Debattanten2018 Skrevet 4. april #1 Skrevet 4. april Først vil jeg beklage hvis temaet har vært diskutert tidligere i en tidligere tråd, men jeg velger å ta sjansen likevel. Siden Marit Larsen feirer 20 års jubileum som soloartist og var aktuell med Hver gang vi møtes tidligere i år, så er det relevant å spørre hvilken plate er hennes beste. Selv om jeg liker hennes solodebut, Under the Surface, så synes jeg at den blekner litt i forhold til hennes følgende utgivelser. Synes den hadde et par fengende låter, mens resten var helt ok. Personlig syntes jeg at både The Chase og Spark var mye bedre, spesielt sistnevnte. Det er trist at egentlig ikke Spark ble en større suksess enn den ble, fordi den var et knallbra album. Synes hennes EP-er (spesielt den på norsk) var også fengende. Hva sier dere? Hvilken plate var hennes beste i deres øyne? 1
DeLorean Skrevet 6. april #2 Skrevet 6. april Tror neppe du får noe særlig svar her, da KG folk ikke er spesielt musikkinteresserte. Jeg er derimot det og har selvsagt alle platene hennes. Nå er det en stund siden jeg lyttet til henne, men Under the Surface fra 2006 er jo en semiklassiker i norsk pop håndtverk. Og min favoritt. Og 'Faith & Science' fra hennes siste ordinære album When the Morning Comes fra 2014 er strålende. En plate jeg har hørt altfor lite på! De norske ep'ene hennes har jeg ikke hørt mye på, men det skal jeg absolutt gjøre 👍
Debattanten2018 Skrevet 6. april Forfatter #3 Skrevet 6. april DeLorean skrev (5 timer siden): Tror neppe du får noe særlig svar her, da KG folk ikke er spesielt musikkinteresserte. Jeg er derimot det og har selvsagt alle platene hennes. Nå er det en stund siden jeg lyttet til henne, men Under the Surface fra 2006 er jo en semiklassiker i norsk pop håndtverk. Og min favoritt. Og 'Faith & Science' fra hennes siste ordinære album When the Morning Comes fra 2014 er strålende. En plate jeg har hørt altfor lite på! De norske ep'ene hennes har jeg ikke hørt mye på, men det skal jeg absolutt gjøre 👍 Greit, men jeg ville ta sjansen på å starte tråden likevel. Synes egentlig at When the Morning Comes var hennes minst vellykkede plate. Den var ikke direkte dårlig, men synes at den var pregløs og anonym i forhold til hennes tidligere utgivelser. Det var kun I Don`t Want To Talk About It som var glimrende. Men du må gjerne høre hennes EP på norsk 😊
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Skrevet 10. april Tenk at Under the surface er så gammel! Kjøpte så klart cd'en da den kom ut. Og hørte mye på den, helt til jeg plutselig gikk skikkelig lei og tror ikke jeg har hørt på den igjen. Jeg har altså ikke hørt på det hun har gitt ut siden. Det er noe med stemmen hennes. Den er nydelig, men også noe jeg i hvert fall ble lei. For ungpikeaktig, kanskje. Nå har sikkert stemmen hennes modnet ila alle disse årene som har gått, så det argumentet er ikke det beste 😉 (Men jeg har hørt masse på andre artister, uten å gå lei av deres musikk og stemme på samme måte) Interessant å lese hva dere to i tråden skriver. Vi burde jo alle heie ekstra på norske artister 🙂 Siri Nilsen kom jo noen år seinere. Hva synes dere om henne? Anonymkode: 99ee7...882
Debattanten2018 Skrevet 11. april Forfatter #5 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenk at Under the surface er så gammel! Kjøpte så klart cd'en da den kom ut. Og hørte mye på den, helt til jeg plutselig gikk skikkelig lei og tror ikke jeg har hørt på den igjen. Jeg har altså ikke hørt på det hun har gitt ut siden. Det er noe med stemmen hennes. Den er nydelig, men også noe jeg i hvert fall ble lei. For ungpikeaktig, kanskje. Nå har sikkert stemmen hennes modnet ila alle disse årene som har gått, så det argumentet er ikke det beste 😉 (Men jeg har hørt masse på andre artister, uten å gå lei av deres musikk og stemme på samme måte) Interessant å lese hva dere to i tråden skriver. Vi burde jo alle heie ekstra på norske artister 🙂 Siri Nilsen kom jo noen år seinere. Hva synes dere om henne? Anonymkode: 99ee7...882 Ja, det er helt utrolig at Under the Surface er 20 år gammel. Tiden flyr. Stemmen til Marit er fortsatt ungpikeaktig, utrolig nok (uten at det er negativt ment).
SPOCA Skrevet 11. april #6 Skrevet 11. april Under the Surface er fremdeles min favoritt, men det er nok også fordi den bringer meg mest nostalgi. Var på konsert med henne på Lørenskog for ikke lenge siden. En rørende og flott konsert. Var også på M2M-konserten som var en liten stund før hennes solokonsert. Et herlig gjensyn. Jeg er så heldig at jeg faktisk har autografen hennes på den første plata.
Debattanten2018 Skrevet 11. april Forfatter #7 Skrevet 11. april SPOCA skrev (Akkurat nå): Under the Surface er fremdeles min favoritt, men det er nok også fordi den bringer meg mest nostalgi. Var på konsert med henne på Lørenskog for ikke lenge siden. En rørende og flott konsert. Var også på M2M-konserten som var en liten stund før hennes solokonsert. Et herlig gjensyn. Jeg er så heldig at jeg faktisk har autografen hennes på den første plata. Så bra 😊 Jeg var selv på en av hennes konserter i 2015. Jeg vurderte å dra til M2M-konserten, men jeg hadde dessverre ingen anledning.
SPOCA Skrevet 11. april #8 Skrevet 11. april Debattanten2018 skrev (4 minutter siden): Så bra 😊 Jeg var selv på en av hennes konserter i 2015. Jeg vurderte å dra til M2M-konserten, men jeg hadde dessverre ingen anledning. Det var skikkelig episk. Bestevennina mi og jeg sang av full hals, haha. Vi kan absolutt alle sangene. 1
Debattanten2018 Skrevet 11. april Forfatter #9 Skrevet 11. april Debattanten2018 skrev (5 minutter siden): Så bra 😊 Jeg var selv på en av hennes konserter i 2015. Jeg vurderte å dra til M2M-konserten, men jeg hadde dessverre ingen anledning. Ja, det kan jeg bare tenke meg. Får håpe at M2M kommer til å ha flere konserter en eller annen gang i nærmeste fremtid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå