AnonymBruker Skrevet 5. april #1 Skrevet 5. april Hvorfor er folk så opphengt i vekta til babyer?? Da jeg annonserte at babyen var blitt født var fødselsvekta noe av det første jeg ble spurt om. Jeg får også ofte spørsmål av familiemedlemmer om vekta til baby etter jeg har vært på kontroll på helsestasjonen. Hva er greia med det? Man går jo ikke rundt å spør hvor mye en 3-åring veier eller hvor mye voksne veier. Anonymkode: ca91e...db3
AnonymBruker Skrevet 5. april #2 Skrevet 5. april Folk er bare nyskjerrige på hvor stor babyen er. Skal dette bli enda en greie folk krenkes over? Man kan jo snart ikke si noe til folk lenger uten at de setter nesa i sky og undrer seg over hvorfor noen skal vite det Anonymkode: 3b4b0...dfa 2
kjærring Skrevet 5. april #3 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor er folk så opphengt i vekta til babyer?? Da jeg annonserte at babyen var blitt født var fødselsvekta noe av det første jeg ble spurt om. Jeg får også ofte spørsmål av familiemedlemmer om vekta til baby etter jeg har vært på kontroll på helsestasjonen. Hva er greia med det? Man går jo ikke rundt å spør hvor mye en 3-åring veier eller hvor mye voksne veier. Anonymkode: ca91e...db3 Åjoda, det er veldig normalt å spørre om vekt på en treåring også- spesielt om treåringen ser veldig stor ut , eller alt for liten. Vekt på babyer og barn er fascinerende, for det skiller så utrolig mye. Selv om de er født i samme uke, eller var like stor ved fødsel så kan den ene være nesten dobbelt så stor som en annen- og begge like friske og f.eks spise like mye. Det samme gjelder høyde, like fascinerende. Utvikling og søvn også. Og størrelse på klær Ja, man kan bli litt lei. Det hsr jeg blitt etter snart 6 år med "hvor gammel er hun" "Snart 6" "Oi så liten hun er. Oi så kort hun er' "Ja hun er født prematur og dysmatur og ingem av oss foreldre er spesielt store" Og deretter så fortsetter samtalen over i vekt nå, vekt ved fødsel, om hun har noen diagnoser, utvikling osv. Og dette er også normalt for terminfødte😊
AnonymBruker Skrevet 5. april #4 Skrevet 5. april Det er bare moro. Min første var veldig stor, min yngste var veldig liten. Interessant at det var sånn forskjell. Litt artig å høre hvordan andre babyer er. Anonymkode: d180e...576
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå