AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Skrevet 4. april Av div grunner som ikke er relevant her så må jeg handle inn parkdress og regndress til barnet nå som skal benyttes til barnehagestart i august. Barnet vil da være 13 måneder og ca 76 cm. Det har fulgt kurven sin milimeter for millimeter. Så ta utgangspunkt i det. Er det størrelse 80 jeg bør kjøpe i yttertøy? Hvilken størrelse brukte din i yttertøy da den runna 1 år? Jeg er bare bysgjerrig, skjønner at barn er ulike😉 Anonymkode: 27d97...5c3
AnonymBruker Skrevet 4. april #3 Skrevet 4. april Ville også kjøpt 80, litt avhengig av merke. Noen er små i str, noen er store. Min brukte alt fra 74-86. Anonymkode: ce287...b41
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Skrevet 4. april Ville sikkert kjøpt 80, men hvor lang barnet er i ryggen har noe å si for passform i dresser. Anonymkode: 975bb...59c
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville sikkert kjøpt 80, men hvor lang barnet er i ryggen har noe å si for passform i dresser. Anonymkode: 975bb...59c Barnet har lengden i ryggen tror jeg. Anonymkode: 27d97...5c3
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnet har lengden i ryggen tror jeg. Anonymkode: 27d97...5c3 Har en dress fra h&m i 74 nå og den er fortsatt litt stor. Barnet er ca 69 cm. Anonymkode: 27d97...5c3
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Skrevet 4. april solsolsol skrev (6 minutter siden): Jeg ville kjøpt 86. Kjipt med for små uteklær. Jeg har et regntøysett i str 86 og det er ALT for stort nå, og det er neppe passe når barnet er 4 måneder større enn nå, så mye vokser det ikke. De vokser under 1 cm pr måned i denne alderen. Anonymkode: 27d97...5c3
AnonymBruker Skrevet 4. april #9 Skrevet 4. april Utrolig kjipt for 1 åringer å vasse i for stort yttertøy så det bør være veldig passelig. Sats på 80 nå, også må du jo bare bytte ut når det er for lite. Anonymkode: d24b4...749 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #10 Skrevet 4. april Erfaringsmessig er hele dresser mindre i størrelsen enn todelte sett. Så ville kanskje vurdert 86 til hel dress. De fleste småbarn har lang overkropp og korte bein, slik at hele dresser ofte blir fort for små. Jeg har en som også vil være 13 mnd i august, men han er 76 cm nå Og hele dresser (både pysjer o.l. og ute-dress) i str. 80 passer akkurat, må snart over på 86. Anonymkode: 1c984...d04
AnonymBruker Skrevet 4. april #11 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Erfaringsmessig er hele dresser mindre i størrelsen enn todelte sett. Så ville kanskje vurdert 86 til hel dress. De fleste småbarn har lang overkropp og korte bein, slik at hele dresser ofte blir fort for små. Jeg har en som også vil være 13 mnd i august, men han er 76 cm nå Og hele dresser (både pysjer o.l. og ute-dress) i str. 80 passer akkurat, må snart over på 86. Anonymkode: 1c984...d04 Skjønner😅 men da er din ca 10 cm større enn min og det er like mye som de vokser på et helt år. Så da tror jeg 80 blir riktig her😅 Anonymkode: 27d97...5c3
AnonymBruker Skrevet 4. april #12 Skrevet 4. april Min var 80 så jeg kjøpte 86 . Hadde vel gått for det kanskje , han vokser vel litt til august Anonymkode: b9293...9b4
tussi84 Skrevet 4. april #13 Skrevet 4. april Kjøp 80. Selv det kommee til å føles stort. 86 blir altfor svært. Mine var ca 1 når de begynte i bhg og små av vekst. Den ene var 70 cm, og den andre 72. De begynte med dresser i str 74, og de kunne bruke str 80 ca til de nærmest seg 2 års alder. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #14 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Min var 80 så jeg kjøpte 86 . Hadde vel gått for det kanskje , han vokser vel litt til august Anonymkode: b9293...9b4 Som nevnt så vet jeg at 86 blir alt for stort, det vil ikke passe før nørmere 2 år. Jeg har et sett i str 86, så jeg ser det på plagget og babyen😅 Må bli str 80 eller 74. Er det srort som kattnakken kanskje 74 og 80 ellers i følge andres råd her😊 Anonymkode: 27d97...5c3
solsolsol Skrevet 4. april #15 Skrevet 4. april Hvorfor spør du om du allerede har bestemt deg? 😅 Jeg har mange unger, ingen av de ulike merkene uteklær vi har vært gjennom har passet når ungen har vært så mange cm som det står på lappen. Vanligvis ville man jo sett an hvor stor ungen faktisk var til høsten, de fleste kan gjøre byks i kurvene sine selv om de har fulgt dem frem til nå, men når du må kjøpe et halvt år i forveien er det vel bedre at det er litt for stort enn at det er for lite. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har et regntøysett i str 86 og det er ALT for stort nå, og det er neppe passe når barnet er 4 måneder større enn nå, så mye vokser det ikke. De vokser under 1 cm pr måned i denne alderen. Anonymkode: 27d97...5c3 Hvis det her er en jente som er 76 cm ved 13 mnd vil hun faktisk vokse litt over en cm i mnd i snitt, en gutt ganske akkurat en cm i mnd,
AnonymBruker Skrevet 4. april #16 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som nevnt så vet jeg at 86 blir alt for stort, det vil ikke passe før nørmere 2 år. Jeg har et sett i str 86, så jeg ser det på plagget og babyen😅 Må bli str 80 eller 74. Er det srort som kattnakken kanskje 74 og 80 ellers i følge andres råd her😊 Anonymkode: 27d97...5c3 Gjør som du vil 😃 Anonymkode: b9293...9b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå