Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere kristne triste i dag og har en sørgfull dag i dag på langfredag fordi Jesus ble hengt og døde på korset i dag?

Hvordan har dere kristne dere i dag? 

Er langfredag bare en dag dere er i sorgen for at jesus døde?

Anonymkode: f52b8...398

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei altså, de kjenner jo historien videre. Det kommer vel ikke som noen overraskelse på dem at de noen dager etterpå feirer hans oppstandelse. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Langfredag for meg er dagen som markerer verden fineste kjærlighetshistorie. 

Anonymkode: 48018...71d

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Langfredag for meg er dagen som markerer verden fineste kjærlighetshistorie. 

Please 'splain?

Husker ikke historien som en kjærlighetshistorie?

Anonymkode: cc68e...372

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Please 'splain?

Husker ikke historien som en kjærlighetshistorie?

Anonymkode: cc68e...372

For meg er det en kjærlighetshistorie at Jesus ofret sitt liv for meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg er det en kjærlighetshistorie at Jesus ofret sitt liv for meg. 

Og for alle : )

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (3 timer siden):

Og for alle : )

Ja, selvsagt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg kjente jeg fikk vondt inni meg når jeg tenkte på hva han gikk gjennom og hvor redd han var.

Jeg takket mange mange ganger i løpet av hele dagen for hva han gikk gjennom for oss. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var fyllesjuk så sov nesten hele langfredag. Følte med.

Anonymkode: c964f...a57

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en trist dag.

Alt lys slokkes i kirka, blomster og utstyr tas bort, og alteret dekkes av en svart duk. 

Anonymkode: 10d81...33f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Melissa30 skrev (8 minutter siden):

takket mange mange ganger i løpet av hele dagen for hva han gikk gjennom for oss. 

et helt oppriktig spm: Synes du det var verdt det? Synes du menneskeheten har gjort seg fortjent til å fortsette med ødeleggelse på ødeleggelse? 

Anonymkode: b8a0b...045

AnonymBruker
Skrevet

Og vi synger triste sanger om lidelse, blod, død og smerte. 

Vi føler på offeret han ga. For alle rundt var det et ekte menneske som døde. Ei mor som så sin sønn dø, det blir ikke tristere enn det.

Og i større sammenheng er det Gud som ofrer seg selv for vår frelse. Vi er selvsagt glade for det, men ikke før på 1.påskedag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og vi synger triste sanger om lidelse, blod, død og smerte. 

Vi føler på offeret han ga. For alle rundt var det et ekte menneske som døde. Ei mor som så sin sønn dø, det blir ikke tristere enn det.

Og i større sammenheng er det Gud som ofrer seg selv for vår frelse. Vi er selvsagt glade for det, men ikke før på 1.påskedag. 

De dør fortsatt den dag i dag.

Anonymkode: c964f...a57

AnonymBruker
Skrevet

Når man er tilstede i en kirke langfredag og hører lesningene og man leser Lidelseshistorien, kirken er helt naken, Sakramentet er ikke i tabernakelet, ingen lys og ikke noe musikk. Det er ganske heavy det. Man kjenner det langt inn i ryggmargen. Så ja når man er i kirken så er man faktisk trist og kjenner på det, men det betyr ikke at folk sitter hele langfredagen og er i trist humør. For oss katolikker så er det og en faste og abstinensdag (en av to - andre er askeonsdag), avstår fra kjøtt, spiser 1 fullt måltid. Man merker det.  Og så kommer vi til Påskenatt, oppstandelsen og festen, verdens lys er oppstått og tilbake. Det er virkelig fantastisk. Vi hadde bobler og fest i går etter midnattsmessen. 

Anonymkode: a9c9d...c04

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Melissa30 skrev (På 4.4.2026 den 17.59):

Ja jeg kjente jeg fikk vondt inni meg når jeg tenkte på hva han gikk gjennom og hvor redd han var.

Jeg takket mange mange ganger i løpet av hele dagen for hva han gikk gjennom for oss. 

Så hva med Spartacus opprøret i Roma rundt 71 f.Kr, der rundt 6000 tusen slaver ble korsfestet lags Via Appia til skrekk og advarsel. Kosfestes for kampen av frihet. Hva med deres smerte og redsel?

Anonymkode: a27c0...df0

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så hva med Spartacus opprøret i Roma rundt 71 f.Kr, der rundt 6000 tusen slaver ble korsfestet lags Via Appia til skrekk og advarsel. Kosfestes for kampen av frihet. Hva med deres smerte og redsel?

Anonymkode: a27c0...df0

Var ikke spørsmålet her Langfredag? Melissa30 har vel ikke ytret seg om annet enn det spørsmålet som opprinnelig TS startet.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Historien til Jesus er blitt forvrengt og omgjort til religion. Han sto ikke i ledetog med noe som heter Gud. Han døde ikke der på korset. Lidelsene var ikke enorme situasjonen tatt i betraktning.   Denne gamle historien må komme i et nytt lys i henhold til våre økte kunnskaper om verdensrommet og de som eventuelt skulle komme derfra. Jeg vet at Ufoaktivitet er omdiskutert, men det er også religion.. Nye kunnskaper kommer derfra (verdensrommet).

Jesus hadde to mødre, den ene biologisk og kom fra en annen verden. Men som befruktet det egget som etterpå ble kunstig innsatt i den unge damen som historien forteller er hans mor. Men i virkeligheten en surrogatmor. Maria Magdalena er den biologiske fra et annet sted der ute. Hun hadde en viktig funksjon der Jesus han på korset den gangen, han fikk en slags healing fra denne kvinnen som bedøvde smertene. Etter at Jesus hadde hengt på korset nok timer, besluttet denne utenomjordiske kvinnen å sette alle i nærheten i et hypnotisk koma. Også sin sønn som hang der fastspikret. Bibelen beskriver denne hendelsen som mye lyd, samt at mørkret plutselig hadde senket seg. Etterpå når de hadde kommet til sans og samling igjen, tok en soldat der og stakk spydet inn i siden på Jesus som hang der, for å sjekke om det var liv i han. Historien forteller at det kom ut vann.....!?. Sannheten var at det var blod, og at han fortsatt var i live - men i koma styrt av sin utenomjordiske mor som fortsatt var der og gjorde jobben sin. Det som var blod ble hypnotisk oppfattet som vann påvirket av Maria.  Dermed ble Jesus erklært død, tatt ned fra korset og plassert i en grav. Selv om han i hemmelighet fortsatt levde. Resten av historien kan vi. Men også greit å vite at når Jesu forlot jorden etterpå, så reiste han bort i et stort romskip. Romskipet er også beskrevet i Bibelen - "Nye Jerusalem" - byen som landet i ørkenen. Og der lever han fortsatt. Albert Einstein beskriver i sin relativitetsteori hvordan slikt er mulig. Å reise langt og forflytte tid basert på lyshastighet.

• Liker 1
Skrevet
PKV skrev (2 timer siden):

Historien til Jesus er blitt forvrengt og omgjort til religion. Han sto ikke i ledetog med noe som heter Gud. Han døde ikke der på korset. Lidelsene var ikke enorme situasjonen tatt i betraktning.   Denne gamle historien må komme i et nytt lys i henhold til våre økte kunnskaper om verdensrommet og de som eventuelt skulle komme derfra. Jeg vet at Ufoaktivitet er omdiskutert, men det er også religion.. Nye kunnskaper kommer derfra (verdensrommet).

Jesus hadde to mødre, den ene biologisk og kom fra en annen verden. Men som befruktet det egget som etterpå ble kunstig innsatt i den unge damen som historien forteller er hans mor. Men i virkeligheten en surrogatmor. Maria Magdalena er den biologiske fra et annet sted der ute. Hun hadde en viktig funksjon der Jesus han på korset den gangen, han fikk en slags healing fra denne kvinnen som bedøvde smertene. Etter at Jesus hadde hengt på korset nok timer, besluttet denne utenomjordiske kvinnen å sette alle i nærheten i et hypnotisk koma. Også sin sønn som hang der fastspikret. Bibelen beskriver denne hendelsen som mye lyd, samt at mørkret plutselig hadde senket seg. Etterpå når de hadde kommet til sans og samling igjen, tok en soldat der og stakk spydet inn i siden på Jesus som hang der, for å sjekke om det var liv i han. Historien forteller at det kom ut vann.....!?. Sannheten var at det var blod, og at han fortsatt var i live - men i koma styrt av sin utenomjordiske mor som fortsatt var der og gjorde jobben sin. Det som var blod ble hypnotisk oppfattet som vann påvirket av Maria.  Dermed ble Jesus erklært død, tatt ned fra korset og plassert i en grav. Selv om han i hemmelighet fortsatt levde. Resten av historien kan vi. Men også greit å vite at når Jesu forlot jorden etterpå, så reiste han bort i et stort romskip. Romskipet er også beskrevet i Bibelen - "Nye Jerusalem" - byen som landet i ørkenen. Og der lever han fortsatt. Albert Einstein beskriver i sin relativitetsteori hvordan slikt er mulig. Å reise langt og forflytte tid basert på lyshastighet.

🥱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...