Gå til innhold

Slippe ut katten etter flytting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge ventet dere med og slippe ut katten etter flytting?

Nå har det gått 2 uker og kattene begynner og bli desperate. Jeg tenkte og vente 3-4 uker men er det nødvendig når dem er trygge og glade på nye stedet?

Anonymkode: d97f3...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til du venter? Er du redd de kommer til å stikke av? Ville sluppet ut som vanlig på nytt sted også.

Anonymkode: f305c...efe

Skrevet

Hvis de har skjønt at det er deres nye hjem, hvor de får mat og sånt så går det vel bra å slippe dem ut.. men tror jeg hadde bært dem ut, holdt dem mens de hadde fått sett litt først, og så bært dem inn igjen, noen ganger før jeg hadde sluttet dem ut på egenhånd😅

Anonymkode: 910b9...f9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er grunnen til du venter? Er du redd de kommer til å stikke av? Ville sluppet ut som vanlig på nytt sted også.

Det står over alt at det er anbefalt 4 uker, at dem kan rote seg bort eller forsøke og gå tilbake til det gamle hjemmet 

Skrevet

Gå med de i bånd i starten? Vis tilbake til huset.

Anonymkode: ca1b0...d7d

• Hjerte 1
Skrevet

Ventet ca. 6 uker

Anonymkode: b6e46...ce1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Katter bruker mye luktesansen for å finne veien hjem igjen. På nye steder er de ikke kjent med luktene og kan få problemer med å finne veien hjem igjen

Anonymkode: b6e46...ce1

• Liker 1
Skrevet

Dere kan sette på gps-halsbånd, da kan dere følge med hvor de går, særlig i disse første ukene på nytt sted. 

Hvis det er etter befolket sted (mange iphoner i nærheten) kan dere bruke halsbånd til Apple Air Tag, da slipper dere abonnement. 

Gode kattehalsbånd irriterer og begrenser katten lite, og løser seg ut hvis de setter seg fast, så det er forbundet med liten risiko.

Anonymkode: 13849...91c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ventet i hvert fall en mnd, og hadde halsbånd med airtag. 

Anonymkode: 1fcf9...516

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg valgte og slippe dem ut idag mens jeg var ute med dem(det har vært veldig fint vær idag) og det gikk veldig fint, de gikk inn og ut flere ganger med døren åpen og de søkte trygghet inn her om det var noe. Så konklusjonen er vel at det går fint så lenge dem er trygge inne og at du passer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...