AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Har ett stort problem innen nærmeste familie. Ett familiemedlem med barn klarer bare ikke si unnskyld. Eller sier barna skal gjøre det. Det kan være skade på privat eiendom. Ødeleggelse av leker. Skade på person. Aldri en beklagelse eller prøve rette opp i det. Mine barn begynner nå merke dette. Hvordan forklare noen ikke klarer se de gjør skade eller prøve rette opp i det? Og hvordan gå frem i relasjonen. Anonymkode: e13bf...dfa
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #2 Skrevet 37 minutter siden Min søster sier aldri unnskyld, iallfall ikke til meg, og tror hun har en personlighetsforstyrrelse. Når jeg etterlyser et unnskyld, blir hun stille og later som ingenting eller går ut av rommet. Men hun takler ikke a bli behandlet slik selv. Mitt forhold til henne er helt skakkjørt pga dette. Det blir som å snakk til en vegg Anonymkode: e1ed5...79b
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden #3 Skrevet 27 minutter siden Jeg er verken psykolog eller psykiater, så du får ta det jeg sier med en klype salt. Mange som opplever utfordringer med å si unnskyld, kan ha problemer med skamfølelse, lav selvfølelse, eller ha et sterkt kontrollbehov. Enkelte tror også at en unnskyldning er det samme som å innrømme at de tok feil, eller at det de gjorde var feil. I akkurat denne situasjonen er nok ikke sistnevnte relevant, da det å ødelegge andres eiendom åpenbart er egen skyld, og ikke et spørsmål om tolkning. Hadde det vært min familie hadde jeg ærlig talt latt det gå. Unntaket er om det er noen jeg er svært nær. Så hadde jeg heller lært barna mine at noen mennesker synes at det å si unnskyld er vanskelig, men presisere at vi ikke er en slik familie. Om du føler for å si noe, ville jeg gjort det rett fram. Ikke gå rundt grøten. "Skal x kanskje si unnskyld for leken den ødela?". Om personen prøver å feie det under teppet, ville jeg ikke hengt meg opp i det. Da er det åpenbart at personen enten opplever dette som ekstremt sårt, eller har svært lav emosjonell intelligens. Ingen av delene får du gjort så mye med i situasjonen. Anonymkode: 36095...c1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå