Gå til innhold

Renault Twingo - Den ultimate bybil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gledes til å prøve denne snertne krabaten:

https://www.renault.no/personbil/twingo

Liten og lett som en fjær. Håper den blir billig nok til å være relevant. 

Anonymkode: c4f38...484

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Honda e har svingradius på 4.3 meter og nesten dobbelt så mye hk, og ladetiden er omtrent den samme. 

Anonymkode: e07af...f08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Honda e har svingradius på 4.3 meter og nesten dobbelt så mye hk, og ladetiden er omtrent den samme. 

Er det du som svarer Honda e i alle elbiltråder her? 
Honda e selges ikke lengre og tviler på svingdiameter på 8,6 meter. Under 10,0 er en sensasjon i dag, selv for små biler. 

Anonymkode: c4f38...484

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da kjører du jo også Honda... 🤮

Anonymkode: 4971a...b55

AnonymBruker
Skrevet

Twingo er ikke en avansert bil i det hele tatt. Poenget er at du får 27 kWt i en pakke på kun 1200 kg til en relativt rimelig penge.

Kinesiske konkurrenter gjør fortsatt alt bedre. Men denne er for deg som vil kjøpe europeisk og er glad i retro.

Jeg tror det er et marked for disse i Norge også.

Anonymkode: 607b2...37e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Twingo er ikke en avansert bil i det hele tatt. Poenget er at du får 27 kWt i en pakke på kun 1200 kg til en relativt rimelig penge.

Kinesiske konkurrenter gjør fortsatt alt bedre. Men denne er for deg som vil kjøpe europeisk og er glad i retro.

Jeg tror det er et marked for disse i Norge også.

Ja! Det er jo omtrent ingen av de vanligste tilbyderne som fører småbil, Honda hadde en superkul en, Honda-e, men nå har de skiftet til Honda Jazz som ser ut som en pensjonist-bil. 

Anonymkode: 8737a...11b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja! Det er jo omtrent ingen av de vanligste tilbyderne som fører småbil, Honda hadde en superkul en, Honda-e, men nå har de skiftet til Honda Jazz som ser ut som en pensjonist-bil. 

e og Jazz er fullstendig urelatert. Honda e ble solgt for mange år siden og var en fantastisk bil - som også var vilt overpriset. Jazz er en nydelig effektiv hybrid, men irrelevant i Norge. Fullstendig uten relasjon til e.

I dag selger Honda e:Ny1, en Dongfeng med Honda-merke. Svært god bil for 250k kr, 400 km rekkevidde og skikkelig god plass. Men sin egen elbillinje har Honda akkurat redusert. I USA selger de Pilot, en rebadged GM.

Honda har det ikke så bra for tiden. 2025 var det første året noensinne siden de ble børsnotert at selskapet gikk med underskudd.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2026 den 22.52):

e og Jazz er fullstendig urelatert. Honda e ble solgt for mange år siden og var en fantastisk bil - som også var vilt overpriset. Jazz er en nydelig effektiv hybrid, men irrelevant i Norge. Fullstendig uten relasjon til e.

I dag selger Honda e:Ny1, en Dongfeng med Honda-merke. Svært god bil for 250k kr, 400 km rekkevidde og skikkelig god plass. Men sin egen elbillinje har Honda akkurat redusert. I USA selger de Pilot, en rebadged GM.

Honda har det ikke så bra for tiden. 2025 var det første året noensinne siden de ble børsnotert at selskapet gikk med underskudd.

jeg sjekket den og ja den er sikkert bra men. jeg så en knallgrønn space star i går fra Mitsubitshi og kunne ønske de fremdeles solgte dem :P synes de er kule og har snudd meg etter dem noen ganger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

jeg sjekket den og ja den er sikkert bra men. jeg så en knallgrønn space star i går fra Mitsubitshi og kunne ønske de fremdeles solgte dem :P synes de er kule og har snudd meg etter dem noen ganger. 

Space Star er ikke dårlige biler, men de er bygget til pris mens Honda er bygget til kvalitet. Det er liknende, men, på sett og vis, nokså ulike biler. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du likte Honda-e bør du sjekke Firefly fra NIO. Det nærmeste man kommer en klone i design?

Dongfeng Box er et rimelig kinesisk alternativ, eller Citroen e-C3

Anonymkode: e8d9d...4fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...