Gå til innhold

Hvem inviteres i konfirmasjonen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

vil mannen invitere en venninne av seg, fordi han var invitert til hennes barns konf for et par år siden (jeg var ikke invitert).

Anonymkode: aed92...07f

Er han den biologiske faren?

Anonymkode: 5c763...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterte besteforeldre,tanter, onkler,søskenbarn med følge og deres barn,. Å brått ble vi da 50 stk.

Yngste hadde 5 gode veninner også

AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterer familie ut til konfirmantens tanter/onkler og kusiner/fettere (evt med sine barn, ene fetteren er «tidlig uhell» og en del eldre enn sine søskenbarn, så hadde baby med 🙂).

Ingen venner (de fleste ble konfirmert samtidig), heller ikke familievenner. Faddere har vi ikke, ingen barn døpt. Rent familieselskap, og konfirmantene selv har ikke ønsket noe store festgreier og det synes vi har vært lett å respektere, så har tatt det som en noe uformell og hyggelig familiemiddag hjemme med koldtbord og kaker. Har vært 20-25 stykker.

Anonymkode: 82957...a33

Skrevet

Vi inviterte de som hadde hatt stadig sosial omgang med konfirmanten fordi det er konfirmantens dag. Hadde det vært mitt bryllup hadde jeg invitert mine venner/omgangskrets. Konfirmant fikk også ha et ord med i laget. 

Skrevet

Hos oss var det de som ble invitert i dåp + de nye familiemedlemmene som har kommet inn som skulle ha noe sammenheng med dåpen. Vi inviterte også noen venner fra vår konfirmant.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en kombinasjon av faktorer som avgjør her. Jeg skulle virkelig ønske det var så enkelt å velge gjester som det er for mange andre. Ingen bidrag fra ene siden gjør dette ganske vanskelig å gjennomføre.

Ytre konflikter og konfirmantens indre samvittighet- og lojalitetskamp gjør det vanskelig for konfirmanten å velge, jobben med å finne ut hva som blir det beste av to onder blir derfor min.

Vi har gjort det på følgende måte:

1. Laget en oversikt over mulige gjester. Har på forhånd markert de som er en "selvfølge" og markert resten som frivillig.

2. Konfirmanten har så valgt hvem konfirmanten ønsker å invitere og ikke. For å få det til har jeg lovet å ta støyten ved å si at gjestelisten er mitt valg, noe jeg har måttet gjøre mange ganger siden invitasjonene ble sendt.

3. Det er lagt til plasser til venner for konfirmantens velvære og trygghet på selve dagen. I tillegg til to voksne hjelpere som har et tett bånd til barnet og som kan både hjelpe og bidra om stemningen blir dårlig.

Hadde jeg visst det jeg ser nå i forkant så ville jeg gått for å dele opp konfirmasjonen fremfor å utsette meg selv ig konfirmanten for alle konfliktene som oppstår. Konfirmanten selv ønsket det slik i utgangspunktet fordi dette er det beste alternativet av flere.

Nå er det bare krysse fingre og tær for at alle gjester forstår at dette er konfirmantens dag og gjør sitt beste for at det blir en god dag.

Konfirmanten selv er allerede sår etter å ha blitt brukt som 'våpen' fra den andre siden og har uttrykt iskaldt og rolig til meg at 'Blir det noe bråk, så går jeg'.

Så hipp hipp hurra! Om et par måneder er det over!

Anonymkode: e790d...f14

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
zondaar skrev (1 time siden):

Vi inviterte de som hadde hatt stadig sosial omgang med konfirmanten fordi det er konfirmantens dag. Hadde det vært mitt bryllup hadde jeg invitert mine venner/omgangskrets. Konfirmant fikk også ha et ord med i laget. 

Smart! Det skulle jeg ønske vi kunne også. Ville blitt mye hyggeligere og mye billigere.

Anonymkode: e790d...f14

Skrevet

Besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir rundt 25 stk., litt fler enn vi trodde. Vi er en ganske liten familie om vi bare ber de aller nærmeste så vi har tatt med litt ymse utenom. Selvfølgelig besteforeldre (tre gjenlevende). Jeg har kun en søster med mann og ett barn, far har to søsken der ene paret må dele seg pga. andre planer og den andre er usikker pga. sykdom, men to kusiner der kommer. Har invitert et av mine søskenbarn m/fam som bor i nærheten og et vennepar av både far og meg (vi er skilt).

Barna våre er ikke døpt så ingen faddere (de hadde nok uansett vært blant de som allerede er bedt). En kusine jeg ikke trodde kunne komme pga. avstand kommer med barna. Veldig koselig for vi har vært invitert til, og vært i, alle deres feiringer.

Det er flere jeg gjerne skulle invitert for egen del, men konfirmanten har ikke noe forhold til dem. Det er enkelte som er nærere oss foreldrene enn konfirmanten, men vil vil ikke ha for mange slike gjester.

Anonymkode: 1f163...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Liten familie, men vi har invitert de som er naturlige. Konfirmantene har invitert en/to av vennene (litt tilfeldig hvem, i og med at flere konfirmeres samme dag). Eneste gjenlevende besteforelder, tanter (skilte - så ingen partnere), søskenbarn m/evt partner&barn, våre gjenlevende tanter og onkler m/sjåfør (har fungert som «reserve-besteforeldre», to naboer, vennepar med samme fritidsinteresse som konfirmanten, søsken med evt kjæreste. Vi har vært +/- 35 stk. 

Har ikke regnet på kostnad pr gjest. Vi har ordnet koldtbord selv, bakt det nærmeste selv (bestilt en kake). Videre har vi hatt selskap både hjemme og lånt kantine på jobb. 

Skulle vi sagt nærmeste; kunne husstanden tatt med gjenlevende besteforelder og dratt på restaurant. Sannsynligvis hadde konfirmantene synes at det hadde vært like greit. 

Anonymkode: d04e3...16d

Skrevet

Vi inviterer besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og faddere. Venner av barna blir konfirmert samtidig, så de er i sine egne selskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...