Gå til innhold

Godis fra "gamledager"...

Anbefalte innlegg

Skrevet
- Salt og vinegar-potetgull, tror det også var fra Maarud. Pringles har en variant, men den er ikke så god som den fra Maarud.

Finnes en type som jeg ikke husker navnet på i farta - "hvit m/grønt på" pose - selges på Centra og Deli de Luca i Oslo feks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savner pæreise og riegel.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet (endret)

Soho sjokoladen, Shio brusen, Nibb-it (jeg fant slike på Max under navnet "potetringer" men de har sluttet med dem nå - de var so gode!).

Isbre, også en is jeg tror het astronaut-is som var en saftis med en seigmann i toppen på "raketten". Også en potetgull type som jeg tror het hot tomato fries. Det er den desidert beste potetgull-type snacket jeg noen gang har smakt! *savne savne* Det finnes en som heter "hot tomato fries" nå men den smaker ikke det samme, den jeg mener hadde samme konsistens som "french fries" eller hva de nå heter.

Endret av Dazzling Diva
Gjest Gjest
Skrevet

Ååå.. Jeg savner også....

* Tropiske seigmenn

* Lakris seigmenn

* Fersken-sild

* Tom og Jerry is

*Shio

*Soho sjokoladen

*Disneysjokoladen med hvit figur

Gjest Grafica
Skrevet

Millenium isen! *gråter en skvett* beste isen NOENsinne!

Boks-isen som smakte eplekake, diplom-is kanskje?

Disney sjokoladen <3

Vanilla coke...!

Er det jeg kommer på nå. Men åh, som jeg savner de tingene...

Skrevet

Jeg savner pepsi max med lime og cola light lime. Hvorfor er de borte - noen som vet ? Jeg kjøpte da ganske mange av de ....

Skrevet
Er det bare meg som savner

Blues sjokoladen, den var god den :Nikke:

Minnet om dagens Stratos i kubbe, bare med mørk sjokolade.....

Tror det var Nidar som produserte den....

Noen som husker den ??

Det var Freia som hadde Bluessjokoladen tror jeg. Den var knall god, og den savner jeg.

Ellers kan jeg nevne:

10 på topp (fotballsukkertøy)

Pomac is

Pomac brus

Champagnedrops

Soho sjokoladen smakte ikke godt.

Nibb-it lignende ringer får man på Europris, de kommer i paprika og dillsmak. Kjempe gode.

Bokatavkjeks finnes fortsatt.

Shio var og en forbannelse - rett og slett ekkel.

Gjest Grafica
Skrevet
Jeg savner pepsi max med lime og cola light lime. Hvorfor er de borte - noen som vet ? Jeg kjøpte da ganske mange av de ....

Tror disse, akkurat som cola light med kaktussmak (!) og vanilla coke bare var limited edition greier...

Gjest Gjest
Skrevet

Franske bagateller (husker at de "klistret" seg litt fast til leppene) med ost

Gul og oreange stimoroltyggis (særlig den oreange var supergod)

Kakseis (rød saftis - noen som husker den? Tidlig 80 tall, kjøpte den på østlandet)

Pakke med 3 firkantete karameller m/sjokoladetrekk - nam. Husker ikke hva de het?

Coin sjokolade

Salte og sure UFO (kostet 2kr pr pose på nærbutikken)

Skrevet

Pæreis

Isen som så ut som en hånd med pekefingeren opp

Vaniljeisen som var bare en rund pinne

Pandabrus

Myke tyrkisk pepper

Soho-sjokoladen

Bugg

Spinn (isen med røde og grønne striper, i plastbeger, egentlig litt stygg-god men veldig fascinerende)

Og så savner jeg en godis som de har i Sverige, Polly!! Verdens beste sjokolade-godis.

Gjest Gjest
Skrevet

Is

-Royal Cookies and Cream (boks-is)

-Den runde isen med rødt/rosa trekk og tyggis (muligens het den også Kræsj/Kærs Pink som saftisen)

- Tennis-is

- Platfot

- Guffen isen

- Trekantformede frys-selv-saftiser

Brus

- egentlig ikke noe stort savn, men jeg synes Pepsi Krystall var litt gøy

- Shio

Snop:

- Klipp og klapp tyggis (er det ingen andre som savner den?)

- "Gammeldgs" bug som kom i mange smaker og hadde farge etter smak

- Noe som lignet på double-dip bare det var en slags kjærlighet på pinne og en smak på pulveret..het noe med fiz..

- Soho

Chips:

- Marrud eller Kims hadde en chips med muligens et solnedgangmotiv på posen..sommerchips eller noe slikt.. Klarer ikke helt beskrive smaken, men flakene var litt røde.. (ikke like mye som paprikechips)

Gjest Gjest
Skrevet
Det var et potetgull som kom for år og dag siden, ligna litt på pringles... og kom i salt eller paprika. Sylinderforma emballasje, potetchipsene lå liksom i en form, med ett og ett flak i. Hva het de? Her snakker vi salt, her! Supergodt! Det har forsvunnet...

Også var det noe annet potetgull som kom rundt OL på Lillehammer, OL-ringer? Kan det stemme? Fy, de var gode. Smakte masse! Savner dem enda, og i 94 var jeg 9 år, så det sier litt om hvor godt det var!

Nam!!!Ol-ringene var kjempegode.. elsket dem! En gang var de på salg på butikken til 2,50 pr pose. Husker det så godt, enda jeg bare var ti.

De ble kalt LURINGER etter ol...men da gikk de nok ikke så bra.

ellers savner jeg SOHO, tom og jerry is, den rosa runde isen med ett slags skall og tyggisskaft, nils potetgullet (fra mot i brøstet), pink panter brus, det potetgullet som fantes ca 99/2000.. det skulle være med mindre fett, i slike merkelige poser...ganske små og flakene var litt tykke.

det aller største savnet er soho. Det er så mange som savner den sjokoladen. Kan ikke produsentene forstå vårt savn og sohoaddiction?!!;)

Gjest Gjest
Skrevet

Huff, det gikk nå opp for meg hvor mye av det gode godteriet som er borte, jeg syns alt er så søtt i dag: ikke skikkelig surt og ikke skikkelig salt.

Jeg savner:

- Smågodt, sure smokker som er supersure, og alt annet som var supersalt og supersurt.

- soho

- isbre

- Kim's potetchips svart og gul pose, tror jeg. Salt og pepper

- Toy (men da den sukkerfrie som eksisterte for ti år siden)

- myke Lakrisal

- myke Tyrkisk Pepper

- sånn drops enten rosa eller svarte, som finnes enda, men som hverken er salte eller sure nok

- Melkesjokolade med kokos

- Anton Berg kokossjokolade

- Smurfepastiller uten sukker

- Pæreis

- Tato

- PP

Og sikkert masse annet jeg ikke kommer på...

Skrevet

Salte Ufo, lakrisvrak som jeg er

Shio fersken

Hubba Bubba med lakrissmak

Skrevet

- Salte snører (den blå posen)

- Den gule isen - vaniljeis inni. Husker ikke hva den heter..

- Lollipop-is på boks.. Den var farlig god husker jeg

Gjest Gjest
Skrevet

Og Lollipop-is på boks med pære og sitronsmak.

Tyrkisk Pepper-is

Skrevet
- Den gule isen - vaniljeis inni. Husker ikke hva den heter..

Splitt het den!

Den med tyggisskaft finnes da enda, kjøpte den i Frognerparken for en uke siden. Het Kræsj Pink før.

Savner Gøy-is, jeg! Den 3-kanta, husker man fikk kjøpt store poser med forskjellige typer.

Skrevet

Lett-is savner jeg. Satftis med sitron og bringebær smak. Nammenam :sikle:

Skrevet
Franske bagateller (husker at de "klistret" seg litt fast til leppene) med ost

Gul og oreange stimoroltyggis (særlig den oreange var supergod)

Kakseis (rød saftis - noen som husker den? Tidlig 80 tall, kjøpte den på østlandet)

Pakke med 3 firkantete karameller m/sjokoladetrekk - nam. Husker ikke hva de het?

Coin sjokolade

Salte og sure UFO (kostet 2kr pr pose på nærbutikken)

Å ja DUX het de.de var grisegode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...