AnonymBruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Har en på 1 år som trenger sine første sko. Har hørt at man ikke bør kjøpe brukte sko til barn, stemmer dette? Og burde man styre unna sko fra feks H&M og kun kjøpe fra skobutikk? Anonymkode: d751e...bb8
AnonymBruker Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april Det er vel noe som sies ja. For min del varierer det litt - sko som typisk brukes lite (f.eks. sandaler, regnstøvler) kan jeg kjøpe brukt, mens sko som brukes nesten daglig (Goretex overgangssko/joggesko og vintersko) kjøper jeg oftere nytt. Går innom skobutikkene på senteret hver gang jeg er innom og kjøper ting på 70% som jeg sparer til de passer 😅 Innimellom tar jeg med barnet og kjøper på skobutikk for å få en skikkelig måling + anbefaling av merker (f.eks. er visst Ecco bedre enn viking for mitt barns føtter). Så kjøper jeg Ecco på nett eller brukt i etterkant. Prisene i butikk kan fort være det dobbelte av priser på nett… Anonymkode: 2cade...a3c
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Kjøper i skobutikk. Orker ikke bruke tid på å finne skoene på nett etter prøving. Anonymkode: 4a8e3...8d0
AnonymBruker Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Det med brukte sko er så som så. Små barn bruker skoene lite, og de er ofte minimalt brukt. Så man kan helt fint kjøpe fint/lite brukte sko. Kjøper sko både i butikker og på nett. Jeg velger å styre unna h&m og slike butikker fordi jeg vil ha sko som er gode for beina og som gir støtte. Legger gjerne litt mer penger i sko som skal brukes mye, enn sko som skal brukes en kort periode. Anonymkode: 78c65...a13 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april Vi kjøpte dyre ecco sko som første sko til eldste. Var totalt unødvendig. De ble knapt brukt til annet enn å bli skrapt opp på tåa pga krabbing og lek på knær. Tipper brukte sko ville gjort samme nytta og ikke gjort noe skade. Eventuelt også billige sko, men tåa på skoen fikk jo gjennomgå skikkelig, så sko med skikkelig "tåhæl" var et must for mine barn. Jeg aner ikke hva det heter, men godt med polstring over skotuppen. Husker ikke hvilke sko andremann fikk, men hun fikk også nye sko, men ikke noe dyre greier. Har kjøpt støvler fra HM og de var helt ok. Aldri kjøpt sko derfra, da mine barn som sagt har trengt skikkelig "tåhæl" (til de var ganske store). Det har jeg ikke lagt merke til at de har der, men egentlig ikke sjekka heller. Anonymkode: 6733d...431
sommerfugl154 Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april (endret) Sko i de minste størrelsene har jeg kjøpt på Tise, da de er minimalt brukt. Nå som vi er over på typisk barnehage-størrelser kjøper jeg nytt fordi skoene blir utrolig slitt. Så frem til 1,5 år kjøpte jeg alt brukt. Du får veldig mye fint på Tise! Ellers må man bare følge med på salg osv. nå nylig var det 30% på masse sko på eurosko Merkemessig kommer det an på barnet. Vår har bred fot og han passer veldig godt inn i Ponny sine sko. Så kjøper Ponny i joggesko, overgangsko og sandaler Endret 8. april av sommerfugl154
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april Kjøper alle sko i skobutikk, for det første ønsker jeg kun det beste til barna mine, og vil ha hjelp til å finne riktig modell, størrelse osv. for det andre ønsker jeg å ha fysiske butikker i fremtiden også, så derfor betaler jeg heller litt ekstra for denne servicen. Ene barnet mitt må ha viking, andre passer best i superfit, tredje kan bruke de fleste merker. Jeg kjøper alltid overgangssko med gtx, lave joggesko med gtx, lette joggesko, sandaler i skinn, gummistøvler og tøysko, Handler stort sånn nå på denne tiden. Anonymkode: a135f...494
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april Handler stort sett på nett. Ser etter kjente merker og sko som de normalt har i skobutikk. Unngår sko fra f.eks hm. Bor på liten plass med én skobutikk og det er gjerne utsolg for sesongens varer før sesongen er i gang, og da tar de ikke inn nytt 😅 Anonymkode: e276b...652
AnonymBruker Skrevet 9. april #10 Skrevet 9. april Vi unnet barnet nye sko fra skobutikk som første par fordi det var litt stas for oss. Men etter det har vi kjøpt mye brukt fordi de varer så kort. Barnet er ikke 2år ennå, men har allerede gått opp flere størrelser, og så har det vært flere sesonger med andre behov. Tipper det blir mer nye sko etter hvert når de brukes mer og får mer slitasje. Anonymkode: e2c21...bac
AnonymBruker Skrevet 9. april #11 Skrevet 9. april Vi kjøper nye til eldste, stort sett på nett. Til våre passer Superfit og Adidas godt på bena. Støvler har vi kjøpt på Sparkjøp, billige, lette og gode på foten. Yngste arver eldste sine om de ikke er utslitt. Får nye om størrelsene ikke passer i sesong. Yngste har mindre føtter enn eldste så vi har måttet supplere med en del nye sko. Sandaler, Dock Boots, Goretex sko, vintersko og gummistøvler har stort sett vært så lite slitt at de kan brukes av to, mens joggesko varer kun til ett barn. Anonymkode: 90b17...aa8
AnonymBruker Skrevet 9. april #12 Skrevet 9. april Har kjøpt sko i skobutikk, eller sportsbutikk. Har fulgt med, så fått kjøpt en del på bra tilbud. Anonymkode: 69a7d...6c5
kjærring Skrevet 12. april #13 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 20.02): Har en på 1 år som trenger sine første sko. Har hørt at man ikke bør kjøpe brukte sko til barn, stemmer dette? Og burde man styre unna sko fra feks H&M og kun kjøpe fra skobutikk? Anonymkode: d751e...bb8 Kjøper ikke sko på butikker som ikke er skobutikker. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april Kjøper kun på nett, fordi utvalget i butikkene ikke er godt nok for små barn med brede føtter og høy vrist. Selv ikke i Oslo. Ikke nubbsjans til å få sko på tilbud, når det kun er enkelte utgaver av Kavat, Superfit, Viking og Reima som passer. Her har ettåringen sine første sko til 800 kr, og treåringen har overgangssko til 1200. Anonymkode: f88bf...45d 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #15 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kjøper kun på nett, fordi utvalget i butikkene ikke er godt nok for små barn med brede føtter og høy vrist. Selv ikke i Oslo. Ikke nubbsjans til å få sko på tilbud, når det kun er enkelte utgaver av Kavat, Superfit, Viking og Reima som passer. Her har ettåringen sine første sko til 800 kr, og treåringen har overgangssko til 1200. Anonymkode: f88bf...45d Har dere prøvd Adidas? Vi har samme utfordring, og guttungen er veldig fornøyd med et par Adidas Terrex. Anonymkode: 26ad3...1cc
AnonymBruker Skrevet 17. april #16 Skrevet 17. april Vi kjøper forresten sko der vi finner dem, også ofte på nett desverre pga passform. Går etter Kuoma, Viking, Reima, Adidas. Blir gjerne Zalando, Jollyroom, boozt, osv. Anonymkode: 26ad3...1cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå