Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi nærmer oss 10år som kjærester og samboere. Og en del av meg synes det er litt usexy og ikke være gift. Blir egentlig litt lei meg av å tenke på det. Da jeg trodde vi skulle vært det nå, så langt inn i forholdet. Han vet at jeg vil gifte meg. Men ser ikke helt vitsen «hvorfor forandre på noe som funger» som han sa i en bisetning engang.

Vi har liksom hele pakka, bortsett fra å være gift: Enebolig, barn, stasjonsvogn, katt, tujahekk, godt forhold, hytte og godt betalte jobber.

Hvorfor frir han ikke?

Han kan jo ikke være for å binde seg, for ingen ting er vel mer bindene enn å få barn (veldig planlagte, ønsket barn). 

Og ja, kunne fridd selv, men jeg ønsker at han skal ønske å gifte seg med meg (bli valgt), om dere skjønner. 

Anonymkode: 16473...240

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usexy? Nei.

Upraktisk ved dødsfall? Ja!

Anonymkode: edc35...e3c

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er noe patetisk over kvinner som klager på at mannen ikke frir, da klager en jo også på seg selv, som også ikke frir 

Anonymkode: c356d...b62

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi nærmer oss 10år som kjærester og samboere. Og en del av meg synes det er litt usexy og ikke være gift. Blir egentlig litt lei meg av å tenke på det. Da jeg trodde vi skulle vært det nå, så langt inn i forholdet. Han vet at jeg vil gifte meg. Men ser ikke helt vitsen «hvorfor forandre på noe som funger» som han sa i en bisetning engang.

Vi har liksom hele pakka, bortsett fra å være gift: Enebolig, barn, stasjonsvogn, katt, tujahekk, godt forhold, hytte og godt betalte jobber.

Hvorfor frir han ikke?

Han kan jo ikke være for å binde seg, for ingen ting er vel mer bindene enn å få barn (veldig planlagte, ønsket barn). 

Og ja, kunne fridd selv, men jeg ønsker at han skal ønske å gifte seg med meg (bli valgt), om dere skjønner. 

Fordi giftemål er middelalderens løsning der mannen eide kvinnen. Det er utdatert og unødvendig. Dere har barn? Da arver barna dere. Dere kan skrive testament på resten. Det er ingen god grunn for å gifte seg. Eneste det fører til er vanskeligere å slå opp.

Det mest usexy i verden er folk som tviholder på gamle utdaterte ritualer og gnåler om det hele tiden.

Anonymkode: 94827...2d8

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du ønsker å gifte deg! Dersom man planlegger å leve livet sammen, gjør det alt mye enklere. Juridisk og administrativt. Jeg jobber selv i en organisasjon som opererer med sensitive personopplysninger, og som samboer har du ingen rett til innsyn dersom noe skulle skje.

Så er det jo det romantiske aspektet ved det også, da. At noen elsker deg så mye at de ønsker å få det nedfelt med jussen. Er 30 år og relativt nygift, vært sammen i 13 år. 

Anonymkode: 396dd...6d5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg ville kvittet meg med tujaen før jeg giftet meg. Seriøst.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Vil ikke si at det er usexy nei. Ikke i min bok i hvert fall. Hvorfor må alle gifte seg? Jeg vet om flere som har vært sammen i mange år, men som ikke har noe behov for å gifte seg. 

Det er jo ganske dyrt og alle har ikke mulighet til å ta den utgiften. 

Selv har jeg ikke noe behov for å gifte meg. Jeg er trygg i det forholdet jeg er i og er sikker på at vi kommer til å være sammen i mange år 😊 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (26 minutter siden):

Vil ikke si at det er usexy nei. Ikke i min bok i hvert fall. Hvorfor må alle gifte seg? Jeg vet om flere som har vært sammen i mange år, men som ikke har noe behov for å gifte seg. 

Selv har jeg ikke noe behov for å gifte meg. Jeg er trygg i det forholdet jeg er i og er sikker på at vi kommer til å være sammen i mange år 😊 

Helt enig i at ikke alle trenger å gifte seg for å være lykkelig! Men mener også at om den ene parten har veldig lyst, og den andre parten er likegyldig, kan man jo fint gjøre det for den det er viktigst for. Uavhengig av om den ene parten er mann eller kvinne. Men for mange er samboerskap nok :)

Men at det er dyrt å gifte seg, det er jo ikke helt sant. Blander du kanskje det å gifte seg med det å ha et bryllup? 

Anonymkode: 396dd...6d5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hørte en plass at om mannen ikke frir innen 3-4 år så er man ikke kone-emne. Man er god nok ellers, men bare ikke så god at man kan få den tittelen.
Jeg synes det er usexy, og personlig ser jeg på alle forhold hvor en er samboer/bare kjærester som mindre seriøst. Har mye mer respekt for gifte forhold.

Anonymkode: 5f295...a88

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hørte en plass at om mannen ikke frir innen 3-4 år så er man ikke kone-emne. Man er god nok ellers, men bare ikke så god at man kan få den tittelen.
Jeg synes det er usexy, og personlig ser jeg på alle forhold hvor en er samboer/bare kjærester som mindre seriøst. Har mye mer respekt for gifte forhold.

Man skal høre mye før ørene detter av...

Anonymkode: a106b...3aa

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (36 minutter siden):

Det koster ingen ting. 

Anonymkode: 522bd...e61

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det vil jo ofte ende med skilsmisse uansett.

Ingen skilsmisse hvis man er ugift.

Anonymkode: 6776b...4fc

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor forandre på noe som funker?

Fordi du ikke er fornøyd med det og ikke syns ting er som de skal! Hvorfor IKKE gjøre deg glad ved å fri hvis han syns livet med deg funker så bra?

Anonymkode: 06dc2...2aa

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke hvor mange par jeg kjenner/perifere tidligere bekjente som var sammen i like mange år som dere, hadde det fint osv. Giftet seg så gikk det ikke lange tiden før de ble skilt 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg fortelle deg noe rart; ingen av dere trenger å fri!!!! Dere kan bare snakke sammen som voksne mennesker gjør. Og så kan dere bli enige om å gifte dere.

Anonymkode: f1fd4...d90

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jøss, for et useriøst resonnement.

Anonymkode: ce755...4a6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor frir han ikke?

Han har ikke lyst til å gifte seg med deg.

Kjipt, men sant. Jeg hadde aldri fått barn med en person som ikke genuint elsket meg og digget meg og hadde lyst til å være gift med meg. Jeg fortjener bedre. 

Nå er du stuck, og det vet han. 

Har flere venninner som har gått i samme fella og de blir sakte men sikkert nedbrutt og bitre. 

(Her snakker jeg IKKE om par der begge er rørende enige om å ikke gifte seg.) 

Anonymkode: e219e...693

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte. Men blir dere gamle sammen så arver  grandniesen han aldri har møtt alt.

Anonymkode: fb7d3...a1d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du foreslå det som er praktisk arrangement? Hvis han sier nei, så finner du frem navnet på en advokat, tre-fire forskjellige samboerkontrakter og forslag til testamente. Han har det bra, men hvis han vet at dette er viktig for deg så burde det også være viktig for ham. Hvis det er kostnad/festen han bekymrer seg for eller ikke vil ha, så trenger det ikke koste noe som helst. 

Anonymkode: 3b4e1...373

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var klar i min tekst jeg å. Jeg ville gifte meg. Så hvis han ville ha meg i fremtiden og ha barn med meg så måtte jeg få ring på fingeren. Vi er gift i snart 25 år. Jeg forklarte at ting er lettere når man er gift med tanke på død. Ja slik tenker jeg. Og det er viktig å tenke gode og onde dager. Lell om vi bare ønsker gode dager. Så er ikke realiteten slik. 

Anonymkode: 639d9...228

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...