Gå til innhold

Fedme, livstilendring, trening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med fedme i mange år prøcde ulike dietter, kurs, piller, ernærinsfysiologer, slanskesprøyte, veid all mat og ført inn i tabeller, periode trening,....var hos fastlege i går, har for gøyt BT og ikke så lanft igjen til andre helseplager. Har lovt legen  å ta grep. Et av de er å gå 5 km hver dag. Gikk til jobb i dag(2.5 km en vei). Er veldig stiv i beina nå i kveld. Har tenkt å gå i morgen også, men lurer på om det blir for hard start for kroppen, om jeg burde gå 2.hver dsg i stedet? Er drt farlig å gå med støle og stive bein.?

Anonymkode: 45b62...9b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig, men å gå for hardt ut ender ofte opp i smerte og overbelastning hvis du er tung. Hvis du ikke er vant til å gå noe hadde jeg gått kortere hver dag eller annenhver dag i starten. 

Lykke til 😊

Anonymkode: 574bb...8db

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har slitt med fedme i mange år prøcde ulike dietter, kurs, piller, ernærinsfysiologer, slanskesprøyte, veid all mat og ført inn i tabeller, periode trening,....var hos fastlege i går, har for gøyt BT og ikke så lanft igjen til andre helseplager. Har lovt legen  å ta grep. Et av de er å gå 5 km hver dag. Gikk til jobb i dag(2.5 km en vei). Er veldig stiv i beina nå i kveld. Har tenkt å gå i morgen også, men lurer på om det blir for hard start for kroppen, om jeg burde gå 2.hver dsg i stedet? Er drt farlig å gå med støle og stive bein.?

Anonymkode: 45b62...9b3

Det går fint selv om bena er støle. Det merker du ikke når du blir varm i kroppen. Jeg ville fortsatt å gå hver dag. Ta med musikk i ørene om det hjelper på motivasjonen. Eller en lydbok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...