Gå til innhold

Betaling for jobb til ungdom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er passende betaling til en ungdom som har passet huset vårt i påska? Dvs sett innom 4-5 ganger for å se at alt ser ok ut(bor i område hvor det har vært noen innbrudd i påska tidligere). Ungdommen bruker ca 30 min hver gang inkl å komme seg fram/tilbake.

Anonymkode: f991b...afe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1000? Ca 200-250kr per gang liksom? Hvertfall ikke mer. Mulig 500 går og, men det var kanskje mer for 10 år siden.  Og alder har også litt å si. Nærmere 1000 om de er nærmere 18. 500-750 om de er nærmere 13? 

Anonymkode: d60d8...edd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

200 pr gang 

Anonymkode: c0d09...235

AnonymBruker
Skrevet

Enig med henne over..har vedkommende hatt bussutgifter så bør de å dekkes

Anonymkode: 430f7...1bc

AnonymBruker
Skrevet

1000kr for å stikke innom noe ganger i løpet av en uke?!! 
Ikke rart ungdom Blir skuffet om de tror de kan få millionlønn av å jobbe som ekstrahjelp på Kiwi. 

Hadde vippset en 500lapp. 

Anonymkode: 3d0c9...a4a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på transportutgifter til ungdommen. Om hen betaler buss så er sikkert 1000 ok.

Anonymkode: ce6d7...1b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke rart ungdom Blir skuffet om de tror de kan få millionlønn av å jobbe som ekstrahjelp på Kiwi. 

Hva er det med enkelte mennesker og å anse folk under 16 som en slags slaverase som burde lovprise dem for privilegiet av å bruke fritiden sin til å jobbe for dem?

Ungdom er mennesker, at du syntes arbeidet de utfører er mindreverdig er din egen sak. 

Anonymkode: db9aa...3f4

• Liker 2
Skrevet

1000kr 

AnonymBruker
Skrevet

Når vi er borte har jeg en ungdom som passer kattene. Er innom, for å si mat og rent vann, 4-5 ganger i løpet av en uke. Bor rett over gata. Jeg betaler 500,- + reisegave til ungdommen.

Hadde det vært reisevei i tillegg ville jeg betalt mer :)

Anonymkode: 1152f...223

• Liker 2
Skrevet

Spørs jo litt på om dere vil sikre dere tilgang til hjelpen videre også. 

Si det er 3 timers jobb totalt. 150-180 kr/timen er standard rate på dugnader, så jeg ville  betalt minst 600 om det kun er for å låse seg inn og så ut igjen. 

Om dere er avhengig av at ungdommen vil gjøre dette også i fremtiden ville jeg lagt på til 800-1000 kr.

AnonymBruker
Skrevet

Maks 600 for den jobben. Han kan ikke ha lang reisevei hvis det totalt tar 30 min pr gang. Han har sikkert nok fritid i påsken. 

Anonymkode: 85018...65d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er det med enkelte mennesker og å anse folk under 16 som en slags slaverase som burde lovprise dem for privilegiet av å bruke fritiden sin til å jobbe for dem?

Ungdom er mennesker, at du syntes arbeidet de utfører er mindreverdig er din egen sak. 

Anonymkode: db9aa...3f4

Nei, men det er snakk om å tenke rett lønn for rett arbeid. 

En halvtimes jobb skal ikke betales 200kr for. Det hjelper de bare med å få veldig urealistisk bilde på arbeidslivet. 

500kr for til sammen to timers jobb. Er absolutt ikke noen upris eller slavelønn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen reiseutgifter, kun en liten spasertur unna. Legger meg vel på mellom 700-1000kr, tenker jeg. 

Anonymkode: f991b...afe

• Liker 1
Skrevet

Hadde ungdomen hatt en butikkjobb og er under 18 år, så hadde vedkommende fått max 130 kr timen, så 500 kr er absolutt ikke i nærheten av en slave lønn altså. Tror jeg hadde lagt meg på 150 kr/timen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker 200 kr pr gang er mye, og mer enn det ungdommen kan forvente.

Til sammenligning så tjener vår ungdom 230 kr for dømming av en 12 års handballkamp på 2x20 minutter. For å være handballdommer må de gjennomføre kurs som går over 2-3 kvelder, og må starte med dømming av lavere årsklasser, som også gir lavere betaling.

Anonymkode: 15d6f...44d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånne som deg altså...

Jeg sier heller tvert i mot jeg. Jeg betaler heller mer enn gjerne bedre til ungdom, nettopp fordi de er ungdom, gleder meg å gi, og jeg synes det er supert at ungdom også bidrar.

Hadde aldri falt meg inn å betale luselønn til ungdom.

30 min hver gang. Er MINST 500.

Anonymkode: 2a2ef...9dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånne som deg altså...

Jeg sier heller tvert i mot jeg. Jeg betaler heller mer enn gjerne bedre til ungdom, nettopp fordi de er ungdom, gleder meg å gi, og jeg synes det er supert at ungdom også bidrar.

Hadde aldri falt meg inn å betale luselønn til ungdom.

30 min hver gang. Er MINST 500.

Anonymkode: 2a2ef...9dc

Ja, da hadde du jo lagt deg på samme linje som meg, så skjønner ikke-vestlig hva du reagerer på? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker 200 kr pr gang er mye, og mer enn det ungdommen kan forvente.

Til sammenligning så tjener vår ungdom 230 kr for dømming av en 12 års handballkamp på 2x20 minutter. For å være handballdommer må de gjennomføre kurs som går over 2-3 kvelder, og må starte med dømming av lavere årsklasser, som også gir lavere betaling.

Anonymkode: 15d6f...44d

Det var veldig lav betaling av ungdomsdommer. I idretten til mitt barn blir de betalt betydelig mer. 

Anonymkode: 0fc8e...47b

AnonymBruker
Skrevet

I arbeidslivet utløser helligdager helgedags tillegg. 

Jeg ville betalt over 500 kr. Å passe hus og måtte ha ansvaret for noe selv om det bare er 30 min tar vekk en del av ungdommens frihet til å gjøre andre ting de aktuelle dagene. Denne avtalen vil jo legge føringer for påskeferien. 

Anonymkode: 0fc8e...47b

AnonymBruker
Skrevet

Mine 2 barn (12år og 9år) matet kattene til naboen i juleferien. De fikk 100kr hver. 

Høres helt vilt ut å betale opp mot 1000kr. Men kjekt for ungdommen, da 😁

Anonymkode: 2d6ce...835

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...