Chlypa Skrevet 4. april #1 Skrevet 4. april (endret) I 12 uker, helt siden juleferien, har jeg sett fram til påsken. Hatt nedtelling og bare ventet på fridagene. Jeg er så « heldig»jeg jobber slik at at hele påskeuka er fri, og jeg jobber også bare man-torsdag, på kontoret. I praksis har jeg aldri fri. og nå er den snart over. Nå må jeg begynne nedtellinga til sommer. Jeg var til massasje i dag, og hun som masserte sa rett ut av det lå masse stress i skuldrene og nakkemuskulaturen min. jeg innser, her jeg har sittet for meg selv i kveld og filosofert, at dette ikke er bra. Jeg må rett og slett sloss med meg sjøl for å klare å stå opp og gå på jobb onsdag og torsdag. jeg lurer på om jeg er utbrent eller bare ferdig. Jeg har alltid lagt sjela mi i arbeidet mitt og arbeidet mitt har alltid blitt min «identitet», jeg har alltid vært butikkdama, kontordama eller «Chlypa på X eller Y». Aldri bare Chlypa. Like før påske sa en av mine kollegaer at jeg burde roe ned, da jeg var litt stressa for å komme i mål til påske for å slippe å jobbe i påsken. «Du får bare en krans du også til slutt, det er ikke verdt livet ditt». Den traff litt. hva jeg vil med dette? Vet ikke, ingenting, ville kanskje bare få det ut med ord. Aner ikke. Nei- jeg har ikke drukket. Endret 4. april av Chlypa Added info 2
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Skrevet 4. april Chlypa skrev (2 minutter siden): I 12 uker, helt siden juleferien, har jeg sett fram til påsken. Hatt nedtelling og bare ventet på fridagene. Jeg er så « heldig»jeg jobber slik at at hele påskeuka er fri, og jeg jobber også bare man-torsdag, på kontoret. I praksis har jeg aldri fri. og nå er den snart over. Nå må jeg begynne nedtellinga til sommer. Forstår deg godt, det er utrolig hvor mye fortere en friuke går enn en arbeidsuke. Anonymkode: 9171e...ce3
AnonymBruker Skrevet 4. april #3 Skrevet 4. april Føler det samme. Jobber som lærer. Har mye fri, men gruer meg intenst til jobb igjen. Kvalmende angstfølelse Anonymkode: e84ef...978 1
Knocks Skrevet 4. april #4 Skrevet 4. april Ferie er fint men hverdagen bør være best. Om ikke best så ihvertfall noe du har det fint med og ikke gir deg daglig angst. Litt bekymring og grubling nå og da hører med. Synes du høres engasjert ut på jobb, det må vel bety at du stort sett har det bra der? 4
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Skrevet 4. april En uke med fri går like raskt som en dag på jobb. Er bare slik det føles når man koser seg eller har det fint og driver med noe man liker. Så er det tilbake til jobb og all livsglede forsvinner igjen,er så demotiverende at jeg må vente i over 10 år på å bli pensjonist!! Anonymkode: 2751f...eeb
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Føler det samme. Jobber som lærer. Har mye fri, men gruer meg intenst til jobb igjen. Kvalmende angstfølelse Anonymkode: e84ef...978 UFF, akkurat det samme her. Lærer jeg og. Anonymkode: 22e4f...82a
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Skrevet 4. april Kjenner meg igjen, jobber som lege og det er alltid mye som ligger i innboksen når man kommer tilbake, og høye forventninger om raske svar og at alt skal løses i går. Tar ofte noen kvelder å ta igjen for røde dager.. Likevel, etter få dager får man kontroll på travelheten og plutselig er det sommerferie! Det er jo noe av luksusen med å har et travelt - at tiden går ekstremt fort. MEN - det er viktig å huske at du er langt mer en jobben din, og har senkede skuldre i hverdagen. Hadde min identitet vært «hun legen» ville jeg byttet jobb eller tatt en lengre pause fra yrket. Du kan alltid gjøre mer og gjøre ting enda bedre, men et sted må du faktisk sette stopp, og si «nei» med god samvittighet. Selvsagt er egen helse og familie langt viktigere enn jobb. Anonymkode: c9eaa...343 2
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Skrevet 4. april Jeg er ikke i jobb, men foretrekker hverdagen ovenfor ferier. Mange tenker det nok er fordi at jeg har så mye fri ellers, men det handler nok mer om rutiner og det å ha mye gjøre - så dagene fyker av gårde. Føler at tiden står helt stille i feriene. Byen føles så tom. Når jeg reiser bort, blir jeg rastløs etter noen dager. Anonymkode: f23f4...b18 2
AnonymBruker Skrevet 6. april #9 Skrevet 6. april Bare å krumme nakken og kjøre på. Anonymkode: 8a6c9...a25
AnonymBruker Skrevet 6. april #10 Skrevet 6. april Chlypa skrev (På 4.4.2026 den 22.38): I 12 uker, helt siden juleferien, har jeg sett fram til påsken. Hatt nedtelling og bare ventet på fridagene. Jeg er så « heldig»jeg jobber slik at at hele påskeuka er fri, og jeg jobber også bare man-torsdag, på kontoret. I praksis har jeg aldri fri. og nå er den snart over. Nå må jeg begynne nedtellinga til sommer. Jeg var til massasje i dag, og hun som masserte sa rett ut av det lå masse stress i skuldrene og nakkemuskulaturen min. jeg innser, her jeg har sittet for meg selv i kveld og filosofert, at dette ikke er bra. Jeg må rett og slett sloss med meg sjøl for å klare å stå opp og gå på jobb onsdag og torsdag. jeg lurer på om jeg er utbrent eller bare ferdig. Jeg har alltid lagt sjela mi i arbeidet mitt og arbeidet mitt har alltid blitt min «identitet», jeg har alltid vært butikkdama, kontordama eller «Chlypa på X eller Y». Aldri bare Chlypa. Like før påske sa en av mine kollegaer at jeg burde roe ned, da jeg var litt stressa for å komme i mål til påske for å slippe å jobbe i påsken. «Du får bare en krans du også til slutt, det er ikke verdt livet ditt». Den traff litt. hva jeg vil med dette? Vet ikke, ingenting, ville kanskje bare få det ut med ord. Aner ikke. Nei- jeg har ikke drukket. Har du lagt sjelen din i arbeid og kanskje vært en smule "flink" pike vil det nok hjelpe å roe ned og ta bedre vare på deg selv. Ingen, inkludert deg selv, er tjent med at du pusher deg sånn. Anonymkode: b8a44...245
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå