Gå til innhold

Har AI overtatt for forum?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om mange som bruker AI for å få råd og drøfte livets store og små utfordringer, og jeg er flittig bruker av AI til alt fra matoppskrifter motetips og samlivsråd. Er det noen her som opplever at AI brukes i situasjoner der du før kanskje hadde laget en post på et forum som f.eks. kvinneguiden?

Anonymkode: a4f29...5de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet om mange som bruker AI for å få råd og drøfte livets store og små utfordringer, og jeg er flittig bruker av AI til alt fra matoppskrifter motetips og samlivsråd. Er det noen her som opplever at AI brukes i situasjoner der du før kanskje hadde laget en post på et forum som f.eks. kvinneguiden?

AI bare jatter med, på forum får man motstand og diskusjoner. Så AI kan ikke sammenlignes med forum.

Anonymkode: 616fa...1ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en terapitime med AI hver morgen. Og det hjelper meg gjennom dagen. 

Anonymkode: e0e8f...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om folk som bruker AI helt ukritisk. De presenterer typisk velformulert tullball som er fordummende og farlig desinformasjon for dem selv og andre. Mye pissprat på forum og men det er i det minste ikke robot-prat. 

Anonymkode: 7310f...fc7

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt, jeg er ikke helt ukritisk, men jeg ser at veldig mye bare er jatt og jeg har litt komplekse situasjoner som jeg faktisk ikke orker å skrive ned.. noe sted. Jeg snakker nå bare med Gud for Han vet . 

Anonymkode: c01a1...9ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

AI bare jatter med, på forum får man motstand og diskusjoner. Så AI kan ikke sammenlignes med forum.

Med mindre du prompter KI-en at du vil ha motstand. :P
Uansett, den enorme sløsinga med ressurser for verdiløs bruk av KI gjør fysisk vondt i sjela.

Anonymkode: 9fda4...5cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer nok an på hvordan man spør AI. Om man er emosjonelt opphisset og formulerer seg på en slik måte at man egentlig ber om støtte kan selvsagt AI tømme bensin på bålet. Men om man stiller åpne utforskende spørsmål til AI fungerer det annerledes, og man kan engasjere ai i diskusjoner, hente inn kilder og forskning 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet om folk som bruker AI helt ukritisk. De presenterer typisk velformulert tullball som er fordummende og farlig desinformasjon for dem selv og andre. Mye pissprat på forum og men det er i det minste ikke robot-prat. 

Anonymkode: 7310f...fc7

Men mange legger ut tullpraten til KI som fakta på forum da. Har sett mye av det her på kg. Noen spør om noe, og en annen forteller hva KI har svart (ofte feil). Det virker som noen er stolte over å ha oppdaget KI, at ingen andre har gjort det, og at den alltid snakker sant. Men tross alt bedre med de som innrømmer at de siterer KI, enn de som bare limer inn svarene og later som det er deres egne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

ja, jeg spør heller om helse spørsmål på chatgpt, enn her på KG. 
Risikerer kanskje noe feil, men det er jo HUNDRE ganger verre her med folk som svarer feil MED VILJE.

Anonymkode: cd227...f00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...