Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 22.16):

Han er 14 år yngre enn meg🤭

Anonymkode: 65910...43c

Aylar er det deg?

Anonymkode: e8788...981

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 22.25):

Hun 20, han 43…..?!?….

Anonymkode: 82cac...a1f

Kommer an på en rekke ting. Men først må det avklares hvilken type relasjon? Elskere, FF eller forhold du prater om? 

Anonymkode: 93910...75c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 19.16):

Så lenge begge er voksne(ikke 18 og 25-30+ men VOKSEN VOKSEN 25-30 minst) , så er det opp til de selv hva de vil og liker!

Anonymkode: a7eee...1f9

Heldigvis er det opp til hver enkelt fra de er myndige.

Anonymkode: 14299...256

  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 16.51):

Hei.

Er det fremdeles sånn at man praktiserer det at mannen skal være eldst i et forhold, eller er det slutt på dette?

Anonymkode: c21ef...921

Praktiserer? Om to mennesker forelsker seg, så er ikke alder så viktig. 

Jeg er forøvrig 6 år eldre enn kjæresten min 😊 Vi tenker ikke over aldersforskjellen i det hele tatt.

Begge eksene mine har vært eldre enn meg. Ingen av de forholdene fungerte spesielt bra 😬 

Endret av Mardina
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 16.51):

Hei.

Er det fremdeles sånn at man praktiserer det at mannen skal være eldst i et forhold, eller er det slutt på dette?

Anonymkode: c21ef...921

Vår aldersforskjell et ett år. Han er eldst. hadde valgt han hvis han hadde vært 10 år yngre også. 

Anonymkode: 17de7...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Min er 11 år eldre, sur gammal kjedelig gubbe. Gjerrig også.

Anonymkode: 1b017...439

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 15.32):

Nei. Nei nei nei. Hun 27, han 50 - ok. Problemet med at hun(eller han) kun er 20 år, er at man faktisk ikke er ferdig utviklet. Føler det blir litt skjevt i forholdet og litt ekkelt på en måte. 

Anonymkode: 75b3a...3b5

Tenker du på den (delvise) myten om at "hjernen ikke er ferdig utviklet før 25"?

Å mangle erfaring er ikke det samme som selve hjernen er underutviklet.

At tallet ble 25 år er fordi forskerne stoppet studien ved den alderen, ikke fordi hjernen faktisk er ferdig utviklet da.

Anonymkode: 2f740...4e3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge begge er over 25 år og det er under 10 år i forskjell, tenker jeg ingenting. 
Min omgangskrets består hovedsakelig av at dama er «eldst» (1-3 år, så jevnaldrende).

Anonymkode: e5a0f...b4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker du på den (delvise) myten om at "hjernen ikke er ferdig utviklet før 25"?

Å mangle erfaring er ikke det samme som selve hjernen er underutviklet.

At tallet ble 25 år er fordi forskerne stoppet studien ved den alderen, ikke fordi hjernen faktisk er ferdig utviklet da.

Anonymkode: 2f740...4e3

Frontallappen er ikke ferdig utviklet før ca 25. Den må man ha for å ta rasjonelle valg.

Anonymkode: e5a0f...b4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Frontallappen er ikke ferdig utviklet før ca 25. Den må man ha for å ta rasjonelle valg.

Anonymkode: e5a0f...b4e

Ja, sant det. Jeg valgte min partner med frontallappen.

Anonymkode: 2f740...4e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 20.10):

Kan være det var annerledes før i tiden da.. men kan d være at det med at mennene bør være eldre egentlig handler om at menn kan få barn langt opp i alder enn det kvinner kan? Eller har ikke det betydning?

Anonymkode: c21ef...921

En mann blir som en god vin bedre med alderen- mer moden og reflektert. Og hvis en jente på 20 gifter seg med en gutt på 20 er ikke gutten nødvendigvis 20 mentalt, kanskje nærmere 16?

Mine to teorier er: 

Enten var det en dame eller flere, som satt ned foten og sa "vet du hvor forbanna irriterende det er å bo med en som liksom skal være like gammel om deg men oppfører seg som han er 5?" 

Eller så syntes enkelte menn at unge jenter som kunne læres opp vat mer tilatende enn noe annet så da ble det trumfet igjennom som normen. (Bare se på religioner/sekter hvor kvinnene er oppdratt konservativt og fra liten alder læres å utelukkende adlyde og stole blindt på mannen de har fått tildelt).

Eller kanskje det er biologi som du sier? At mannen er fruktbar lengere fordi han modnes senere og trenger å være moden nok til å ta vare på familien sin når han først skal formere seg?

Anonymkode: 249b4...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...