AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Skrevet 3. april Høres dumt ut da vi på vestlandet er vant med både kraftig vind og regn, men hva gjør dere andre med lufting av hund når det kommer til været som er meldt nå i påskehelgen/ søndag? Vi har ikke hage, har både trær og en bygning som renoveres med stillas utenfor. Liker når det er litt vær, men gruer med dersom det som er meldt slår til. Hunden må liksom ut i løpet av dagen, så tenkte å gå en langtur med den på morgenen og ta ut før det verste starter. Redd for at jeg eller hunden skal bli skadet av ting som kan fly i lufta eller falle ned. Det går vel greit, men kjenner allikevel på en uro. Hvordan gjør du det? Anonymkode: c3dd9...f22
Daisy-love Skrevet 3. april #2 Skrevet 3. april Det går sikkert bra. Sikre løse gjenstander, og ikke gå under særlig ustabile trær. Det kan bli dagen hvor det ikke blir langtur. Sånn kan det av og til bli. Du får se hva søndagen bringer, men litt luft rett utenfor huset vil dere nok få til 😊 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #3 Skrevet 3. april Ta kortere turer og driv heller med ekstra hjernetrim og slikt inne. Anonymkode: 3b1a0...6db 1
Perine Skrevet 3. april #4 Skrevet 3. april Uff, liker ikke slikt uvær. Sist gang løsnet en plate på garasjetaket mitt da Amy herjet, men ellers gikk det bra. Tenker også på folk som må ut og kjøre i slutten av påska. Pass godt på både folk og dyr! 1
Duff Skrevet 3. april #5 Skrevet 3. april Jeg lufter hunden på morgenen sånn mellom 10 og 11 og så hilser den seg ganske greit frem til kvelden. Vi har hage men det er ikke tryggere der enn om vi går stien gjennom skogen her. Det poppet opp en haug med trampoliner i finværet på tirsdag og de letter og flyr ett stykke når været treffer. Husker jeg fant min fem meter borti hekken en gang og da var det ikke farevarsel engang. Kort sagt, bilen skal stå i garasjen på søndag. Jeg blir alene hjemme, min mann er alltid ute på beredskap når det blir ekstremvær og snø. 1
kommodevaran Skrevet 3. april #6 Skrevet 3. april Bor på værhardt sted med mye vind, og når det blir såpass sterk vind blir det bare noen korte lufteturer på bikkja i løpet av dagen, typ 10 minutter om gangen. Rett og slett fordi det er så lite trivlig for oss begge å holde på ute når vi holder på å blåse av veien. Har aldri opplevd at noe har kommet flaksende, selv ikke med vindkast på 50+ m/s, men det har hendt at noen skranglete trær har tatt kvelden. Det hele er stort sett veldig udramatisk. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #7 Skrevet 3. april Tusen takk for fine og gode svar. Får satse på at hunden klarer seg de timene det står på, så får man gå ut når ting roer seg. Er nok bare matmor som overanalyserer, som vanlig, selv om man ikke skal kimse over været. 🌪🌧 😉 TS Anonymkode: c3dd9...f22
AnonymBruker Skrevet 9. april #8 Skrevet 9. april Hvordan gikk det? Det ble jo litt bedre vær enn fryktet, men kjekt å se hvordan dere løste det Anonymkode: 2f328...8ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå