkode: 0e7c4...ff0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Kollegaene mine er nesten som familien min. Jobbet med de over flere 10 år snart og er personlig med enkelte. Anonymkode: 09859...b27
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Javisst, men det kommer jo an på hvilke kolleger. Jeg har mange venner Jeg i utgangspunktet har møtt på jobb. Anonymkode: 3bf53...248
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Ja, snakker om privatlivet med kollegaer. Innenfor rimelighetens grenser. Orker ikke å snakke om jobb i lunsjen også, isåfall skal jeg ha betalt. Anonymkode: 0c7e2...e09 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Nei. Om de spør om jeg har samboer og barn osv forteller jeg, men svarer korte setninger. Anonymkode: 6ef55...0be
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #6 Skrevet 56 minutter siden Når man jobber et sted er man del av et arbeidsmiljø. For at arbeidsmiljøet skal fungere kan man ikke sitte som en mekanisk maskin og bare snakke om upersonlige ting som været. Hvor mye man deler får være litt opp til hver enkelt, men vær trygg på at kollegaene dine bryr seg mye mer om deg hvis de vet bittelitt. Det er normalt sosialt lim. Man har misforstått helt når man ikke deler personlig informasjon. Man skaper faktisk et dårlig arbeidsmiljø ved å distansere seg. Kunsten er å være personlig, men ikke privat. Man deler for eksempel ikke sex-livet sitt, familiekrangler eller detaljerte helseopplysninger om seg selv og familiemedlemmer. På min arbeidsplass vet vi alle stort sett litt om hverandres fritidsinteresser, om vedkommende har en partner og/eller barn og ofte hvilket område de bor i. De fleste dyreeiere har nok også fortalt at de har hund/katt/akvarium osv. Det er ganske hyggelig å kunne utveksle tips til filmer, serier, turer, mat, reise osv fordi man har litt kjennskap til hva ulike kollegaer driver med utenfor jobben. Hvis ingen hadde delt noe som helst, så ville vi sittet der i lunsjen, da. Stirret tomt ut i lufta og bemerket at det var varmt/kaldt/glatt/regn/sol ute. Et godt arbeidsmiljø består av haugevis av positive uformelle kanaler, og skaper bedre resultater, mer faglig utvikling, mer delingskultur og bedre fellesskapsfølelse. En av faktorene for å få til dette er faktisk å gi litt av seg selv. Anonymkode: 0bc14...646
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå