Gå til innhold

Hva lager dere i langpanne?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Lagde nylig foccacia - det var jo så enkelt, ble kjempegodt! Så nå lurer jeg på om det er andre ting som er like enkle å lage? Tenker da ikke på krydderkake og andre pangpannekaker, men noe som er mer "ordentlig" mat. Kanskje jeg er helt på jordet nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Helt ærlig er jeg ikke helt sikker på hva dere er ute etter, men jeg lager ofte hele middagen i langpanne i ovnen. Da bruker jeg å skjære løk, poteter, gulrot, kålrot, paprika, squash og hele båter med hvitløk (alt etter hva jeg har og har lyst på) i grove biter og slik at de blir ferdige samtidig. Legger grønnsaken i langpanne, har på olje og krydder og baker i ovnen ca 30-40 min på 200 grader. Oppå langpannen bruker jeg å legge en rist hvor jeg legger f.eks. koteletter eller fisk. Jeg tilpasser slik at alt blir ferdig samtidig. Fort og greit, og veldig lite oppvask! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratinert taco-form...

Steker kjøttdeig og legger i bunnen, kanskje en boks bønner. Ananas, mais, tomat, paprika, løk, purreløk og så ost på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander forskjellige grønnsaker og poteter i store biter med litt olje og krydder og fordeler utover en langpanne. Legger gjerne kjøtt oppå (evt legger det inn mot slutten av steketiden hvis det er relativt små biter, som f.eks. kyllingfilet) og steker alt i ovnen. Kjempeenkelt og veldig godt.

Omelett til mange er enkelt å lage i langpanne.

Andre typer langpannebrød enn focaccia er også godt. Bruker den dessuten også til å lage hjemmelaget frokostblanding, men det var kanskje ikke det du tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sonja_*

Her er en rett som min mor bruker å lage... Hun kaller det Pytt i panne.

Skrell poteter og gulrøtter som du kutter i en halv cm tykke skiver. fordel utover i lang pannen, gjerne to lag med poteter... Finhakk litt kål (og løk om du vil...) som du drysser over.

Bruk en pakke kjøttdeig, som du ruller til små kjøttboller. Fordel de utover oppå alt det andre. Legg utover noen småklatter med margarin.

Bland ut mørk kjøttbuljong med ca en liter vann. buljongen skal blandes slik at den er litt sterk. Er litt usikker på hvor mye vann som skal i, men den skal dekke nesten over potetene. Skal ikke dekke over kjøttbollene. Hell buljongen over alt i langpannen. Dryss over med pepper.

Stek i ovnen på ca 225 grader, la stå i 30-40min. Skal stå til potetene er gjennom stekt. Sjekk med en kniv.

Dette er en enkel og rimelig sunn rett som jeg er veldig glad i!!!

Lykke til!

PS. Søstra mi påstår at det smaker enda bedre oppvarmet dagen etter........ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...