Serina.i Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april En kollega sto bak en dør og skremte meg da jeg kom inn i rommet. Jeg hadde nettop hentet meg te, og ble jo skremt og der føyk teen i lufta og koppen deiste i gulvet og knuste. For det første HATER jeg å bli skremt, så er veldig irritert over dette. I tillegg knuser hun koppen min. Hun visste ikke at jeg ikke liker å bli skremt, men syns det er en barnslig ting å gjøre på en voksen kontor arbeidsplass. Hun kunne jo heller ikke vite at jeg hadde kopp i hånda, men det som irriterer meg her er at hun beklager fort, men tilbyr seg verken å hjelpe til med å rydde skår eller tørke opp te, eller tilby å erstatte koppen. Koppen er ikke av dyr verdi, men noe sentimental verdi. Er ikke dette veldig dårlig gjort? Eller er det jeg som er kjip og reagerer unødvendig med stor irritasjon mot denne kollegaen nå? 2 18
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april Hun visste at det var din kopp som gikk i bakken, ikke bare en av de mange felleskoppene man ofte har på kontorarbeidsplasser? Da er det ræva gjort, ja. Og ja, hun burde uansett tilbudt seg å hjelpe til i opprydningen. Og å skremme folk sånn på et kontor høres helt sprøtt ut. Kanskje om det er den typen dynamikk man har med en man er veldig god venn med, da får folk gjøre som de vil, men ellers veldig pussig. Anonymkode: 9e854...1fa 21 8
AnonymBruker Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april Hun kunne hjulpet deg å rydde opp, men å erstatte en kopp som kun har sentimental verdi er uansett meningsløst. Du får jo ikke koppen tilbake. Utover det så ville jeg nok en gang ta opp med henne at denne type umoden skremming hører ikke hjemme på en arbeidsplass og at du forventer at det opphører. Stopper hun ikke: Ta det videre med leder Anonymkode: 543e2...478 45
AnonymBruker Skrevet 7. april #4 Skrevet 7. april Du kunne brent deg og. Hadde sagt det var uaktuelt å gjøre sånn, hadde også sagt at jeg likte koppen godt og at det var synd å miste den. Hun kan godt få litt dårlig samvittighet. Anonymkode: 06ac7...657 22 4
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april Merkelig at en voksen kollega er så umoden. Hadde blitt irritert og sikkert sagt noe der og da men hadde ikke krevd erstatning for koppen. Anonymkode: 86fb7...e3f 6
AnonymBruker Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april Merkelig ting å gjøre altså. Hvem driver med slike pranks på jobb. Men at du har privat kopp på arbeidsplassen er ditt eget ansvar. Dere har vel felles kopper regner jeg med. Anonymkode: cbae7...a22 10
Seff Skrevet 7. april #7 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Merkelig ting å gjøre altså. Hvem driver med slike pranks på jobb. Men at du har privat kopp på arbeidsplassen er ditt eget ansvar. Dere har vel felles kopper regner jeg med. Anonymkode: cbae7...a22 Man må jo kunne ha private ting med på jobb, spesielt på en kontorjobb, uten at de skal bli ødelagt. 13 3
AnonymBruker Skrevet 7. april #8 Skrevet 7. april Jeg hadde tatt opp med ledelsen, det med skremmingen. Det hører virkelig ikke hjemme å gjøre på jobb! Bare flaks gjorde at du ikke brant deg også. Hadde hun tilbydt seg å erstatte koppen så hadde jeg tatt imot. Det at hun ikke gjør det bekrefter hennes umodenhet, som også skremmingen gjør. Og ikke minst at hun ikke har anstendighet til å være med på å rydde opp! Jeg mener hun bør bli bedt om å betale for en ny kopp. Samtidig, jeg tror egentlig ikke jeg ville ønsket å kjøpe en ny kopp med hennes penger, for det ville bare minnet meg om henne videre... Men, jeg hadde tatt opp dette med leder, sagt at det er helt uakseptabel oppførsel fra hennes side, både skremmingen, at hun ikke tilbyr å rydde/vaske opp og at med det stjeler hun tid som du skulle brukt på å arbeide - samt at hun tydeligvis ikke prioriterer å jobbe på jobb. Anonymkode: 1488c...0f8 4
AnonymBruker Skrevet 7. april #9 Skrevet 7. april Av alt du ramser opp er koppen uvesentlig. Ja voksne som skremmer andre med vilje er umodent og barnslig. Ja hun burde tilbyd seg å være med å rydde opp. Nei hun burde ikke erstatte koppen din. Jeg mener helt ærlig at har en private kopper og glass med seg på jobb må en være forberedt på at før eller seinere går det galt. Har en ting en er redd for så bør en bruke det hjemme. På jobben er det kanskje andre som tar ut og inn av oppvaskmaskin, ting detter i gulvet, uhell skjer (både av oss selv og av andre). Jeg har en privat kopp på jobb, ja den er en kopp som skiller seg litt ut fra de kjipe kontor koppene men hadde jeg lagt stor verdi i den (sentimental eller annet) så hadde jeg aldri hatt den på jobb. Anonymkode: 42652...a01 20 10
Me0987 Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 13.55): Jeg hadde tatt opp med ledelsen, det med skremmingen. Det hører virkelig ikke hjemme å gjøre på jobb! Bare flaks gjorde at du ikke brant deg også. Hadde hun tilbydt seg å erstatte koppen så hadde jeg tatt imot. Det at hun ikke gjør det bekrefter hennes umodenhet, som også skremmingen gjør. Og ikke minst at hun ikke har anstendighet til å være med på å rydde opp! Jeg mener hun bør bli bedt om å betale for en ny kopp. Samtidig, jeg tror egentlig ikke jeg ville ønsket å kjøpe en ny kopp med hennes penger, for det ville bare minnet meg om henne videre... Men, jeg hadde tatt opp dette med leder, sagt at det er helt uakseptabel oppførsel fra hennes side, både skremmingen, at hun ikke tilbyr å rydde/vaske opp og at med det stjeler hun tid som du skulle brukt på å arbeide - samt at hun tydeligvis ikke prioriterer å jobbe på jobb. Anonymkode: 1488c...0f8 Ta det opp med ledelsen? Altså, her var det noen som forsøkte å være morsom. Det slo ikke an, og jeg skjønner godt at TS ikke likte det, for jeg kan selv ikke fordra å bli skremt. Men om jeg hadde tatt det opp med ledelsen tror jeg ikke jeg ville bli tatt særlig seriøst. Det var en engangs-hendelse som ikke var noen suksess. Gå videre. 26 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april Seff skrev (På 7.4.2026 den 13.45): Man må jo kunne ha private ting med på jobb, spesielt på en kontorjobb, uten at de skal bli ødelagt. Med vilje nei. Men uhell skjer. Jeg knuste et glass i går på jobb. Sprakk etter å ha vært I oppvaskmaskinen Anonymkode: cbae7...a22 8
AnonymBruker Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april Men knuste hun koppen din? Det var vel du som slapp den i gulvet og knuste koppen din da hun skremte deg? Anonymkode: 8589f...61d 15 4
AnonymBruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april Mest sannsynlig ble hun skamfull over at du fikk så kraftig reaksjon at hun ville bare fjerne seg vekk fra den. Det viktigste her, mener jeg er at du ikke fikk varm te over deg i det du skvatt. Hun burde hjulpet deg å tørke opp ja, eller egentlig tatt hele jobben med det. Og spurt om du brant deg. Jeg hadde en kopp på jobben en gang som jeg var redd for som jeg hadde fått av en som er død.. I dag kan jeg ikke skjønne at jeg i det hele tatt tørte å bruke koppen! Den står på øverste hylle i dag. Jeg hater også å bli skremt sånn, skjønner at du er irritert, og det med koppen kommer til å gnage en stund. Anonymkode: 47d89...a9e 5
AnonymBruker Skrevet 8. april #14 Skrevet 8. april Tenker at dere begge to oppfører dere litt rart, men hun mest. Å skremme noen hører ikke hjemme på en arbeidsplass. Barnslig gjort. Hun skjønte sikkert dette med en gang, og ble brydd. Vil anta at dette er årsaken til at hun ikke tilbød seg å hjelpe med vaskingen, slik hun absolutt burde gjort. Du er i din fulle rett til å bli litt irritert og oppgitt over dette. Når det er sagt er det vel ikke hun som knuste koppen din. Tror det er uvanlig å slippe hva man har i hendene bare fordi man blir skremt. Det viktigste her er jo uansett at du ikke fikk varm te over deg, og at ingen ble skjært av glasskår. Tenker at det her egentlig er en ikke-situasjon. Hun dummet seg ut, og en kopp knuste. Livet går videre. Anonymkode: 50c4e...675 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #15 Skrevet 8. april Seff skrev (På 7.4.2026 den 13.45): Man må jo kunne ha private ting med på jobb, spesielt på en kontorjobb, uten at de skal bli ødelagt. Jeg ville faktisk ikke tatt sjansen, dersom det var en ting med stor sentimental verdi for meg. Rengjøringspersonalet som vasker hos oss, for eksempel, har jo ved uhell greid å knuse ting flere ganger. Slikt kan skje. Har selv en privat kaffekopp med "morsom" tekst (nerdete og relatert til mitt ansvarsområde på jobb) stående på min kontorplass, og den er merket med mitt navn og med beskjed om at den ikke skal ryddes vekk eller vaskes i oppvaskmaskinen på spiserommet. Likevel er det ikke noen stor krise om den skulle blitt ødelagt/mistet/stjålet. Om derimot mammas gamle favorittkopp, den med bildet av familiehunden på, blir ødelagt (særlig av noen andre), DA blir jeg veldig lei meg. Fordi både mamma og hunden er døde. Så den koppen er uerstattelig og har en høy affeksjonsverdi. Ville derfor ALDRI tatt den med ut av huset. Anonymkode: f12f4...028 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. april #16 Skrevet 8. april I-landsproblem. Du kan ikke ha mye annet å gruble på. Anonymkode: 52845...47b 6
AnonymBruker Skrevet 8. april #17 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 13.55): Jeg hadde tatt opp med ledelsen, det med skremmingen. Det hører virkelig ikke hjemme å gjøre på jobb! Bare flaks gjorde at du ikke brant deg også. Hadde hun tilbydt seg å erstatte koppen så hadde jeg tatt imot. Det at hun ikke gjør det bekrefter hennes umodenhet, som også skremmingen gjør. Og ikke minst at hun ikke har anstendighet til å være med på å rydde opp! Jeg mener hun bør bli bedt om å betale for en ny kopp. Samtidig, jeg tror egentlig ikke jeg ville ønsket å kjøpe en ny kopp med hennes penger, for det ville bare minnet meg om henne videre... Men, jeg hadde tatt opp dette med leder, sagt at det er helt uakseptabel oppførsel fra hennes side, både skremmingen, at hun ikke tilbyr å rydde/vaske opp og at med det stjeler hun tid som du skulle brukt på å arbeide - samt at hun tydeligvis ikke prioriterer å jobbe på jobb. Anonymkode: 1488c...0f8 Er du riktig vel bevart? Tåler du så lite av folk at du skal gå til ledelsen med dette her? Er det seriøst? Er det barnslig, ja. Burde hun gjort det, nei. (hun bør heller ikke erstatte koppen, men hjelpe med å feie alt opp hadde vært på sin plass). Men kjære søte jesus man går ikke til ledelsen for slike saker som dette her. Ærlig talt da, er vi så jævla skjøre? Anonymkode: 05db3...3a2 18 4
AnonymBruker Skrevet 9. april #18 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men knuste hun koppen din? Det var vel du som slapp den i gulvet og knuste koppen din da hun skremte deg? Anonymkode: 8589f...61d Det er likevel kollegaen sin skyld i at koppen ble knust, ja, det var ts som holdt i den, men det var ikke hennes feil at hun mistet den i gulvet! Anonymkode: 125a2...dc2 3 4
AnonymBruker Skrevet 9. april #19 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er likevel kollegaen sin skyld i at koppen ble knust, ja, det var ts som holdt i den, men det var ikke hennes feil at hun mistet den i gulvet! Anonymkode: 125a2...dc2 Det var jo Ts som kastet fra seg koppen. Det er ikke normalt å kaste ting bare fordi man blir skremt. Kollegaens oppførsel er så klart barnslig og unødvendig, og dette burde ikke skjedd. Men det var jo Ts selv som ødela koppen sin. Anonymkode: 50c4e...675 4
Blå tyggis Skrevet 9. april #20 Skrevet 9. april Hadde latt henne tørke opp og sendt henne vippskrav på ny kopp. OG jeg hadde sendt avvik på henne. Vi er ikke en jævla barnehage. 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå