Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De jeg vet om som er evig single er nesten alltid tilknytningsskadde. På bakgrunn av dette velger de dårlige partnere, eller tør ikke binde seg, eller klarer ikke kommunisere og løse fortløpende konflikter i et forhold også blir det slutt. 

Anonymkode: 032cb...5af

Hvordan kan man "velge dårlige partnere" eller "ikke klare å kommunisere og løse konflikter i et forhold" om man er evig singel?

Anonymkode: d6be1...b8d

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer meg helt fint uten både leketøy og SoMe. 
Lever et veldig godt liv, og en mann skal være en BONUS, ikke en «hvem som helst». 

ts

Anonymkode: 643a9...a91

Der tror jeg du oppsummerer hele problemet ditt. Det fungerer ikke å gå inn i et forhold og tenke at en partner bare skal være en 'bonus' i et allerede komplett liv.

Et langvarig samliv er ikke et pynteobjekt du legger til når det passer deg. Det er to liv som skal flettes sammen. Det krever at du gir fra deg plass, inngår kompromisser og tåler friksjon. Forventer du at en mann kun skal være et problemfritt pluss i margen uten å kreve noe av deg, så forsvinner de fleste menn..

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De jeg vet om som er evig single er nesten alltid tilknytningsskadde. På bakgrunn av dette velger de dårlige partnere, eller tør ikke binde seg, eller klarer ikke kommunisere og løse fortløpende konflikter i et forhold også blir det slutt. 

Anonymkode: 032cb...5af

Dette er også min observasjon, men vil komme med et innspill.

Det er utrolig, utrolig mange mennesker i forhold som er fysisk der, men egentlig er emosjonelt fraværende.

At noen er i et forhold betyr at de er i et forhold. Det betyr ikke at de ikke velger en dårlig partner eller ikke er en dårlig partner selv, det betyr ikke at de har bundet seg emosjonelt tll den andre eller at de har evne til kommunikasjon og konflikthåndtering.

Jeg har nok vært veldig tilknytningsskada, og ironisk nok, da var det så mye lettere å være i en relasjon. Nå, som jeg er mye mer påkoblet meg selv og følelsene mine) er det mer krevende å velge partner. De som får komme inn på meg nå, det betyr noe, i motsetning til da jeg var mer fjern mine egne og andres følelser.

Anonymkode: af614...119

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmann85 skrev (5 minutter siden):

Der tror jeg du oppsummerer hele problemet ditt. Det fungerer ikke å gå inn i et forhold og tenke at en partner bare skal være en 'bonus' i et allerede komplett liv.

Et langvarig samliv er ikke et pynteobjekt du legger til når det passer deg. Det er to liv som skal flettes sammen. Det krever at du gir fra deg plass, inngår kompromisser og tåler friksjon. Forventer du at en mann kun skal være et problemfritt pluss i margen uten å kreve noe av deg, så forsvinner de fleste menn..

Jeg tolker henne slik at mannen skal tilføre livet hennes noe bra, og ikke være livet hennes. Derav ordet "bonus".

Det var slik jeg tolket det i hvert fall:)

Anonymkode: af614...119

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmann85 skrev (10 minutter siden):

Min mann er kun en bonus, vi trenger ikke inngå kompromisser. Jeg er bra for han og han er bra for meg. 
MEN jeg hadde klart meg fint uten han også, så verden ville ikke gått under om jeg ble singel nå. Hadde vært knust lenge av kjærlighetssorg. Og hadde lett til jeg fant en like god mann. Ville vært singel til da.

Anonymkode: b1394...ac4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmann85 skrev (8 timer siden):

Så bra at du har karriere og økonomi på stell, men dette alene er ikke nok for å kunne stå i et samliv. Jeg er 41 år og har vært sammen med kona mi i 20 år. Det har krevd at vi begge har måttet svelge flere kameler. Alt kan være veldig fint i starten, men jo lenger en er sammen, jo mer må en tilpasse seg den andre.

En annen ting er at jeg tror mange av de mest attraktive mennene mellom 40 og 55 år overhodet ikke er interessert i å binde seg. Eller, jeg tror det gjelder mange menn uansett om de er attraktive eller ikke. Men jo lettere de har for å få seg et ligg, jo mindre behov har de for å binde seg. Dette kjenner jeg på selv, og flere av kameratene mine har sagt det samme: Hvis de blir skilt når ungene er 18 og de har god økonomi, har de ingen planer om å binde seg på nytt.

Jeg tror problemet med apper er at mange sikter for høyt, mens et stort flertall av menn nesten ikke får en eneste match. Det er ikke umulig, men den beste måten er nok å møtes gjennom noe du liker å gjøre.

Min beste anbefaling er å prøve å finne ham gjennom en felles interesse. F.eks. dersom du liker fjellturer: Kjøp deg en grønn lue og reis på populære DNT-hytter. Jeg er gift og søker ingenting (jeg skal være ærlig på at jeg ikke bruker giftering så mye siden jeg trener 5-6 dager i uka), men har ofte kommet i god prat der med damer som er på samme dnthytte som kunne vært aktuelle om jeg var singel.
Da har jeg blitt overrasket et par ganger. Ofte når jeg skal lage middag på kvelden, hender det at en eller flere damer også vil lage mat. Vi ender opp med å spise sammen, og jeg ender kanskje opp med å vaske opp sammen med ei jeg har fått veldig god kontakt med. Hun kommer kanskje litt borti meg mens vi vasker opp. Jeg skal være ærlig på at hadde jeg vært singel, så er det flere damer som jeg i utgangspunktet ikke anser som så veldig fine, som plutselig ble veldig attraktive fordi vi ble kjent. Det er en kombinasjon av lukt, kjemi, og at de kanskje bare går i en tynn ulltrøye uten BH . Her skal jeg være enig i at damer som jeg normalt aldri hadde kikket på, har gjort skikkelig inntrykk.  

"Når jeg skal lage middag?" Snakker du om på ei turisthytte? Høres jo ut som du omgir deg med single kvinner dagen lang.

Anonymkode: eddd7...eae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er 45. Har vært i ett forhold som varte 6 mnd🙄 

Anonymkode: d4457...2f1

Da har du jammen meg spart deg selv for mye idioti og kan anses som ekstremt heldig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (56 minutter siden):

Da har du jammen meg spart deg selv for mye idioti og kan anses som ekstremt heldig

Tull.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tull.

Hvorfor er det tull?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Finn en mann med mage så finner du noe som varer og er godt å holde rundt 😇🫡

Anonymkode: c243e...4b0

Hvilken kanal har du sett det på?

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler vel en del om alder. Er en over 30 betyr forhold/familie mindre og mindre. For min del erstatter jeg tiden venner bruker på samvær med familie, kjøring av unger til trening/øving osv. med hobbyer.

I slutten av tenårene og i 20-årene er man jo mer ute blant jevnaldrende, ofte litt småruset, og i en slik setting greier de fleste å finne noen. I voksen alder blir man mindre styrt av kjønnsdrift, og en velger mer fornuftige ting å drive på med på fritiden enn å oppsøke sjekke-settinger.

Kjipt hvis en er singel i voksen alder hvis en mistrives med dette, helt topp hvis en trives som singel.

Anonymkode: 277ac...80c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

"Når jeg skal lage middag?" Snakker du om på ei turisthytte? Høres jo ut som du omgir deg med single kvinner dagen lang.

Anonymkode: eddd7...eae

Snakker felleskjøkkenet på en selvbetjent DNT-hytte. Normalt venter man kanskje på tur vist det er litt trangt. Men min erfaring er at når interessen først er der, vil de plutselig lage mat nøyaktig samtidig.
Kona mi og jeg har faktisk pratet om akkurat dette, og hun bare ler av det. Hennes teori er at siden jeg er godt trent, ikke bruker ring, og utstråler ro uten å prøve meg på dem i det hele tatt, så blir de nysgjerrige. Når en mann ikke er desperat, tør kvinner å ta initiativet selv. Da kommer de 'tilfeldig' borti deg under oppvasken, og de vet veldig godt hva de gjør. Kona mi vet at jeg aldri ville vært utro, så for henne er det bare underholdende.
Poenget mitt til trådstarter var uansett at det er mye lettere å bygge ekte kjemi og se folk for hvem de er i en slik naturlig setting, enn å sitte hjemme og dømme menn basert på et Tinder-bilde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 9.36):

Menn elsker å fortelle oss hvor lett vi har det, men det gjelder bare for noen få, de som "alle" menn vil ha

Vil si at 90% av kvinner har de genetiske forutsetningene til å bli de damene som "alle" menn vil ha.

Så lenge de er i riktig aldersgruppe, som alle kvinner vil være i en periode i sitt liv, og ikke blir overvektige (noe alle kan jobbe mot med innsats). Og er litt snille.

For menn så er det hovedsaklig genetisk og kanskje kun 10-20% av menn har de genetiske forutsetningene for å nå toppen. Dvs menn med gode gener for muskel bygging, høyde, hårfeste, hudfarge, IQ osv. 

Anonymkode: 67500...cc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil si at 90% av kvinner har de genetiske forutsetningene til å bli de damene som "alle" menn vil ha.

Så lenge de er i riktig aldersgruppe, som alle kvinner vil være i en periode i sitt liv, og ikke blir overvektige (noe alle kan jobbe mot med innsats). Og er litt snille.

For menn så er det hovedsaklig genetisk og kanskje kun 10-20% av menn har de genetiske forutsetningene for å nå toppen. Dvs menn med gode gener for muskel bygging, høyde, hårfeste, hudfarge, IQ osv. 

Gjett hva. Jeg har vært i riktig alder

Anonymkode: 54e15...6d2

AnonymBruker
Skrevet

Gjett hva. Jeg har vært i riktig alder en gang i livet, jeg har aldri vært overvektig, og jeg ser helt normal ut. Tror ikke jeg er så verst snill heller. Gjett hvem som også har vært fullstendig usynlig for menn hele livet?

Slutt å spre denne løgnen. Det fører bare til at det er mange både kvinner og menn der ute som tror det er noe galt med dem. I virkeligheten handler mye om kjemi, noen er heldige og klikker med mange, mens andre bare klikker med noen få. Det du snakker om er ligging, og for de aller fleste kvinner er tilfeldig ligging fullstendig uinteressant. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gjett hva. Jeg har vært i riktig alder en gang i livet, jeg har aldri vært overvektig, og jeg ser helt normal ut. Tror ikke jeg er så verst snill heller. Gjett hvem som også har vært fullstendig usynlig for menn hele livet?

Slutt å spre denne løgnen. Det fører bare til at det er mange både kvinner og menn der ute som tror det er noe galt med dem. I virkeligheten handler mye om kjemi, noen er heldige og klikker med mange, mens andre bare klikker med noen få. Det du snakker om er ligging, og for de aller fleste kvinner er tilfeldig ligging fullstendig uinteressant. 

Jeg opplever at når enkelte kvinner ofte bruker "usynlig for menn", så mener de hovedsaklig muligheter for eksklusive forhold med attraktive menn, (som er mer attraktive enn dem), men ikke at de ikke får mulighet til å vise sin personlighet, og delta i dating.

Når menn sier "usynlig for kvinner" så mener de at de ikke kommer seg på date en gang. Ingen match på nettdating over lang tid, når de får match er det fake profil, eller en som har trykket feil. De sliter med dating i virkeligheten pga ting som angst osv. Dette er ofte menn som tror det er utseendet deres som holder dem tilbake, men de ser egentlig helt normale ut. Det er faktisk ofte det sosiale og ubalansen i nettdating.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man først begynner å se hva slags forhold folk faktisk lever i, blir det tydelig at du nok ville følt deg langt mer normal og sunn enn du tror. I jobben min får jeg innblikk i ulike forhold hver eneste uke, og det er nesten sjokkerende hva mange finner seg i – kun for å kunne si at de er i et forhold eller ekteskap.

Altfor mange ofrer både egen lykke, selvrespekt og i praksis sitt eget liv for å bli værende i relasjoner som sakte, men sikkert bryter dem ned. Samtidig gjør de alt for å fremstå utad som en lykkelig familie eller et vellykket ektepar. Det ironiske er at de som ser mest perfekte ut utenfra, ofte er de som har det aller verst bak lukkede dører.

Likevel er det altså mennesker som raskt konkluderer med at de som «aldri» finner noen, må være «tilknytningsskadet». I realiteten er det ofte tvert imot: Det er mennesker som ikke vil være i et forhold bare for å kunne si at de er i et forhold. De ønsker en partner som behandler dem med respekt og verdighet – og de nekter å nøye seg med mindre.

Jeg snakker ikke om at man skal unngå uenigheter, at man aldri skal inngå kompromisser, eller at man skal gå så snart noe føles ubehagelig. Slike ting hører til i alle relasjoner. Det jeg snakker om, er grunnleggende respekt og verdighet – noe altfor mange par i langvarige forhold mistet for mange år siden.

Anonymkode: 03de5...0e6

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg opplever at når enkelte kvinner ofte bruker "usynlig for menn", så mener de hovedsaklig muligheter for eksklusive forhold med attraktive menn, (som er mer attraktive enn dem), men ikke at de ikke får mulighet til å vise sin personlighet, og delta i dating.

Når menn sier "usynlig for kvinner" så mener de at de ikke kommer seg på date en gang. Ingen match på nettdating over lang tid, når de får match er det fake profil, eller en som har trykket feil. De sliter med dating i virkeligheten pga ting som angst osv. Dette er ofte menn som tror det er utseendet deres som holder dem tilbake, men de ser egentlig helt normale ut. Det er faktisk ofte det sosiale og ubalansen i nettdating.

Her tar du grundig feil. Det finnes flere studier og undersøkelser som viser at en del menn som «aldri får match» ofte overvurderer egen attraktivitet og har urealistiske forventninger. Mange tror at selv om de er godt over 40, er i dårligere fysisk form og har mistet håret, så skal de likevel kunne matche med en 28 år gammel kvinne som trener fem ganger i uken. Det de sjelden nevner, er at de heller ikke sveiper på kvinner som er på samme nivå som dem selv – verken i alder, livsstil eller fysisk form.

Når de da ikke får napp hos de unge, svært aktive kvinnene, velger noen å reise til Asia for å finne nettopp det de ikke får her hjemme, for så å klage på norske kvinner i etterkant. Det er et mønster som sier mer om deres egne forventninger enn om kvinnene de kritiserer.

Det er mange menn som burde ta et ærlig oppgjør med seg selv. Hvis man ønsker seg en partner som er ung, topptrent og lever et aktivt liv, må man også være villig til å gjøre tilsvarende endringer i eget liv og egen helse for å øke sannsynligheten for at det faktisk skjer.

Anonymkode: 03de5...0e6

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er omtrent ingen kvinner (og antagelig ikke så mange menn heller) som velger livspartner basert på utseende. 

Anonymkode: 22752...7be

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange tror at selv om de er godt over 40, er i dårligere fysisk form og har mistet håret, så skal de likevel kunne matche med en 28 år gammel kvinne som trener fem ganger i uken.

Den gruppen menn som sliter mest med dating er faktisk menn under 30. Menn over 40 er faktisk flesteparten i forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...