AnonymBruker Skrevet 11. april #21 Skrevet 11. april Jeg har aldri glemt en bursdag. Det må være noe med «dato-senteret» i hjernen min, for datoer sitter som spikra om jeg hører dem én gang. Husker bursdagen til ALLE jeg gikk i 1. klasse med, nå er jeg over 40. Derfor blir jeg også litt sår og lei meg når folk ikke husker min bursdag. Venner jeg har hatt hele livet som lar dagen passere uten et eneste livstegn. Føles rart og sårt, og nå som man begynner å bli litt eldre så kjenner jeg ekstra mye på det. Folk som «bor» på sosiale medier og får datoene servert der, men allikevel glemmer… Kjøper ikke helt den… Anonymkode: fc925...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #22 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 23.41): Jeg kan fort glemme bursdagen til nære som jeg har kjent i over 30 år og de med meg. Så sant det ikke er rundt år så er det fort å glemme Anonymkode: 04857...212 Men du får veldig god husk når det er rundt år? Jøss, fascinerende egenskap. Anonymkode: 92091...735
AnonymBruker Skrevet 11. april #23 Skrevet 11. april Det er ganske mange av oss som mener at bursdagen til voksne mennesker ikke er en såå big deal. Det har ikke noe å gjøre med hvor god venn man er. Anonymkode: e3e09...de9 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #24 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har aldri glemt en bursdag. Det må være noe med «dato-senteret» i hjernen min, for datoer sitter som spikra om jeg hører dem én gang. Husker bursdagen til ALLE jeg gikk i 1. klasse med, nå er jeg over 40. Derfor blir jeg også litt sår og lei meg når folk ikke husker min bursdag. Venner jeg har hatt hele livet som lar dagen passere uten et eneste livstegn. Føles rart og sårt, og nå som man begynner å bli litt eldre så kjenner jeg ekstra mye på det. Folk som «bor» på sosiale medier og får datoene servert der, men allikevel glemmer… Kjøper ikke helt den… Anonymkode: fc925...e8e Skjønner ikke hvordan du selv kan anerkjenne at det er noe helt spesielt med din evne til å huske bursdager - og samtidig bli lei deg av at vi som ikke er sånn ikke husker bursdagen din. Jeg gratulerer så langt jeg husker og får med meg, men ofte får jeg med meg bursdager gjennom andres gratulasjoner i diverse gruppechatter. Jeg husker selvfølgelig bursdagene til aller nærmeste familie, men ikke ut over det. Gratulerer om jeg får det med meg, ellers ikke. Har ikke noe forhold til hvem som gratulerer meg og ikke. 364 andre dager i året de kan være gode venner på. Anonymkode: 947d8...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #25 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 23.47): Jeg er sånn som husker bursdager, og er man venner på fb så får man jo påminnelse. Likevel glemmer venner bursdagen til både meg og sønnen min (faddere også), så er kjipt man ganske vanlig. Prøv og ikke bry deg om det, så kan de sitte der med dårlig samvittighet når du husker bursdagen deres Anonymkode: a27a7...b09 Foll bruker ikke facebook like mye som før, for de fleste kan det gå dager i mellom. Og det er bare innimellom at jeg får med meg bursdager derfra, og da er det gjerne fordi jeg tilfeldigvis er innom og får andre sine gratulasjoner opp på veggen min. Jeg tviler på at folk får dårlig samvittighet fordi ts husker bursdagen deres. Anonymkode: 54c07...b8e
AnonymBruker Skrevet 11. april #26 Skrevet 11. april Og her er jeg, som har droppet Facebook, men har alle bursdagene til vennene mine i Google-kalenderen min for å ikke glemme selve dagen. Selvfølgelig prøver jeg å huske bursdagen til venner ❤️ Anonymkode: fec03...6b4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå