Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte et brukt najell sleepcarrier. Tenkte at det kan jo vaskes, og at det ble på lik linje som å kjøpe brukt vogn (som ikke er frarådet så vidt jeg har fått med meg). 

Men så leste jeg om at man ikke bør kjøpe madrasser brukt. Mest fordi de kan ha formet seg etter andre barn, men også fordi det ikke er sunt med et annet barns bakterieflora.

Sleepcarrieren kan bare vaskes på 40 grader, og det dreper vel ikke alle bakterier? Vil det likevel gå fint, eller bør vi investere i et nytt?

Vi tenker ikke å bruke det på natten, men det har vel ikke så mye å si siden bakteriene er der like mye på dagtid…

Anonymkode: 98aea...bbe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint, bare vask det :)

Anonymkode: 5dde8...aa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg den i fryseren? Eventuelt ut i minusgrader om det er det fremdeles der dere bor. 

Eller bare vask den. 

Anonymkode: a673a...52b

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo foreks hvis barnet har gulpet/tisset i den og det da er bakterier igjen. Spesielt ting som bare kan vaskes på 40. Ha et skinn i den, så puster ikke barnet inn det. 

Anonymkode: 833d7...4ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke najell madrasstrekk til sleepcarrier? 
Jeg planlegger også å kjøpe den brukt, og tenker at å vaske den og selv bruke madrasstrekk vil holde. 
De fleste bruker den jo bare noen timer på dagen så det er jo ikke snakk om en godt brukt madrass. Inntrykket mitt er at de fleste er flinke til å bruke madrasstrekk slik at det ikke kommer gulp/avføring på selve madrassen. 

Anonymkode: c8ea6...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo akkurat det samme som vogn..

Det er annerledes med produkter som skal brukes om natten som madrass.

Anonymkode: b3e32...f2f

• Liker 1
AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...