AnonymBruker Skrevet 11. april #41 Skrevet 11. april Jeg skal lage taco bare til meg selv i dag, til ære for denne tråden. Lenge siden sist. Anonymkode: c3365...b2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #42 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 10.03): Ikke TS, men jeg synes det krever noe tid. Dvs kutting av løk, agurk, paprika.. jeg gjør det mens kjøttdeigen steker, men kutting av grønnsaker tar alltid lang tid synes jeg. Til tross for at jeg har en slik dings til å kutte med. Anonymkode: e1a8e...d53 Tar ikke lenger tid enn annet. Man driver da ikke med torocrap og frossenpizza fordi om man er alene. Anonymkode: 2a9ee...54f
Peace & Love 2026 Skrevet 14. april #43 Skrevet 14. april Ja, det gjør jeg. Jeg har laget taco og tidkrevende middager kun til meg selv, fordi jeg elsker de rettene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #44 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 21.21): Dere som bor helt alene - hender det at dere lager taco eller andre litt tidkrevende helgemiddager kun til dere selv? Eller spiser dere mest enkle middager for én? Anonymkode: 99270...8ec Ja det skjer ukentlig at jeg lager Anonymkode: b23f3...292
AnonymBruker Skrevet 14. april #45 Skrevet 14. april Det hender jeg lager, men det blir jo mye svinn. Det meste av ingredienser går jo ut på dato veldig raskt, og de selger det aldri i små porsjoner. Jeg har ingen fryser å oppbevare det, så da blir over halvparten kastet i søppel. Anonymkode: 7ba7e...2ba
AnonymBruker Skrevet 15. april #46 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det hender jeg lager, men det blir jo mye svinn. Det meste av ingredienser går jo ut på dato veldig raskt, og de selger det aldri i små porsjoner. Jeg har ingen fryser å oppbevare det, så da blir over halvparten kastet i søppel. Anonymkode: 7ba7e...2ba Man sparer altså så himla mye penger på å ha en fryser, at om du kjøper en, tror jeg den hadde tjent seg inn igjen ganske raskt. Synd å kaste mat, både for miljø og din egen økonomi. Anonymkode: c3365...b2c
AnonymBruker Skrevet 15. april #48 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 21.41): Ja. Har veldig mange små skåler med ulik tilbehør. Anonymkode: b599d...796 Hvor mange ca er "veldig mange små skåler"? Anonymkode: 14e8c...28b
AnonymBruker Skrevet 15. april #49 Skrevet 15. april I diskusjoner rundt taco har jeg folk (som sjelden lager taco selv, men vet hva der er) som sier de ikke kan forstå at de gidder spise noe så tidkrevende som taco på en fredag.... .. jeg blir oppgitt - "norsk taco" er da ikke tidkrevende, steke kjøttdeig og blande med saus, lage guacamole, evneuelt, så hakke opp litt tomat, løk etc... Skjønner ikke helt hva de mener med tidkrevende. Ser at det er helt delte meninger her inne også. Anonymkode: d7595...414
AnonymBruker Skrevet 15. april #50 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det hender jeg lager, men det blir jo mye svinn. Det meste av ingredienser går jo ut på dato veldig raskt, og de selger det aldri i små porsjoner. Jeg har ingen fryser å oppbevare det, så da blir over halvparten kastet i søppel. Anonymkode: 7ba7e...2ba Går jo an å spise som rester og å bruke i andre retter. Hva i såfall kaster du? Anonymkode: 2a9ee...54f
AnonymBruker Skrevet 15. april #51 Skrevet 15. april Taco er jo raskt å lage - hvertfall til en person... Steke litt kjøttdeig med krydder i, varme 1-2 lefser, skjær opp litt agurk, tomat, paprika, et par osteskiver, salat, litt rømme og saus osv. Det går jo omtrent like raskt som å lage brødskiver med agurk og tomat på. Ellers lager jeg ofte pastaretter til meg selv når jeg er alene, da kan jeg ha oppi alt det de andre ikke liker 😊Koser meg med å lage god mat, selv om det er til meg alene. Anonymkode: 1bafb...e69 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #52 Skrevet 15. april Taco er jo en av de minst tidkrevende rettene man kan lage. Jeg lager den maten jeg vil ha uansett tidsbruk. Anonymkode: 44965...071
AnonymBruker Skrevet 15. april #53 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 21.47): Ikke nødvendigvis. Men jeg lager salsa fra bunn, i tillegg til mangosalsa, guacamole osv., i tillegg til kjøttet og grønnsakene, også serverer jeg alt i småskåler selvom jeg er alene. Vet ikke om jeg føler det er stas å gjøre sånt for seg selv, eller om jeg føler meg litt stusselig einstøing når jeg disker opp slik helt alene😆 men godt å høre det er flere! TS Anonymkode: 99270...8ec Skjerp deg, hva er det for en forestilling du lager? Einstøing fordi du laget et måltid til deg selv? Jeg lager taco selv, men ikke den norske utgaven som du beskriver. Norsk Taco har ikke noe med taco å gjøre, autentisk er jo bare kjøttet md litt rå løk/salsa/koriander på nystekte maistortillas. Anonymkode: 6768c...788
AnonymBruker Skrevet 15. april #54 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det hender jeg lager, men det blir jo mye svinn. Det meste av ingredienser går jo ut på dato veldig raskt, og de selger det aldri i små porsjoner. Jeg har ingen fryser å oppbevare det, så da blir over halvparten kastet i søppel. Anonymkode: 7ba7e...2ba Hvis en ikke har fryser, så gjør jo det ting litt verre, for jeg fryser jo lefser som ikke er brukt. Alternativt kan en lage og spise det over flere dager. Uansett så holder stekt kjøttdeig seg i flere dager, grønnsaker holder seg jo uansett, og det bruker jeg hvert fall til nesten all mat jeg lager, brødskiver og til annen mat. Rømme og tacosaus holder seg lenge! Jeg bruker også tacosaus på ostesmørbrød hvis jeg lager det, og vet sausen snart må spises. Tacosaus kan også brukes i matlaging ellers. Anonymkode: 1bafb...e69
AnonymBruker Skrevet 15. april #55 Skrevet 15. april Det gidder jeg ikke, men det er fordi jeg ikke liker taco. Anonymkode: 7905e...89d
AnonymBruker Skrevet 15. april #56 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Skjerp deg, hva er det for en forestilling du lager? Einstøing fordi du laget et måltid til deg selv? Jeg lager taco selv, men ikke den norske utgaven som du beskriver. Norsk Taco har ikke noe med taco å gjøre, autentisk er jo bare kjøttet md litt rå løk/salsa/koriander på nystekte maistortillas. Anonymkode: 6768c...788 Jeg tror vi snakker om norsk taco i denne tråden. Det er ihvertfall godkjent taco i Norge. Jeg for min del liker ikke "ekte" taco😅 Anonymkode: 44965...071
LilleMy_09 Skrevet 15. april #57 Skrevet 15. april Jepp. Er ikke ofte, men da blir det taco i to dager
Daria Skrevet 15. april #58 Skrevet 15. april Tenk så mange triste måltider jeg hadde hatt om jeg bare skulle laget raske, enkle middager til meg selv i de 26 årene jeg har bodd alene... Taco er i min verden raskt og enkelt (men jeg gidder ikke sette fram alt i små skåler - å bruke tid og energi på ekstra oppvask er mindte interessant), og tortillaene som blir til overs kan fylles med så mangt senere i uka - en genial måte å bruke opp rester på. 2
Brunhilde Skrevet 16. april #59 Skrevet 16. april Jeg er ikke så glad i taco, men jeg lager fajitas. Syns ingen av de to er tidkrevende, og ja, jeg lager meg god mat, gjerne tidkrevende, selv om det "bare" er til meg selv. Det fortjener jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #60 Skrevet 16. april Jeg kan egentlig ikke huske å ha holdt på med taco da jeg bodde alene over mange år. Jeg lagde mye forskjellig til bare meg, biff og sjøkreps og pinnekjøtt og mye annet, kanskje aller mest wok. Det er nok noe med antall ingredienser som skal kjøpes og kanskje går til spille, at jeg gikk til fots fra butikken og noe med en del oppvask for full pakke. Jeg studerte også lenge og hadde vært vant med å tenke økonomi i matbutikken. Anonymkode: b5081...9c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå