Gå til innhold

Godis fra "gamledager"...

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Du vil vite hvor man kan få tak i en norsk ordbok, vennen.

Skrevet

Jeg savner "Potifar" jeg...(tror det er sånn det skrives...) det var verdens beste potetgull. Kan minne litt om dagens "superchips". Svart pose med gullskrift,hvis jeg ikke husker helt feil

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Jeg vil ogs vite hvor man kan f tak i Rigel!

Har sett det (og kjøpt det, selvfølgelig!) med jevne mellomrom i små kiosker som ikke er tilknyttet noen kjede. Innvandrerkiosker er det beste stedet å lete.

Skrevet

Jeg savner rosa Relax-sjokoladen. Det var min favoritt i ungdomstida! Og Sad Sam tyggisen :)

De siste årene jeg har vært hjemme i Norge har jeg hatt problemer med å finne min all time favourite i smågodthylla, nemlig "amerikanske linser". Sånne store non-stop på en måte, i forskjellige farger, med lys sjokolade inni. Husker de hadde dem på Rimi, Esso osv. for noen år siden. Er det noen som vet hva jeg mener, og eventuelt hvor de har tatt vegen hen?

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Jeg savner rosa Relax-sjokoladen. Det var min favoritt i ungdomstida! Og Sad Sam tyggisen  :)

De siste årene jeg har vært hjemme i Norge har jeg hatt problemer med å finne min all time favourite i smågodthylla, nemlig "amerikanske linser". Sånne store non-stop på en måte, i forskjellige farger, med lys sjokolade inni. Husker de hadde dem på Rimi, Esso osv. for noen år siden. Er det noen som vet hva jeg mener, og eventuelt hvor de har tatt vegen hen?

Er det de som er orange og lys mint-farget?

Skrevet
Er det de som er orange og lys mint-farget?

De hadde mange forskjellige farger, orange og lys mint-farget inkludert.

Det er ikke de der ekle Opera-mints jeg tenker på.

Skrevet

Noen som husker nibb-it ? (sånne ringer med et slags kryddersmak) :sikle:

Germini :)

Gjest Hippopotamus
Skrevet
De hadde mange forskjellige farger, orange og lys mint-farget inkludert.

Det er ikke de der ekle Opera-mints jeg tenker på.

Nei, jeg tenker heller ikke på Opera-mints, men på "store non-stop" med lys sjokolade inni, i fargene orange og lys mint. De er min samboers favoritt, og vi kjøper de i hvert fall på Kiwi. Du burde gå dit og teste ut om det er de du mener.

Gjest Hope - ikke pålogga
Skrevet
Husker ikke hva de heter, men de har noe sånt på Europris. Potetgullet ligger i en plastform inne i en sylinder av papp. Det er sånn striplalinje rundt ene enden for å åpne sylinderen.

Ja, kan hende.. dette var fra Kims eller Maarud..

Disneysjokoladen!!! Den var ganske liten, mørk sjokolade med "trykk" av en disneyfigur i hvit sjokolade i midten...  :wow:

Ja! De fikk jeg alltid i strømpa på julaften.

Noen som husker nibb-it ? (sånne ringer med et slags kryddersmak) :sikle:

Germini  :)

Hmm... er det Nibb-it jeg tenker på? Hmm..

Hvor har det blitt av SALTE lakrissnører fra Malaco???

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Hvor har det blitt av SALTE lakrissnører fra Malaco???

Det lurer jeg også på. Det var de salte som var gode!

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg savner rosa Relax-sjokoladen. Det var min favoritt i ungdomstida! Og Sad Sam tyggisen  :)

De får du fortsatt hos candy king

Skrevet
Nei, jeg tenker heller ikke på Opera-mints, men på "store non-stop" med lys sjokolade inni, i fargene orange og lys mint. De er min samboers favoritt, og vi kjøper de i hvert fall på Kiwi. Du burde gå dit og teste ut om det er de du mener.

De får du fortsatt hos candy king

Takk, får sjekke ut de stedene nærmere.

Skrevet
Takk, får sjekke ut de stedene nærmere.

Du får dem på vidofilmseteret på Hfs ;)

Skrevet
Du får dem på vidofilmseteret på Hfs  ;)

Yess, da er jeg berga :ler:

Takk!

Skrevet
Husker det var en is jeg bare fikk ved spesielle anledninger, aner ikke hva den heter. Hadde tyggis-pinne, vanilje-is (kanskje?) og et rødt lag med fruktsorbet utenpå. Minner om sånn is fra GB. Sukk... Og så polkagriser. Disneysjokoladen også forresten.........

Het ikke den noe rart, Kræsj Pink eller noe?? Men den var ikke fra GB forresten, den var norsk...

Jeg husker en is og en brus, som begge het Coco Bahia eller noe sånt, dte kjøpte jeg hver lørdag for ukepengene mine!

Og stoore godtesmukker, ikke de sure, men en slags vingummi.

Og jeg henger på med på Shio-brus-savnet! Den var kjempegod, og jeg er ikke noe glad i farris, heller ikke vanlig brus - den var midt i blinken...

Artig mimretråd dette, har alltid vært godtegal!!

Annonse
Skrevet
Bounty IS (selges i utlandet, men finner den ingen steder i Norge:(

Bounty is kommer tilbake på iskartet igjen i år! :)

Skrevet
Du får dem på vidofilmseteret på Hfs  ;)

Hvem av dem da? den på senteret el den i hønengt?

Skrevet

Namnamnam... Her var det mye godt!

Jeg savner:

- Pæreis

- Kruttyggis (både "pulver" og kula...)

- Champagnedrops

- Vaniljepinne fra Diplom-is. Fra den gangen papiret var limegrønt med hvite krakeleringer (hvis jeg ikke husker feil..) Og den gangen isen smakte skikkelig fløte, og ikke bare vann som den gjør i dag. Namnam!

- Fotballdrops/pastiller - i ei eske der det var både røde og sorte drops/pastiller. Noen som husker dem?

- Twist med lyseblått papir, med en blomst uten på. Inni sjokoladetrukket jorbærkaramell. Hvorfor forsvinner alltid de gode???

Blir skikkelig godtesjuk av det her... :forvirret:

Skrevet
!

- Fotballdrops/pastiller - i ei eske der det var både røde og sorte drops/pastiller. Noen som husker dem?

Jaaaaa!!! :hoppe: Jeg husker de dropsene. Tror de het noe sånt som "10 på topp", eller noe sånt...(eller tar jeg helt feil tro mtp navnet, tro??? :klø:...)

De dropsene var ihvertfall knall-gode og jeg satt og mimra om dem senest i påska!

Utenom denne drops-typen savner jeg;

* Sweet Mint-tyggis

* Grus-tyggis

* Bugg (som de var i gmldager.Svære og kunne deles i to på midten og kostet 25 øre pr stk)

*Fersken tyggis (pakke med 5 firkantete tyggiser. På ene sida var de bølgete...Noen som husker??)

* Hazla og Riegel

* Menthol med eukalyptus-smak.

* Den første aprikos-twisten

* Salte lakris-snører

* Smågodt-edderkopper..De var rød-gule... Noen som husker?)

* Toy i sånn flat eske..Syns ikke den sukkerfrie varianten smaker like godt som den "gode, gamle" med sukker.. Bestemor hadde alltid sånn tyggis og jeg husker hvor fantastisk god den var!!!

Tja...det var noe av det jeg savner...

Det ble jo endel tyggis på den lista mi.... :sjenert:

Ååå, jeg fikk på "gamledagers" banan-bugg!!!

Gjest Camelia
Skrevet (endret)

Ser det er mange på min alder, her! :ler:

Artig tråd.

Fikk forresten lyst på champagnedrops... :sjenert:

Husker da morfar sendte med oss en 5-krone hver for å kjøpe godterier i kiosken nedi veien. Da kostet de svarte, grønne gule og rosa bombene 10 øre stykket. Det ble femti stykker, det! :overrasket: Gubban som vi koste oss, helt til tunga hadde én cm tykt belegg... :ler:

Endret av Camelia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...