AnonymBruker Skrevet 3. april #1 Skrevet 3. april Nå har det vært dårlig vær hele uka. Ingen bilder av lykkelige familier og barn med kvikk lunsj opp til ørene. I dag er det sol og blå himmel. Tlf er ned spammet av bilder og alle stråler om kapp med påskeværet. Som Spetalen sa; sosiale medier er en illusjon. Det postes bare bilder av lykkelige familier når det er fint vær Anonymkode: bdcb7...c29 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #2 Skrevet 3. april Det gjelder ikke meg. Regn, vind, bustete hår, punktert dekk, lekkasje på badet, you name it. Men, hvorfor er det så galt å ha det bra? Hvorfor er det galt å vise at jeg nyter blå himmel og sol. Hvorfor er det galt å vise at barna er glad? Jeg har blitt inspirert av folk sine ferier, måltid, klær, utstyr, hobby, trening osv. Alle vet jeg bæsjer og tisset, slik som alle andre, uten at jeg livestreamer det. Anonymkode: 27d42...ea2 11 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #3 Skrevet 3. april Har du ikke støvsuget krokene dine for bitterhet før påsken? Kanskje du burde gjøre det. Jeg fatter ikke hvorfor folk blir så surmugget over hva andre legger ut på some? Slutt å følg disse da om det irriterer deg så mye hva de legger ut og når de legger det ut. Uansett hva folk legger ut på some: kjæledyr, glade barn, sure barn, ryddige hus, rotete hus, mat, toppturer, isbading, skigåing, ferier osv så klarer noen å bli irritert. Jeg vil heller se positive ting på some enn negative og jeg legger også ut positive ting på some enn negative, hvorfor er det rart? Det heter å ha sosiale antenner på nettet! Jeg ønsker ikke å legge ut regninger, negative drit dager osv, det er der uansett hvorfor i huleste helvete skulle en poste slikt negativitet på some? Pleier du selv kanskje å si alt drite i livet ditt til bekjente og kreti og plenty? Ingen limte inn de dårligste bildene i familiealbumet før i tiden heller, hvorfor skal en ta vare på regnværsdager og de ulykkelige øyeblikkene? Slik at du kan være full av skadefryd "yeeees se hvor fælt folk har det, så bra"? Nei gi meg heller bilder av lykkelige mennesker som spiser kvikk lønsj og drikker solo i påskesolen enn regn og ulykkelige mennesker. Hvorfor har du some i det hele tatt når det bare fører til at du irriterer deg over hva andre legger ut (eller ikke legger ut), og når de eventuelt måtte legge det ut? Ja jeg tok flere bilder i går når det var fint vær enn i dag når det regner hos meg, men humøret mitt er det samme. Jeg er lykkelig for påsken, vi har det bra og koser oss med inneaktiviteter. Anonymkode: 0c000...6ef 8 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #4 Skrevet 3. april Vet ikke med dine funksjoner, men jeg kan lett scrolle forbi det jeg ikke er interessert av. SoMe flommer jo over av nok elendighet som det er. Du får ta en titt på Punch, så slipper du å irritere deg. Anonymkode: e8525...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #5 Skrevet 3. april Jeg har et par stk på some som fremstår som deg, legger ut disse «dype» kritikkene av hvordan SoMe er en illusjon og bla bla bla, gjerne griner de en skvett foran kameraet fordi «de orker ikke være falske» og bare «må være meg selv». Jeg er oppegående nok til å skjønne at SoMe er 99% fake, men å se at folk koser seg i påskesola etter en lang vinter er faktisk noe av det fineste vårtegnet jeg vet. Anonymkode: 89501...739 5
AnonymBruker Skrevet 3. april #6 Skrevet 3. april Jeg venter besøk av venner i kveld, og har fyret opp grillen. Har kalde øl i snøen her og vi gleder oss til en helaften her hos oss i kveld. Vi kommer til å ta bilder for å ha i minnebanken. Minnebanken kan jeg lagre på egen tlf. Man trenger ikke dele det i some for å lagre det. Gjengen vår koser oss glugg med mat, musikk og latter når vi er samlet. Men onkel og tante, kollegaer og bekjente og andre trenger ikke få gnidd denne festen opp i fleisen. Det går fint an å kose seg uten å dele at en koser seg. Hvem bryr seg om hva jeg gjør? Anonymkode: bdcb7...c29 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #7 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har et par stk på some som fremstår som deg, legger ut disse «dype» kritikkene av hvordan SoMe er en illusjon og bla bla bla, gjerne griner de en skvett foran kameraet fordi «de orker ikke være falske» og bare «må være meg selv». Jeg er oppegående nok til å skjønne at SoMe er 99% fake, men å se at folk koser seg i påskesola etter en lang vinter er faktisk noe av det fineste vårtegnet jeg vet. Anonymkode: 89501...739 Jepp det er 99% fake… naboen her tok bilde av inngangspartiet sitt i vinter med lykter og en benk med saueskinn og det såg ut som en amerikansk film av et inngangsparti. Noen dager etter bildet ble lagt ut var alt borte. Det var bare for oppsett og likes 😂 influensere ? Ja de tjener penger på det. Men vanlige folk som prøver blir bare teit. jeg er voksen og trenger ikke dette Anonymkode: bdcb7...c29 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #8 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jepp det er 99% fake… naboen her tok bilde av inngangspartiet sitt i vinter med lykter og en benk med saueskinn og det såg ut som en amerikansk film av et inngangsparti. Noen dager etter bildet ble lagt ut var alt borte. Det var bare for oppsett og likes 😂 influensere ? Ja de tjener penger på det. Men vanlige folk som prøver blir bare teit. jeg er voksen og trenger ikke dette Anonymkode: bdcb7...c29 Slike utsagn syns jeg blir for dumt. Hvis du ikke liker å se det vanlige folk poster så får du ta ansvar for deg selv og logge av da. Du er jo voksen og trenger ikke dette så. Anonymkode: 652bc...0d0 9
AnonymBruker Skrevet 3. april #9 Skrevet 3. april Selvsagt legger man bare ut når man har noe å legge ut. Det sier seg selv. Hadde man lagt ut negative ting så hadde man fått kritikk for det også. Folk som ikke liker SoMe må bare trekke seg bort derfra og holde kjeft. Jeg er så lei at folk kritiserer folk for å bruke SoMe for hva det er ment for. Anonymkode: ef17e...ef6 9
AnonymBruker Skrevet 3. april #10 Skrevet 3. april Jeg synes det er hyggelig å se hvor folk er og hva de gjør i påsken 😊 Anonymkode: 2f0d8...c3f 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #11 Skrevet 3. april Kan ikke dere surpomper slette kontoene deres på SoMe i stedet for å spamme KG med det sure oppgulpet deres? Anonymkode: 3f9e0...09d 7
Kålrota Skrevet 3. april #12 Skrevet 3. april Det er vel ikke så unaturlig at man vil dele bilder når man har det fint? 3
AnonymBruker Skrevet 3. april #13 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er hyggelig å se hvor folk er og hva de gjør i påsken 😊 Anonymkode: 2f0d8...c3f Ja, det synes jeg også. Er vel ikke så hyggelig å legge ut at barna slåss, svigerinner som krangler om soverom på hytta o.l. Anonymkode: e8525...dbb 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #14 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det synes jeg også. Er vel ikke så hyggelig å legge ut at barna slåss, svigerinner som krangler om soverom på hytta o.l. Anonymkode: e8525...dbb Ikke det som er poenget. Men hvorfor må man legge ut? Går det ikke an å grille og gå en skitur uten å legge det ut? Hva er denne greia med å stille opp en kvikklunsj i snøen ved siden av en appelsin og legge ut? Jeg snakker om noe helt annet enn det dere kommenterer på Anonymkode: bdcb7...c29 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. april #15 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke det som er poenget. Men hvorfor må man legge ut? Går det ikke an å grille og gå en skitur uten å legge det ut? Hva er denne greia med å stille opp en kvikklunsj i snøen ved siden av en appelsin og legge ut? Jeg snakker om noe helt annet enn det dere kommenterer på Anonymkode: bdcb7...c29 Man må ikke legge ut, man gjør det fordi man har lyst. Disse gjør nok masse hyggelig som de ikke legger ut. Anonymkode: 3f9e0...09d 4
AnonymBruker Skrevet 3. april #16 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det synes jeg også. Er vel ikke så hyggelig å legge ut at barna slåss, svigerinner som krangler om soverom på hytta o.l. Anonymkode: e8525...dbb Misery loves company vet du, så om en har det kjipt i livet sitt selv er det nok denne skadefryden av å se andre som også har det kjipt. Men om en har det bra med seg selv så lar en seg ikke vippe av pinnen av å se andre nyte appelsin, kvikk lønsj og solen, eller utepils med solbriller, ei heller lage seg problemer av at de ikke legger ut bilde av regn og storm og barn som krangler neste dag. Anonymkode: 0c000...6ef 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #17 Skrevet 3. april En påminnelse til ALLE i denne tråden. Alle er opptatt av seg selv. Mennesker er slik. Om du legger ut perfekte bilder med familien på høyfjellet eller fra sofaen mef joggebukse og ostepop på fingrene. Nobody cares! Veldig greit egentlig☺️ Anonymkode: 72990...7fb
AnonymBruker Skrevet 3. april #18 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har det vært dårlig vær hele uka. Ingen bilder av lykkelige familier og barn med kvikk lunsj opp til ørene. I dag er det sol og blå himmel. Tlf er ned spammet av bilder og alle stråler om kapp med påskeværet. Som Spetalen sa; sosiale medier er en illusjon. Det postes bare bilder av lykkelige familier når det er fint vær Anonymkode: bdcb7...c29 Var lykkelig i finaværet igår, men postet ikke noe! Anonymkode: e0a74...a85
AnonymBruker Skrevet 3. april #19 Skrevet 3. april SOME er kun øyeblikksbilde av livet der og da. Folk poster stort sett bare det som er positivt og gøy. Viktig å huske på selv om familien poster bilder av smilene barn og bare glede. Så er det viktig å huske på at bak ethvert påskebilde og snap befinner det seg garantert sutrete og grinete barn i løpet av en dag, eller mor og far som er slitsomme og maser og kjefter. Det skaper en illusjon om at alt er bra 24/7 og bare fryd og gammen, noe som vi vet at det er det jo ikke. De lever nok helt vanlige liv som alle oss andre. Ikke la deg påvirke hverken den ene eller den andre retningen av hva folk poster. God påske ❤️ Anonymkode: 02e6f...1db 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #20 Skrevet 3. april Jeg "viste på sosiale medier" at jeg koste meg inne i drittværet med kryssord, puslespill og Tv-serier. Tiden i solveggen ble kortvarig da solgløttet varte kort og det var sur vind. Men påskefri er påskefri! Gidder ikke surmule over manglende sol og blå himmel. Anonymkode: 33900...cbc 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå