Gå til innhold

Kcal i sukrin sjokolademoussepulver

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor mange kalorier det er i kun selve pulveret på en hel pakke (85g)?

Jeg pleier å bruke yoghurt med sjokolademoussepulveret og har hele tiden trodd at det som kommer opp i kaloriteller appen er korrekt (den sier 101 kalorier tror jeg.

Men jeg får ikke det til å stemme når en porsjon ferdiglaget (med lettmelk) er 119 kcal og det da er 4 porsjoner i den pakken. Det vil jo da si full pakke er 476 kcal. 2dl lettmelk er 74 kcal, så da må jo andel kcal i kun selve pulveret være 402 kcal?

Er jeg helt på bærtur her eller?

Spør fordi jeg prøver å gå ned i vekt og dette er min lille kos i hverdagen for å unngå andre søtsaker og om det da viser seg jeg har spist 4 ganger så mye kalorier i en porsjon enn jeg har tatt høyde for så er det meeeget kjedelig.

Anonymkode: 1be97...24d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke næringsinnholdet foran meg, men det høres riktig ut å tenke slik ja. Så da er det nok mer kalorier i den enn du har tenkt.

Anonymkode: 2fece...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor er de ekstra kaloriene, mener du? Det eneste du trenger tenke på er om yoghurten har mer eller mindre kcal enn melk? 

Anonymkode: 212e3...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge pakka er det 85 kcal per porsjon ferdig mousse. 119 er per 100 gram. 1/4 av 2 dl melk er 18,5 kcal. Altså burde 1/4 av bare pulveret bli 66,5 kcal. Så spørs det jo hvor mye pulver du har i yoghurten din da :)

Anbefaler forresten hakket sjokolade som topping på yoghurt for litt søtsmak!

Anonymkode: 6f174...27b

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvor er de ekstra kaloriene, mener du? Det eneste du trenger tenke på er om yoghurten har mer eller mindre kcal enn melk? 

Jeg tenker jo at siden ferdiglaga sjokolademousse av hele pulveret (85gr) og 2dl lettmelk er 476 kalorier totalt, så må jo det bety at utilberedt pulver alene er 402 kalorier i og med 2dl melk er 74 kalorier. Eller er det noe jeg ikke skjønner?

NB: Ser nå at 119kcal er på 100gr ferdigvare og at 1 porsjon er 86kcal, som da betyr 344kcal for fullpakke. Med likt regnestykke tilsvarer det 270kcal. Det er jo mye bedre enn 402 kalorier, men fortsatt mer enn jeg har beregna selv.. Og også mer enn min personlige trener har beregna i oppskriften jeg har fått og på mange av oppskriftene jeg har sett på tiktok 🙈

Skrevet

85kalorier pr porsjon og 119kalorier pr 100g står det på pakken

Skrevet

Du opplyser jo ikke hvilke yoghurt og hvor mye du bruker, så egentlig er det håpløst for noen andre å kontollregne hvor mye pr porsjon blir når du avviker fra "oppskriften"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor de ekstra kaloriene kommer fra uansett. 

har yoghurten du bruker mer eller mindre kalorier enn lettmelken?

Og hvor stor er DIN porsjon? Hvilken yoghurt bruker du? 

Skrevet (endret)

På sukrin.com står dette om sjokolademousse:

Sitat

Næringsinnhold for bare pulver i en hel pose

Original: 258 kcal – 5,8 g protein – 44 g karbohydrat (hvorav 26 g polyoler, 8 g sukkerarter) – 17 g netto karbohydrat – 16 g fett (hvorav 12 g mettet fett) – 16 g kostfiber

Det var veldig lett å finne 😉 

Endret av Brunhilde
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (8 timer siden):

Du opplyser jo ikke hvilke yoghurt og hvor mye du bruker, så egentlig er det håpløst for noen andre å kontollregne hvor mye pr porsjon blir når du avviker fra "oppskriften"

Poenget er jo pulveret, hvor mye som er i kun det. Vet man hvor mange kalorier som er i kun pulveret så vil jo det gjøre det lettere å bruke kun pulveret i andre oppskrifter.

Yoghurten har ingenting med det å gjøre.

Tusen takk til deg under som klarte å finne akkurat det jeg var ute etter som jeg selv ikke fikk opp når jeg googlet. Setter pris på det 🤩

Brunhilde skrev (5 timer siden):

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På min pakke står det at det er 119 kalorier per 100 gram. Hele pakken er på 85 gram, står det på pakken

Anonymkode: b9022...24d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget er jo pulveret, hvor mye som er i kun det. Vet man hvor mange kalorier som er i kun pulveret så vil jo det gjøre det lettere å bruke kun pulveret i andre oppskrifter.

Yoghurten har ingenting med det å gjøre.

Tusen takk til deg under som klarte å finne akkurat det jeg var ute etter som jeg selv ikke fikk opp når jeg googlet. Setter pris på det 🤩

Det var ikke meg som blandet inn yoghurt i mixen 😂 

Skrevet
Brunhilde skrev (23 timer siden):

Jeg støtter denne TS, mener dette er det rette. Det på pakka med 119 er for tilberedt mousse med melk. Så det blir feil,

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

PS: kan anbefale å røre inn i vaniljeyoghurt og toppe med en knust oreo og noen oppsmuldra frysetørka bringebær😍

AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (5 timer siden):

PS: kan anbefale å røre inn i vaniljeyoghurt og toppe med en knust oreo og noen oppsmuldra frysetørka bringebær😍

Det høres veldig godt ut, takk for tips 😍

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...