Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har barn og sett meg lei av turnusjobbing. Blir rett og slett for mye på hjemmebane for en forelder alene flere kvelder i uka, helger med mer. Med tanke på lekser, fritidsaktiviteter og alt annet som skal følges opp. 

Fordeler med helsesykepleie (som jeg ser det)

- Når man er ferdig på jobb er man ferdig , man tar ikke med seg arbeidsoppgaver hjem

- fri helger, høytider med mer

- mer interessant rent faglig sett. Har særlig interesse og erfaring med amming, ammeveiledning, virker og veldig spennende å jobbe på helsestasjon for ungdom etterhvert. 

Ulemper:

- vanskelig å kunne følge barn til legetimer og delta i møter på skolen pga manglende fleksitid. Har barn som har en del slikt som foregår. 

- redd det er vanskelig å få jobb da forebyggende helsetjenester ofte er det som kuttes ved pengesparing. Og hele Norge er på sparebluss 

Fordeler med ledelse:

- hakket mer fleksibelt mtp at man kan jobbe hjemmefra

- lettere å kunne ta diverse møter med skole over Teams i arbeidstid om nødvendig. Som helsesykepleier har man jo hele timeboka fylt opp som regel? Selv om ledere for all del også har møtevirksomhet er det ikke hver eneste dag hele dagen man må i møter 

- flere stillinger da det er flere sykehjem som søker ledere enn skoler og helsestasjoner som søker helsesykepleiere 

Ulemper:

- jobben blir fortere med hjem etter arbeidstid 

- ikke like interessant. Selv om jeg er veldig interessert i HMS arbeid (vært verneombud) så er jeg mindre interessert i å lage turnuser, ringe etter vikarer osv når det er sykdom.

Hører gjerne både fra ledere og helsesykepleiere om andre åpenbare fordeler og ulemper. 

Anonymkode: f44ea...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...