AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Målsetting: ønsker å løpe 5km på 30.xx, og 3 km uten gåpauser. Det er første målsetting. Siden 19.mars har jeg jogget 8 turer. De fleste 3km, en 4km og to 5km. Beste tiden min på 3km er 19 min, beste tiden min på 5km er 32.12 minutter. Problemet mitt er at det virker som dagsform styrer økten. Jeg er kvinne og har menstruasjon, men jeg leser jo at man skal kunne trene uansett. Jeg går en lett fjelltur i uka. Trener styrke ukentlig. Har en aktiv jobb der jeg er mye på beina, går og går mye i trapper. Ellers går jeg også i bakker hver dag siden det er det litt av rundt huset vårt, og jeg går til butikken, går tur med venninner og er ute med barna. Jeg er godt over 100 mia-poeng (akkurat i dag 197). Forslag til hva jeg kan gjøre for å få progresjon? Jeg har hele veien kunne jogge 1.5km før jeg må gå et minutt og få ned pulsen igjen. Dette har ikke bedret seg. Men titt og ofte er jeg tung og sliten i kroppen. Har så lyst å få til denne løpingen! Anonymkode: b1a54...be9
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Kan det hende at du trenger litt mer hvile? Jeg merker at jeg yter absolutt best de dagene jeg har hatt litt pause. Kan hende det blir litt mye med løping, fjelltur og styrke samme uke. Ellers er variert trening det absolutt beste for fremgang - en dag kan du løpe 5 km (eller mer om du klarer) så sakte at du kan snakke rolig samtidig, en annen dag løper du opp en bakke og går ned igjen så mange dager du orker, en dag fartslek etc. Anonymkode: cdc3f...603 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden 80% rolige løpeturer. Roligere enn du tror. Så rolig at pulsen holder seg lav. Og så en løpetur i uka med intervaller. Men nøkkelen er de rolige turene. Anonymkode: 8a4df...2a0 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Målsetting: ønsker å løpe 5km på 30.xx, og 3 km uten gåpauser. Det er første målsetting. Siden 19.mars har jeg jogget 8 turer. De fleste 3km, en 4km og to 5km. Beste tiden min på 3km er 19 min, beste tiden min på 5km er 32.12 minutter. Problemet mitt er at det virker som dagsform styrer økten. Jeg er kvinne og har menstruasjon, men jeg leser jo at man skal kunne trene uansett. Jeg går en lett fjelltur i uka. Trener styrke ukentlig. Har en aktiv jobb der jeg er mye på beina, går og går mye i trapper. Ellers går jeg også i bakker hver dag siden det er det litt av rundt huset vårt, og jeg går til butikken, går tur med venninner og er ute med barna. Jeg er godt over 100 mia-poeng (akkurat i dag 197). Forslag til hva jeg kan gjøre for å få progresjon? Jeg har hele veien kunne jogge 1.5km før jeg må gå et minutt og få ned pulsen igjen. Dette har ikke bedret seg. Men titt og ofte er jeg tung og sliten i kroppen. Har så lyst å få til denne løpingen! Anonymkode: b1a54...be9 Du løper nok for hardt i forhold til form, start saktere og bygg opp gradvis. Å starte med å sette fartsmål første ukene er skjeldent en bærekraftig metode. Finn ett eller annet startprogram over 12 uker eller så for å bygge basen. Anonymkode: e1ea2...767
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå