Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva syns dere om nye programlederen? Syns det var mer rolig stemning. Var så heseblesende med Ulrikke.

• Liker 25
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker henne godt. Synes det var underlig at ingen fikk til de gule bombene. For meg er det enkelt og grunnleggende, men godt. ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Har ikke laget gule bomber før, men trodde de fleste visste hvordan de så ut i det minste.

• Liker 3
Skrevet

Ja det var veldig rart at så bakekyndige folk ikke vet hva gule bomber er for noe?! Til og med jeg vet det, som ikke er noen racer på kjøkkenet akkurat😅 Imponert over den nye programlederen, som klarte seg veldig bra med SÅ kort forberedelsestid som hun fikk. Også lar hun deltakerne skinne i større grad enn det forgjengeren gjorde, god start👏

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Julie er en bedre programleder enn Ulrikke. 

Som vanlig er kunnskapsnivået i den norske versjonen av programmet lav. 

• Liker 17
Skrevet

Er gule bomber så kjent, da? Jeg hadde aldri hørt om det før!

• Liker 7
Skrevet

Flink og behagelig programleder - riktig valg av NRK😊

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Cookie123 skrev (14 timer siden):

Er gule bomber så kjent, da? Jeg hadde aldri hørt om det før!

Har nå dukket opp i min Insta-feed noen ganger - og på diverse sider før jul og påske.... Så underlig at deltakerne ikke hadde litt mer peiling, i alle fall. 

Kommer nok til å følge dette framover - ettersom de kvittet seg med den fjollete og selvopptatte programlederen. Skulle ønske at de hadde dommere med litt mer tyngde og autoritet også - virker som om de bare har "krønsj" og "krem" å spille på. Her skulle vi hatt Sværre Sætre eller Pascal som en av dommerne, i hvert fall. 

• Liker 18
Skrevet
Johan uten land skrev (1 time siden):

Har nå dukket opp i min Insta-feed noen ganger - og på diverse sider før jul og påske.... Så underlig at deltakerne ikke hadde litt mer peiling, i alle fall. 

Kommer nok til å følge dette framover - ettersom de kvittet seg med den fjollete og selvopptatte programlederen. Skulle ønske at de hadde dommere med litt mer tyngde og autoritet også - virker som om de bare har "krønsj" og "krem" å spille på. Her skulle vi hatt Sværre Sætre eller Pascal som en av dommerne, i hvert fall. 

Synes virkelig at dommerene er totalt talentløse...

• Liker 5
Skrevet

Nivået på dette programmet er lavt ifht det Britiske og Australske.Dette er virkelig amatørbakere.Jeg lurer også i mitt stille sinn om det i ramme alvor var de beste deltakerne som ble plukket ut..

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg likte den nye programlederen. Jeg ser nesten ikke sport, så jeg kjente ikke til henne som programleder fra før, men hun gjorde en super jobb og var rolig og fattet.

Dommerne er jeg litt lei av, for de bidrar så lite. Noe av vitsen med dommerne er jo at de skal bidra med litt bake-/konditorfaglig innsikt, og ikke subjektive meninger. Det eneste tipset man kunne plukke opp i første program var vel at det lønner seg å pynte makronene med sjokolade før montering, og ikke etterpå. 🤪 Subjektive meninger bør heller ikke veie så tungt: den ene liker en kake, den andre ikke. Det er håpløst å forholde seg til, og heller ikke spesielt underholdende. Bedømming av gule bomber etter hvordan nettopp de mener en gul bombe skal være, for eksempel størrelsen og sjokoladepynten er også et irritasjonsmoment. Da burde de faktisk gitt oppgaven på en slik måte at deltakerne slipper å gjette eller feile på grunn av dommernes personlige smak og behag. 

Jeg lurer på hvor mange som egentlig melder seg til å delta i disse programmene. Kanskje de ikke har så mange å velge mellom? En ting er at det finnes mange flere amatørbakere i land med 5-10 ganger så mange innbyggere som Norge, men er nordmenn også mer beskjedne når det gjelder å melde seg på ferdighetskonkurranser, i alle fall så lenge det ikke handler om å synge på en scene? 

Endret av Ullvott
  • Liker 6
Skrevet
Ullvott skrev (56 minutter siden):

Jeg lurer på hvor mange som egentlig melder seg til å delta i disse programmene. Kanskje de ikke har så mange å velge mellom? En ting er at det finnes mange flere amatørbakere i land med 5-10 ganger så mange innbyggere som Norge, men er nordmenn også mer beskjedne når det gjelder å melde seg på ferdighetskonkurranser, i alle fall så lenge det ikke handler om å synge på en scene? 

Vet ikke hvor mange som melder seg,men så skal de jo igjennom en test for å se hvor god tv-personlighet de har,hvordan de jobber under stress,og takler programmets konsept.Har lest fra det britiske bakeshowet at dette har mye å si,og at de virkelig blir testet i real life på et kjøkken.De må tåle å bli avbrutt av programleder som kommer bort og snakker etc.Så her faller en del fra som ikke egner seg.I alle showene jeg har sett(har sett absolutt rubbel og bit som finnes på nettet fra alle land),så skal det alltid være med en homofil.Dette for å ta hensyn til pride trolig.Greit nok det,men rettferdighet for meg er faktisk at det er de beste som blir plukket ut,uansett legning.

• Liker 1
Skrevet
Snuppiluppi84 skrev (På 6.4.2026 den 22.03):

Hva syns dere om nye programlederen? Syns det var mer rolig stemning. Var så heseblesende med Ulrikke.

Jeg savner ulrikke, jeg likte henne veldig godt. Synes det var litt koseligere med henne, og hun hadde alltid så fine kjoler. 

Ikke noe galt med hun nye asså, men synes det bare manglet litt personlighet hvis dere skjønner hva jeg mener?

• Liker 4
Skrevet
Anita. skrev (Akkurat nå):

Jeg savner ulrikke, jeg likte henne veldig godt. Synes det var litt koseligere med henne, og hun hadde alltid så fine kjoler. 

Ikke noe galt med hun nye asså, men synes det bare manglet litt personlighet hvis dere skjønner hva jeg mener?

Nei, jeg skjønner ikke hva du mener. Ulrikke er slitsom og tar stor plass, Julie er roligere, mer behagelig og lar deltagerne komme i fokus. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg syns dommerne er kjempeflinke, for meg er det de som gjør showet i stor grad. Syns også de har funnet veldig morsomme deltagere i år, gleder meg til å følge med videre. 

For meg gjør det ikke så mye fra eller til hvem som er programleder merker jeg. Hun mye er flink, men hun forrige var også flink syns jeg. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Likte hun nye veldig godt 🥰 og visste ikke av henne fra før 🫣

Godt at de byttet ut Ulrikke, bare hyl,skrik,gneldring og bråk med henne... hun skulle kjøre showet hele tiden 🥵😵😵‍💫

• Liker 15
Skrevet
Blekkulfina skrev (På 6.4.2026 den 22.27):

Ja det var veldig rart at så bakekyndige folk ikke vet hva gule bomber er for noe?! Til og med jeg vet det, som ikke er noen racer på kjøkkenet akkurat😅 Imponert over den nye programlederen, som klarte seg veldig bra med SÅ kort forberedelsestid som hun fikk. Også lar hun deltakerne skinne i større grad enn det forgjengeren gjorde, god start👏

Jeg baker masse, av mye forskjellig. Men gule bomber har jeg faktisk ikke hørt om før. 

• Liker 1
Skrevet
Nordlysstøv skrev (6 minutter siden):

Likte hun nye veldig godt 🥰 og visste ikke av henne fra før 🫣

Godt at de byttet ut Ulrikke, bare hyl,skrik,gneldring og bråk med henne... hun skulle kjøre showet hele tiden 🥵😵😵‍💫

Enig. Syns Ulrikke tok litt mye plass. 

• Liker 11
Skrevet

Skuffet over dagens sending - synes det blir for tullete når fokuset på blir på høyde og at det er så viktig å få avkjølt bunnene. Skulle ønske de kunne lage litt mer normale kaker, som folk kan lage hjemme. Og savnet andre del av konkurransen - der de skal bake etter oppskrift, synes det er mer givende å se på. 

• Liker 3
Skrevet
Blekkulfina skrev (På 6.4.2026 den 22.27):

Enig i begge deler. Leser de aldri aviser? Hver eneste jul skrives det om gule bomber.

Ny programleder er topp 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...