AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april Hei, jeg lurer på hva dere tenker er vanlig i en slik situasjon. Jeg har vært på to (ganske gode, tror jeg) dater med en fyr. Vi er begge i slutten av 30-årene, og det har ikke vært noe sex ennå. Nå, på grunn av ulike omstendigheter (hovedsakelig pga at han er bortreist), kommer vi ikke til å sees på rundt to uker. Det jeg stusser litt over, er kommunikasjonen i mellomtiden. Vi skriver fortsatt via chat på datingappen-vi har ikke utvekslet telefonnummer ennå. Han skriver som regel bare én gang om dagen, uansett hvor raskt jeg svarer. Meldingene er ofte korte, og han stiller sjelden spørsmål tilbake, likevel han skriver 2-3 fulle setninger Er dette normalt? Eller er det rimelig å forvente litt mer dialog, spesielt når det er en stund til neste date? Anonymkode: 3ec9d...7a8
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, jeg lurer på hva dere tenker er vanlig i en slik situasjon. Jeg har vært på to (ganske gode, tror jeg) dater med en fyr. Vi er begge i slutten av 30-årene, og det har ikke vært noe sex ennå. Nå, på grunn av ulike omstendigheter (hovedsakelig pga at han er bortreist), kommer vi ikke til å sees på rundt to uker. Det jeg stusser litt over, er kommunikasjonen i mellomtiden. Vi skriver fortsatt via chat på datingappen-vi har ikke utvekslet telefonnummer ennå. Han skriver som regel bare én gang om dagen, uansett hvor raskt jeg svarer. Meldingene er ofte korte, og han stiller sjelden spørsmål tilbake, likevel han skriver 2-3 fulle setninger Er dette normalt? Eller er det rimelig å forvente litt mer dialog, spesielt når det er en stund til neste date? Anonymkode: 3ec9d...7a8 Høres ut som en jeg snakker med nå. For meg blir det sakte men sikkert drepen i all interesse for vedkommende. De trenger ikke være noe forfatter for meg, men litt engasjement hadde gjort seg liksom Anonymkode: 8fba1...492 4
AnonymBruker Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april Hva med å foreslå å flytte det over på snap? Litt lettere da. Jeg har ikke varsel på Tinder og sjekker sjelden. Anonymkode: bd330...028
Strigiformes Skrevet 7. april #4 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, jeg lurer på hva dere tenker er vanlig i en slik situasjon. Jeg har vært på to (ganske gode, tror jeg) dater med en fyr. Vi er begge i slutten av 30-årene, og det har ikke vært noe sex ennå. Nå, på grunn av ulike omstendigheter (hovedsakelig pga at han er bortreist), kommer vi ikke til å sees på rundt to uker. Det jeg stusser litt over, er kommunikasjonen i mellomtiden. Vi skriver fortsatt via chat på datingappen-vi har ikke utvekslet telefonnummer ennå. Han skriver som regel bare én gang om dagen, uansett hvor raskt jeg svarer. Meldingene er ofte korte, og han stiller sjelden spørsmål tilbake, likevel han skriver 2-3 fulle setninger Er dette normalt? Eller er det rimelig å forvente litt mer dialog, spesielt når det er en stund til neste date? Anonymkode: 3ec9d...7a8 Jeg hadde tolket dette som lav interesse fra han sin side. Useriøst. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april For min del dør ting av så lite næring. Han er kanskje lite interessert eller ikke helt kompatibel med hvordan du vil ha det. Anonymkode: 072b1...84e 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva med å foreslå å flytte det over på snap? Litt lettere da. Jeg har ikke varsel på Tinder og sjekker sjelden. Anonymkode: bd330...028 Hvorfor er du på Tinder for å date hvis du har skrudd av varsler og sjekker sjelden? Du kaster mao bare bort andres tid? Hva med å heller droppe Tinder og heller laste den ned når du faktisk har ork? Anonymkode: c25aa...a5f 5
AnonymBruker Skrevet 7. april #7 Skrevet 7. april Hørte på den podcasten Utro håp og kjærlighet der Sigrid Bonde Tusvik var gjest. Hun mener man bare skal djekke Tinder torsdag, fredag lørdag med venner til stede, ikke søndag og mandag (pga angst og dårlig state). Sjekke igjen på tirsdag for mulige svar😁 Folk har ulike strategier. Hvis dere skal møted igjen ville jeg fått han over på en annen kanal for melding eller byttet telefon nummer Anonymkode: 609e8...f50 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #8 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er du på Tinder for å date hvis du har skrudd av varsler og sjekker sjelden? Du kaster mao bare bort andres tid? Hva med å heller droppe Tinder og heller laste den ned når du faktisk har ork? Anonymkode: c25aa...a5f Jeg går over på snap el lign hvis jeg matcher med noen, og logger da ut. Driver ikke å prater innpå tinder i ukesvis Anonymkode: bd330...028 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #9 Skrevet 7. april Det er jo alt for lite, etter to dater bør interessen være stor nok til å ville sjekke og sende meldinger hyppig. Anonymkode: 9d159...a3a 1
korin Skrevet 7. april #10 Skrevet 7. april TS her. Han bruker verken Snap eller andre sosiale medier – det var han ganske tydelig på helt fra starten. I begynnelsen skrev han oftere, og meldingene var også mye lengre. Jeg tolker det egentlig som at han ikke er så interessert, men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk bare ikke kan være ærlige om det? Samtidig merker jeg at min egen interesse også begynner å dabbe av, uavhengig av grunnen til at kommunikasjonen hans har blitt mindre eller endret. Problemet er at dette ikke er første gang jeg opplever at kommunikasjonen fra menn avtar etter en date, til tross for at de gir ganske positiv feedback rett etterpå. Samtidig har jeg lest i tidligere tråder at noen rett og slett har en annen kommunikasjonsstil, og at menn ikke nødvendigvis har behov for å chatte så mye mellom dater. Så nå sitter jeg og lurer på om jeg forventer for mye- eller om lista egentlig bare ligger på bakken... 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #11 Skrevet 7. april Folk har forskjellig tempo, særlig i starten. Litt tynt å droppe noen pga svartider på meldinger, er det veldig viktig, så ta det opp ds. det kommer seg gjerne etterhvert når ting er mer i balanse. Anonymkode: 2d42b...652 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #12 Skrevet 7. april korin skrev (7 minutter siden): TS her. Han bruker verken Snap eller andre sosiale medier – det var han ganske tydelig på helt fra starten. I begynnelsen skrev han oftere, og meldingene var også mye lengre. Jeg tolker det egentlig som at han ikke er så interessert, men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk bare ikke kan være ærlige om det? Samtidig merker jeg at min egen interesse også begynner å dabbe av, uavhengig av grunnen til at kommunikasjonen hans har blitt mindre eller endret. Problemet er at dette ikke er første gang jeg opplever at kommunikasjonen fra menn avtar etter en date, til tross for at de gir ganske positiv feedback rett etterpå. Samtidig har jeg lest i tidligere tråder at noen rett og slett har en annen kommunikasjonsstil, og at menn ikke nødvendigvis har behov for å chatte så mye mellom dater. Så nå sitter jeg og lurer på om jeg forventer for mye- eller om lista egentlig bare ligger på bakken... Akkurat DET er jo problemet i dagens datingverden. Dette skjer igjen og igjen… for vi har blitt kalde, vant til å ha noe annet rundt neste hjørnet, trives egentlig slene men savner nærhet av og til… det er ikke lenger ordentlig innsats i dating der ute. Og da blir det sånn hver eneste gang… Anonymkode: abff9...81e
AnonymBruker Skrevet 7. april #13 Skrevet 7. april korin skrev (14 minutter siden): TS her. Han bruker verken Snap eller andre sosiale medier – det var han ganske tydelig på helt fra starten. I begynnelsen skrev han oftere, og meldingene var også mye lengre. Jeg tolker det egentlig som at han ikke er så interessert, men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk bare ikke kan være ærlige om det? Samtidig merker jeg at min egen interesse også begynner å dabbe av, uavhengig av grunnen til at kommunikasjonen hans har blitt mindre eller endret. Problemet er at dette ikke er første gang jeg opplever at kommunikasjonen fra menn avtar etter en date, til tross for at de gir ganske positiv feedback rett etterpå. Samtidig har jeg lest i tidligere tråder at noen rett og slett har en annen kommunikasjonsstil, og at menn ikke nødvendigvis har behov for å chatte så mye mellom dater. Så nå sitter jeg og lurer på om jeg forventer for mye- eller om lista egentlig bare ligger på bakken... Det som er sikkert er at man har utvekslet kontaktinformasjon etter to dater dersom det er interesse for noe videre. Anonymkode: 8b8ab...551 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #14 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det som er sikkert er at man har utvekslet kontaktinformasjon etter to dater dersom det er interesse for noe videre. Anonymkode: 8b8ab...551 Ja de fleste har et telefonnummer. Folk er forskjellige. Jeg er aldri på Tinder lenge nok til at jeg kunne ventet i 2 uker på en melding der. Som kvinne har jeg vært inne, hentet matcher, snakket litt, maks noen dager, over på messenger - sjekket FB deres, avtalt date eller ikke, snakket på telefonen, og i noen tilfeller snap. Sletter på messenger eller snap hvos det ikke blir noe mer. Anonymkode: 609e8...f50 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #15 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg lurer på hva dere tenker er vanlig i en slik situasjon. Jeg har vært på to (ganske gode, tror jeg) dater med en fyr. Vi er begge i slutten av 30-årene, og det har ikke vært noe sex ennå. Nå, på grunn av ulike omstendigheter (hovedsakelig pga at han er bortreist), kommer vi ikke til å sees på rundt to uker. Det jeg stusser litt over, er kommunikasjonen i mellomtiden. Vi skriver fortsatt via chat på datingappen-vi har ikke utvekslet telefonnummer ennå. Han skriver som regel bare én gang om dagen, uansett hvor raskt jeg svarer. Meldingene er ofte korte, og han stiller sjelden spørsmål tilbake, likevel han skriver 2-3 fulle setninger Er dette normalt? Eller er det rimelig å forvente litt mer dialog, spesielt når det er en stund til neste date? Anonymkode: 3ec9d...7a8 Det hadde vært naturlig for meg, men jeg har innsett at jeg er nok særingen i dette. Jeg vokste opp uten mobiltelefon, er ikke på sosiale medier og sjekker sjeldent mobilentelefonen. Den er for meg, noe som man ringer med 😝🙈 jeg investerer i mennesker ansikt til ansikt. Samtaler, prat, hyggelige stevnemøter. Den digitale kommunikasjonen, som skal skje så mye av, den er jeg ikke fan av og kommer aldri til å bli fan av. Anonymkode: 386ec...785
AnonymBruker Skrevet 7. april #16 Skrevet 7. april Hva som er normalt er jo varierende fra person til person. Noen vil ønske hyppigere kommunikasjon, for andre er det mer enn nok sånn som dere har det nå. Du bør lese deg opp på «false intimacy» som kanskje kan være relevant for deg, og «berolige» deg litt. Anonymkode: 72c42...e06
AnonymBruker Skrevet 7. april #17 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat DET er jo problemet i dagens datingverden. Dette skjer igjen og igjen… for vi har blitt kalde, vant til å ha noe annet rundt neste hjørnet, trives egentlig slene men savner nærhet av og til… det er ikke lenger ordentlig innsats i dating der ute. Og da blir det sånn hver eneste gang… Anonymkode: abff9...81e Jeg tror mange baserer seg på sosiale medier og ønsker evige bekreftelse på at de betyr noe. Vi har sluttet å investere i mennesker rundt oss og heller spør tusenvis av mennesker vi ikke kjenner. Også jager man en følelse som ikke eksisterer. På nettdating så er mange veldig på i starten, men det er naturlig at det dabber av og blir litt roligere. Vi datet jo før i tiden også, før alle disse appene kom uten at folk satt å lurte på om hvorfor han tekster meg så lite, eller hvorfor svarte han ikke på snappen min. Det var prøve å være på samme tid, samme sted, smil og litt spenning 🙈 du måtte jo prøve å finne ut om han/hun var interessert før. Anonymkode: 386ec...785
AnonymBruker Skrevet 7. april #18 Skrevet 7. april korin skrev (2 timer siden): TS her. Han bruker verken Snap eller andre sosiale medier – det var han ganske tydelig på helt fra starten. I begynnelsen skrev han oftere, og meldingene var også mye lengre. Jeg tolker det egentlig som at han ikke er så interessert, men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk bare ikke kan være ærlige om det? Samtidig merker jeg at min egen interesse også begynner å dabbe av, uavhengig av grunnen til at kommunikasjonen hans har blitt mindre eller endret. Problemet er at dette ikke er første gang jeg opplever at kommunikasjonen fra menn avtar etter en date, til tross for at de gir ganske positiv feedback rett etterpå. Samtidig har jeg lest i tidligere tråder at noen rett og slett har en annen kommunikasjonsstil, og at menn ikke nødvendigvis har behov for å chatte så mye mellom dater. Så nå sitter jeg og lurer på om jeg forventer for mye- eller om lista egentlig bare ligger på bakken... Han vil holde deg varm til noe bedre dukker opp. Man merker om en mann er interessert. Anonymkode: 84c1e...de7
AnonymBruker Skrevet 7. april #19 Skrevet 7. april Dette er typisk meg når jeg dater. Før har jeg hatt en tendens til å være for på. Nå tar jeg det roligere. Hadde sett det an om det vedvarte. Har jo bare vært to dater liksom. Er enig i at det er for lite for en relasjon som skal vare, men synes ikke det trenger å være noe faretruende når det er så tidlig. Anonymkode: a1fba...061
AnonymBruker Skrevet 7. april #20 Skrevet 7. april Men ser nå at du har skrevet at han før har skrevet mye lenger. Da blir det annerledes. Anonymkode: a1fba...061 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå