Gå til innhold

Godis fra "gamledager"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia noen som vet om drammen is har krokanpinne enda? den var jo grisegod! og noen som husker sjokoladen eggelikør eller noe lignene den var brun og gul på papiret og forma som caramelloen? ang. 1 kr sjokoladene var ikke reagel rød og hasel blå? jobba i kiosk på 80 tallet og mener og huske det..hm..

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Jeg savner isbre, men mener å ha sett det en eller annen plass i det siste. Så var det en sjokolade som het swing den var herlig god, å keks sjokoladen den savner jeg, men kjøper den hvist jeg er i Sverige.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Den lille, litt mørke røde bruspulverposen med hvite "bobler" utenpå. Kostet 25 øre.

Sier litt om hvor gammal man er... :sjenert:

savner også veeeeeeeeeeldig hubba bubba m lakris og svart smurf!!!!!!!! finnes d noen slags mulighet for å få tak i dette noe sted???

Skrevet
Har de ikke Blå Hubba Bubba på kiosk ?

Jo, men ikke den med lakrissmak, som fantes før i tiden. Dagens blå Hubba Bubba har vel smak av bær eller noe?

Gjest nammenamm
Skrevet

Ufoer med bruspulver inne

En gul papirhylse med bruspulver der du skulle stikke ned en lakrisstang

Sukkerflesk

Bugg

Pærebrus fra Rønnevig

Skrevet

Jeg savner:

French Fries med paprika

Appelsinsjokoladen (formet som en appelsin)

Hyl ut hvis noen vet om disse enda :gjeiper:

• 3 uker senere...
Gjest Carina Gargano
Skrevet
Husker det var en is jeg bare fikk ved spesielle anledninger, aner ikke hva den heter. Hadde tyggis-pinne, vanilje-is (kanskje?) og et rødt lag med fruktsorbet utenpå. Minner om sånn is fra GB. Sukk... Og så polkagriser. Disneysjokoladen også forresten.........

HA! Den finnes enda, jeg husker den under navnet "Kræsj pink"

Nå heter den"Bestis bubbla"

Øverst til høyre på understående link, de har endret smaken på den litt også :(

http://www.diplom-is.no/index.gan?id=1064&...ceParentSUBID=0

Skrevet
Het ikke den noe rart, Kræsj Pink eller noe?? Men den var ikke fra GB forresten, den var norsk...

Jeg husker en is og en brus, som begge het Coco Bahia eller noe sånt, dte kjøpte jeg hver lørdag for ukepengene mine!

Og stoore godtesmukker, ikke de sure, men en slags vingummi.

Og jeg henger på med på Shio-brus-savnet! Den var kjempegod, og jeg er ikke noe glad i farris, heller ikke vanlig brus - den var midt i blinken...

Artig mimretråd dette, har alltid vært godtegal!!

Nei, krasj pink det var saft is med sjokoladetrekk på toppen men ja den hadde gul tyggis med lyseblå plast rundt.

Skrevet
Er det bare meg som savner

Blues sjokoladen, den var god den :Nikke:

Minnet om dagens Stratos i kubbe, bare med mørk sjokolade.....

Tror det var Nidar som produserte den....

Noen som husker den ??

Ja!!!! den var den kjøpte vi altid etter skoletid på ungd.skolen !

Skrevet

Liten digresjon: noen som har gått til anskaffelse av boka Barndommens godteri, eller? Ble stående og bla litt i den i en bokhandel igår, og ble jo bare supernostalgisk :lillesky: !

• 1 år senere...
Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet (endret)

ÅÅ som jeg savne tom og jerry saftisen,den var himla god :) lurer på vilket firma det var som laget den,vet du det? finn meg gjerne på facebook under navnet XXX :) finner man ut hvem som lager den kan vi lage en gruppe der å kansje man får den tilbake hvis nok mange blir iterisert :)

Innlegget er endret iht reglene

Bond, mod

Endret av Bond
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet

jeg savner panda/wwf brus (pæresmak)

og to veldig små sjokolader, mener den ene het riegel?

Annonse
Gjest Månestøv
Skrevet

Millenium isen :rødme:

føler ingen husker den, men den var goooooooooooooood!!!

Gjest Månestøv
Skrevet

Også sånne sorte lakrisbelter! Av samme sort som de røde, grønne, og flerfargede sure beltene... Noen som vet om det går an å få tak i dem en plass? :wow:

Skrevet

De pleier å selges her hvor jeg bor i boder som kommer når det er markedsdager. Lakrisen altså.

Gjest navnelapp
Skrevet

Appelsinsjokoladen brukar å kome tilbake kvart år rundt påske og jul, så den er ikkje gått ut så vidt eg har forstått. Omtrent som påskeegga, som du ikkje finn resten av året.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Også sånne sorte lakrisbelter! Av samme sort som de røde, grønne, og flerfargede sure beltene... Noen som vet om det går an å få tak i dem en plass? :wow:

Mener jeg har kjøpt slike på Svinesund. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...