AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april Jeg vil gjerne spandere en langhelg i bursdagsgave på moren min. Det blir på høsten, mest sannsynlig i tidlig september eller midten av oktober. Jeg ønsker gjerne tips til en by i Europa som er verdt å reise til for 3-4 netter, hadde vært deilig med varme, men det er ikke et «krav». Vi bryr oss ikke om shopping, men vil gjerne se vakker arkitektur og ha fine/gode restaurantopplevelser. London er ikke aktuelt da hun nettopp har vært der. Tenker budsjett på maks 4000kr pr pers for hotell og fly. Anonymkode: dfde8...9a4 2
LilleMy_09 Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april (endret) Dublin Wien Paris Budapest Ut fra budsjett er kanskje Budapest det rimligste alternativet. De andre byene er fine med og grei temperatur i september, men relativt dyre Endret 7. april av LilleMy_09 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april Barcelona eller Paris. Men det spørs om du finner så rimelige turer. Anonymkode: 97df7...0d1 1
Summeer Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april Med det budsjettet ville jeg sett på Gdansk eller Budapest. Men 4000 kr for fly og fire netter på hotell kan bli en utfordring.... 5
AnonymBruker Skrevet 7. april #7 Skrevet 7. april Dersom matbudsjettet deres er like stramt som reisebudsjettet kan man få flotte kulinariske opplevelser i Krakow, Praha, Budapest og Split. Dersom dere har et rausere budsjett for mat og opplevelser synes jeg Paris, Roma, Amsterdam, Ljubljana og Lugano er flotte steder. Anonymkode: 7d6c4...dd9 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #10 Skrevet 7. april Paris, Wien, Tallinn, Edinburgh. Anonymkode: 8d524...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #12 Skrevet 7. april Med det budsjettet, må dere til Øst-Europa. Jeg liker Budapest. Anonymkode: 53ac8...d61 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #13 Skrevet 7. april Budapest, Warszawa eller Gdansk Anonymkode: 0bd35...1dd
AnonymBruker Skrevet 10. april #14 Skrevet 10. april Budapest, men budsjettet er veldig stramt. 8000kr for fly og hotell i 3-4 netter for to stk tror jeg skal holde hardt. Hotell har blitt veldig mye dyrere i Budapest nå enn det var før. Dere må i alle fall regne med å bo på et mindre bra hotell, uten frokost. Anonymkode: c22ba...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #15 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 22.42): Med det budsjettet, må dere til Øst-Europa. Jeg liker Budapest. Anonymkode: 53ac8...d61 Ja, helt klart. Nytter ikke med vest-Europa med å lavt budsjett. Anonymkode: c22ba...fc9
AnonymBruker Skrevet 10. april #16 Skrevet 10. april Jeg sjekket billetter til Budapest nå, og dere kan faktisk få billetter ned i 1200kr per pers fra OSL. Bagasje kommer i tillegg, det blir noen hundrelapper ekstra hvis dere klarer dere med én koffert på deling. Dette er da hvis dere har mulighet til å reise på litt rare tider, dvs reise ned på søndag, og returnere på onsdag. Skal dere ha langhelg (tors-søn), blir det dyrere. Men klarer dere å holde dere under 1500kr per pers i flybilletter, kan budsjettet holde greit. Sjekk også hotellpriser før dere bestiller! Hvis det skjer noe spesielt i byen (for eksempel stor konsert) kan hotellprisene dobles. Anonymkode: c22ba...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #19 Skrevet 11. april Valletta (Malta) bør jaggu være innertier. Anonymkode: e2aec...4e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå