AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april Hvor lenge ventet dere med og slippe ut katten etter flytting? Nå har det gått 2 uker og kattene begynner og bli desperate. Jeg tenkte og vente 3-4 uker men er det nødvendig når dem er trygge og glade på nye stedet? Anonymkode: d97f3...fc2
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april Hva er grunnen til du venter? Er du redd de kommer til å stikke av? Ville sluppet ut som vanlig på nytt sted også. Anonymkode: f305c...efe
AnonymBruker Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april Hvis de har skjønt at det er deres nye hjem, hvor de får mat og sånt så går det vel bra å slippe dem ut.. men tror jeg hadde bært dem ut, holdt dem mens de hadde fått sett litt først, og så bært dem inn igjen, noen ganger før jeg hadde sluttet dem ut på egenhånd😅 Anonymkode: 910b9...f9b
AnonymBruker Skrevet 7. april #4 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er grunnen til du venter? Er du redd de kommer til å stikke av? Ville sluppet ut som vanlig på nytt sted også. Anonymkode: f305c...efe Det står over alt at det er anbefalt 4 uker, at dem kan rote seg bort eller forsøke og gå tilbake til det gamle hjemmet Anonymkode: d97f3...fc2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april Gå med de i bånd i starten? Vis tilbake til huset. Anonymkode: ca1b0...d7d 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april Hva med å ta på den bånd og gå tur med den? https://www.google.com/search?q=katteseler&ibp=oshop&prds=catalogid:6984226609760406936,headlineOfferDocid:11690264704195892505,merchantid:117022024,localOfferStoreId:14157843976045060134,pvt:hg,pvo:27,pvcb:4&pvorigin=27&ei=9eLUabbdNozOwPAPzrzx6QI&shopping-ad-brand&gad_source=1&gad_campaignid=19607148708&gbraid=0AAAAACuKtiph8hVhtcU8HcKnWZVK_V2f1&gclid=CjwKCAjw1tLOBhAMEiwAiPkRHnqPxk5V3sxwlijfROxC5BZmq6vFxY8N7Ol3xrZ8U3b6tVBUK-ZvcxoC2lsQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 7. april #8 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er grunnen til du venter? Er du redd de kommer til å stikke av? Ville sluppet ut som vanlig på nytt sted også. Anonymkode: f305c...efe Katter bruker mye luktesansen for å finne veien hjem igjen. På nye steder er de ikke kjent med luktene og kan få problemer med å finne veien hjem igjen Anonymkode: b6e46...ce1 4
AnonymBruker Skrevet 7. april #9 Skrevet 7. april Dere kan sette på gps-halsbånd, da kan dere følge med hvor de går, særlig i disse første ukene på nytt sted. Hvis det er etter befolket sted (mange iphoner i nærheten) kan dere bruke halsbånd til Apple Air Tag, da slipper dere abonnement. Gode kattehalsbånd irriterer og begrenser katten lite, og løser seg ut hvis de setter seg fast, så det er forbundet med liten risiko. Anonymkode: 13849...91c 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #10 Skrevet 7. april Ventet i hvert fall en mnd, og hadde halsbånd med airtag. Anonymkode: 1fcf9...516 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #11 Skrevet 7. april Jeg valgte og slippe dem ut idag mens jeg var ute med dem(det har vært veldig fint vær idag) og det gikk veldig fint, de gikk inn og ut flere ganger med døren åpen og de søkte trygghet inn her om det var noe. Så konklusjonen er vel at det går fint så lenge dem er trygge inne og at du passer på. Anonymkode: d97f3...fc2 1 1
Helene Skrevet 9. april #12 Skrevet 9. april Det vanligste er vel 2 uker på ny plass, men det må vurderes hvordan katten er. Når jeg flyttet sist med 3 katter tok jeg det i omganger. Etter 2 uker var ene pus så desperat, så slapp den ut, og den kom hjem igjen. Etter 3 dager til, pus 2 ute, og den kom hjem. Pus nr 3 derimot var noe vanskeligere. Dette var den eldste pusen. Han ble borte i 4 dager. Nå har gamlepus flyttet før med meg, og han gjorde det samme dengang. Ble borte i 4 dager, men kom hjem. Så denne gangen hadde jeg is i magen, og han kom hjem. Mange kan tenke hva som er fornuftig. 2-3-4 uker inne. Som eier kjenner du katten best.
AnonymBruker Skrevet 9. april #13 Skrevet 9. april To uker går nok bra så lenge de er voksne Anonymkode: 40dbb...f03
AnonymBruker Skrevet 9. april #14 Skrevet 9. april Vi har ventet en uke. Katter er hjemmekjær og så lenge de har slått seg mer eller mindre til ro i nytt hjem og eier er ferdig med flytteprosessen og har selv slått seg til ro i noen dager er det null problem for katten å finne hjem.. vi bor landlig til og flyttet ca. 15 minutters biltur fra gammelt hjem. Gikk helt problemfritt fra start. Katten utvikler gps’en ved å få frihet til å prøve. Ha gjerne en åpen dør eller et vindu slik at den kan komme og gå som den vil i noen timer de første dagene. Folk som tror kattens retningssans er «ferdig utviklet» etter å ha vært et halv eller ett år inne som kattunge må ta seg en bolle.. katter er som alle andre dyr, lærer og utvikler seg med frihet til å prøve seg frem. Generelt sett er de forsiktige og utvider arealet sitt over tid. Anonymkode: d9bc0...852 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #15 Skrevet 9. april Har holdt katten, 4 år, på å mjaue hull i hodet på oss etter 2 uker. Vi hadde da flyttet fra en liten by til landet. Slapp katten ut og vi ble med den i starten i hageområdet. Hun gikk raskt ut i skogen og fant seg til rette. Anonymkode: 0fd34...94a
Abra Skrevet 9. april #16 Skrevet 9. april Ene katten vår var med på 4 flyttinger. Ble sluppet ut samme dag hver gang.
Mei88 Skrevet 9. april #17 Skrevet 9. april Abra skrev (1 minutt siden): Ene katten vår var med på 4 flyttinger. Ble sluppet ut samme dag hver gang. Absolutt ikke noe å anbefale, bare flaks at det har gått bra 2
Abra Skrevet 9. april #18 Skrevet 9. april Mei88 skrev (49 minutter siden): Absolutt ikke noe å anbefale, bare flaks at det har gått bra Nei, har bare en katt som liker å være med folkene sine. Den var og med på bobilturer. Går jeg tur ute så blir katten også med. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå