Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har drømt om å bo på småbruk helt siden jeg var barn. 
Nå endelig fikk jeg muligheten, og jeg ELSKER det! 
det er jobb fra morgen til kveld, og jeg stuper i seng kl 21 helt mørbanket. 
Likevel har jeg aldri følt meg lykkeligere. 
Er det flere enn meg eller er denne livsstilen utenkelig for de fleste? 

Anonymkode: 1394e...d99

• Hjerte 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bor på småbruk og nyter det når jeg har fri. Dyrker grønnsaker og har gårdscafe . Skulle ønske jeg hadde motet til å ta skrittet helt ut. For å bo slik er hvertfall lykke i livet ❤️

Anonymkode: fbd71...290

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne bo på småbruk, men jeg har ikke lyst til å måtte jobbe som småbruker. Helst skulle jeg bare ikke måttet tenke på penger, og gjøre min greie. Ellers kunne jeg bodd på småbruk, men beholdt jobben i byen, men jeg har ikke vunnet i lotto, og det finnes ingen småbruk med enkel vei til jobb.

Anonymkode: 7a2c4...473

AnonymBruker
Skrevet

Savner livet. Vi angrer vi solgte etter jeg ble skaddet.

Vi hadde melke kuer og sau og noen høner, og savner livet på småbruk. Så vi sitter ofte å ser på småbruk til.salgs, samme gjør begge ungdommene våres.

Anonymkode: 2bb56...181

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men det er ikke drift her, så jeg har en vanlig jobb likevel. Men elsker huset, plassen rundt, freden og ingen naboer på mange km.

Anonymkode: aa329...ac5

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja,er kremen det. Men da bør man ha vunnet i Eurolotto og ikke være avhengig av jobb utenom som spiser opp all den tid man må bruke på en gård. 

Anonymkode: 09286...22b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker vårt småbruk som sommerhus hittil☺️ dpørs hvor lenge vi får lov til det.

Anonymkode: d298b...a61

AnonymBruker
Skrevet

Har elsket det i snart 14 år, men nå begynner jeg å bli lei og ønsker meg tilbake til leilighet, lite ansvar og lite vedlikehold..

Anonymkode: 3f3bb...48e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke dette jeg har lyst til å slite meg ut på. Det har jeg gjort nok i mitt liv.

Jeg vil gjerne nyte livet mitt, og stortrives i den leiligheten jeg bor i nå. 

Helt perfekt for meg og ungene.

Føler vi har det beste av det beste slik som vi har det nå til tross for utfordrende helse. 

Vi bor landlig og likevel sentralt nok til at vi har alt vi trenger så lenge vi har bil. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et nedlagt småbruk fra min manns familie. Aldri drevet med dyr der i vår tid. Elsker tomten og frihetsfølelsen det gir. Har vurdert å starte med småting, men ser at det som blir en frihet i hverdagen med å pusle rundt og gjøre ting på egen eiendom, gjør at vi mister friheten til å reise på hytta, utenlandsferier osv. Det vil ikke jeg ofre! 

Anonymkode: f2a12...7ad

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (13 timer siden):

Det er ikke dette jeg har lyst til å slite meg ut på. Det har jeg gjort nok i mitt liv.

Jeg vil gjerne nyte livet mitt, og stortrives i den leiligheten jeg bor i nå. 

Helt perfekt for meg og ungene.

Føler vi har det beste av det beste slik som vi har det nå til tross for utfordrende helse. 

Vi bor landlig og likevel sentralt nok til at vi har alt vi trenger så lenge vi har bil. 

Det er jo annerledes hvis en har helseproblemer.... De fleste som jobber, klarer fint å bytte ut jobb med dette, uten å slite seg ut. Tenke å slippe timesvis i køer, arbeidspress osv. Det eneste jeg ikke liker med slik type "jobb", er at vi mister friheten til å reise når vi vil.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo annerledes hvis en har helseproblemer.... De fleste som jobber, klarer fint å bytte ut jobb med dette, uten å slite seg ut. Tenke å slippe timesvis i køer, arbeidspress osv. Det eneste jeg ikke liker med slik type "jobb", er at vi mister friheten til å reise når vi vil.

Jeg slipper alt det pluss ansvaret og forpliktelsene. Kunne ikke tenkt meg det uansett. Det er ikke det jeg har lyst til å bruke min tid på.

Jeg har lyst til å legge til rette for den dagen jeg skal bli gammel. 

Leve et liv som gjør meg godt fra innerst til ytterst 🙌

Endret av Strigiformes
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ha gjort det hvis jeg hadde hatt penger til å betale noen for å gjøre alt av vedlikehold. 

Anonymkode: 298ad...969

Skrevet
Strigiformes skrev (5 timer siden):

Jeg slipper alt det pluss ansvaret og forpliktelsene. Kunne ikke tenkt meg det uansett. Det er ikke det jeg har lyst til å bruke min tid på.

Jeg har lyst til å legge til rette for den dagen jeg skal bli gammel. 

Leve et liv som gjør meg godt fra innerst til ytterst 🙌

Gjør du helt rett i👍 Så får småbrukromantikerne bare kjøpe og gjøre som de vil, og hefte seg opp med det de drar på seg som må passes på☺️

AnonymBruker
Skrevet

Vokst opp sånn. Hatet det, hater tanken på det. Bor innenfor Ring 2 og skal ikke ut i åkeren igjen. Ikke på ferie en gang. 

Anonymkode: 78463...274

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på gård, altså ikke småbruk; men sammenlignbart fordi vi har forpaktet bort  mye av de «store» oppgavene. Jeg skulle aldri hit, men havnet her tilfeldigvis fordi en slektning døde og vi overtok etter ham. Kunne aldri tenkt oss noe annet 🥰 Jeg elsker å ha boltreplass, og jeg trives med fysisk arbeid. Den store ulempen er at vi ikke har råd til å eie det med mindre vi jobber fullt ved siden av begge to🤪 Skulle ønske jeg kunne jobbe halv stilling, og bruke mer tid på å faktisk nyte å bo her ❤️

Anonymkode: 88f18...4c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 20.08):

Kor lenge har du budd på småbruket ditt? 

Anonymkode: 9523a...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...