AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Kan noen klarsynte lese eller legge kort på denne situasjonen? Tusen takk❤️ Jeg har en søster som blir mer og mer paranoid og mistroisk, ovenfor alle rundt seg, bortsett fra sin egen lille kjernefamilie. Hun har isolert seg helt, hun misliker hele svigerfamilien, alle vennene hun en gang hadde kontakt med (men som hun ikke lenger har kontakt med), alle naboer, dama i kassa på Rema.. ja dere skjønner. Og meg. Hun har gjennom de siste ti årene skjøvet meg mer og mer ut på siden, vil ikke sees, vil ikke snakkes. Og hun forer barna sine med sine egne sannheter om både meg og alle andre mennesker hun misliker og er mistenksom ovenfor. Dette er veldig vondt. Lenge har jeg likevel klart å ha et fint forhold til barna hennes, men jeg føler på en større og større avstand der også. Kan noen klarsynte se om dere får opp noe rundt dette? Vil jeg gradvis miste kontakten med barna hennes også? Ser barna hennes meg på samme måte som moren gjør? Jeg gjør virkelig mitt beste for å skape gode relasjoner, og får høre av andre at jeg er empatisk og har et stort hjerte. Jeg har ikke gjort denne familien noe vondt, på noen som helst måte. Men søsteren min er svært mistroisk og paranoid, og overfører hennes sannheter og til barna. Klarer barna å se hvor sprøtt dette er? Eller tror de på moren sin og alt hun forteller? Anonymkode: a7b47...a57 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Skrevet 2. april For det første, beklager så utrolig mye hele denne situasjonen, utrolig leit hvordan din søsters mentale helse påvirker henne og alle rundt. Jeg leser tarot, og tok frem stokken min og la kort for deg på dette. Jeg la kort på din rolle i det og råd til deg, hvordan barna ser deg, og hva som skjer med din søster. Jeg kan se den sorgen og smerten dette skaper hos deg, igjen jeg beklager så mye. Nå har jeg bare sett på deg i forhold til barna, ikke deg i forhold til din søster, og i forhold til barna skal du bare være som du tydeligvis har vært til nå, en klippe, en trygghet de vet er der ute. Ikke la det søsteren din gjør og sier påvirke deg, jeg ser du er sterk, du har en sterk og stødig personlighet, en som barna kan lene seg på. Uansett hva hun sier, tro på deg selv, ikke la usikkerhet nå inn til deg. Jeg ser deg med beina godt plantet på jorda, hvis jeg skulle sammenlignet deg og din søster er dere på hver deres ytterkant i energi. Hennes energi er avvisende, brå, utålmodig og om å gjøre å ta folk før de tar henne på en måte, veldig intens. Vondt å lese. Når jeg la kort på hvordan barna ser på deg, så er du en livbøye hvis du forstår hva jeg mener. Selv om den fysiske kontakten kan ha dabbet av eller det er en avstand der, så ville de ikke hatt det like bra hvis de ikke hadde hatt deg i livet sitt, er det jeg oppfatter. Du er trygghet, håp, en trygg, varm og kjærlig voksen selv om du ikke er der til hverdags. Å ha deg i livet sitt har betydd mye for hvem de er som personer. Jeg ser ikke at moren har klart å påvirke dem mot deg, selv om de garantert er påvirket av dette, så er de ikke hjernevasket mot deg. Jeg er litt dårlig på å forklare det jeg ser og føler, men noe av det jeg ser hos barna som de ser hos deg er at du er veldig rettferdig og du behandler ikke folk slik de behandler deg, du har gode verdier og er snill med alle. De ser en rettferdighetssans i deg og at du ikke faller på dårligere nivå, som de sikkert ser hos moren sin dessverre. Jeg håper dette kan hjelpe deg, og gi deg styrke til å holde ut, selv om dette er så utrolig tøft. Anonymkode: 09668...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): For det første, beklager så utrolig mye hele denne situasjonen, utrolig leit hvordan din søsters mentale helse påvirker henne og alle rundt. Jeg leser tarot, og tok frem stokken min og la kort for deg på dette. Jeg la kort på din rolle i det og råd til deg, hvordan barna ser deg, og hva som skjer med din søster. Jeg kan se den sorgen og smerten dette skaper hos deg, igjen jeg beklager så mye. Nå har jeg bare sett på deg i forhold til barna, ikke deg i forhold til din søster, og i forhold til barna skal du bare være som du tydeligvis har vært til nå, en klippe, en trygghet de vet er der ute. Ikke la det søsteren din gjør og sier påvirke deg, jeg ser du er sterk, du har en sterk og stødig personlighet, en som barna kan lene seg på. Uansett hva hun sier, tro på deg selv, ikke la usikkerhet nå inn til deg. Jeg ser deg med beina godt plantet på jorda, hvis jeg skulle sammenlignet deg og din søster er dere på hver deres ytterkant i energi. Hennes energi er avvisende, brå, utålmodig og om å gjøre å ta folk før de tar henne på en måte, veldig intens. Vondt å lese. Når jeg la kort på hvordan barna ser på deg, så er du en livbøye hvis du forstår hva jeg mener. Selv om den fysiske kontakten kan ha dabbet av eller det er en avstand der, så ville de ikke hatt det like bra hvis de ikke hadde hatt deg i livet sitt, er det jeg oppfatter. Du er trygghet, håp, en trygg, varm og kjærlig voksen selv om du ikke er der til hverdags. Å ha deg i livet sitt har betydd mye for hvem de er som personer. Jeg ser ikke at moren har klart å påvirke dem mot deg, selv om de garantert er påvirket av dette, så er de ikke hjernevasket mot deg. Jeg er litt dårlig på å forklare det jeg ser og føler, men noe av det jeg ser hos barna som de ser hos deg er at du er veldig rettferdig og du behandler ikke folk slik de behandler deg, du har gode verdier og er snill med alle. De ser en rettferdighetssans i deg og at du ikke faller på dårligere nivå, som de sikkert ser hos moren sin dessverre. Jeg håper dette kan hjelpe deg, og gi deg styrke til å holde ut, selv om dette er så utrolig tøft. Anonymkode: 09668...aa2 Tusen tusen takk for at du brukte tid og energi på dette, dette var veldig godt å lese, og til stor hjelp❤️ Du leser energien hennes veldig godt, og også min energi, sånn jeg kjenner meg selv, og sånn som andre beskriver meg. Jeg er så uendelig glad for at du sier at guttene føler de har en trygg, varm og kjærlig voksen i meg❤️ De er veldig lojal og glad i sin mor, og jeg har tenkt at de tar til seg alt hun sier som den eneste sannhet, men kanskje de gradvis ser et større bilde etter hvert som de vokser opp og blir eldre. Håper vi får bedre kontakt igjen når de er voksne og har flyttet hjemmefra❤️ Ja det forferdelig vondt, takk for omtanken din. Jeg tror at hun har blitt mentalt syk, etter å ha stått i store fysiske utfordringer gjennom hele hennes voksne liv. (Det har forsåvidt jeg også, men det er vel ulikt hvordan man takler det). Men jeg tror ikke at hun skjønner det selv , at hun er paranoid og mistroisk, og at hun kanskje har utviklet en mental sykdom. Hun burde fått hjelp, men når hun ikke skjønner selv at hun trenger hjelp, og samtidig skyver alle unna, så er det ingenting jeg kan gjøre. Jeg tror hun er en veldig fin mor, da. Hun lever og ånder for de barna, morsrollen har vært altoppslukende fra dag 1. Så hun har mye omtanke og kjærlighet for dem. Men de blir nok likevel svært påvirket av hennes forvrengte virkelighetssyn😔 Hvis du får opp hvordan hun ser på meg, og hva jeg evt kan ha gjort galt i hennes øyne som er årsak til at hun skyver meg unna og er så irritabel rundt meg, så hadde det vært veldig interessant å høre. Nå er hun like irritabel rundt alle andre også da, men jeg er tross alt søsteren hennes, som har stor kjærlighet for henne. Så det hele er veldig rart, og totalt uforståelig. Tusen takk igjen for god hjelp, snille deg❤️ Anonymkode: a7b47...a57
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tusen tusen takk for at du brukte tid og energi på dette, dette var veldig godt å lese, og til stor hjelp❤️ Du leser energien hennes veldig godt, og også min energi, sånn jeg kjenner meg selv, og sånn som andre beskriver meg. Jeg er så uendelig glad for at du sier at guttene føler de har en trygg, varm og kjærlig voksen i meg❤️ De er veldig lojal og glad i sin mor, og jeg har tenkt at de tar til seg alt hun sier som den eneste sannhet, men kanskje de gradvis ser et større bilde etter hvert som de vokser opp og blir eldre. Håper vi får bedre kontakt igjen når de er voksne og har flyttet hjemmefra❤️ Ja det forferdelig vondt, takk for omtanken din. Jeg tror at hun har blitt mentalt syk, etter å ha stått i store fysiske utfordringer gjennom hele hennes voksne liv. (Det har forsåvidt jeg også, men det er vel ulikt hvordan man takler det). Men jeg tror ikke at hun skjønner det selv , at hun er paranoid og mistroisk, og at hun kanskje har utviklet en mental sykdom. Hun burde fått hjelp, men når hun ikke skjønner selv at hun trenger hjelp, og samtidig skyver alle unna, så er det ingenting jeg kan gjøre. Jeg tror hun er en veldig fin mor, da. Hun lever og ånder for de barna, morsrollen har vært altoppslukende fra dag 1. Så hun har mye omtanke og kjærlighet for dem. Men de blir nok likevel svært påvirket av hennes forvrengte virkelighetssyn😔 Hvis du får opp hvordan hun ser på meg, og hva jeg evt kan ha gjort galt i hennes øyne som er årsak til at hun skyver meg unna og er så irritabel rundt meg, så hadde det vært veldig interessant å høre. Nå er hun like irritabel rundt alle andre også da, men jeg er tross alt søsteren hennes, som har stor kjærlighet for henne. Så det hele er veldig rart, og totalt uforståelig. Tusen takk igjen for god hjelp, snille deg❤️ Anonymkode: a7b47...a57 Jeg ønsker deg alt godt, bare fortsett som du har gjort, med tiden vil barna bli større og få mer frihet til å velge selv, uansett har du bidratt til den grunnleggende trygghet hos dem. Å lese denne situasjonen tok mye energi, selv om jeg bare er glad for å kunne hjelpe deg, så jeg kan ikke se mer på det. Men basert på energien fra din søster så er hun ikke klar nok i hodet til å tenke klart, hun tenker ikke over deg som søsteren sin, hun har ekstremt intense følelser som går ekstremt opp og ned, og det overstyrer henne veldig utenfor den lille verden hvor hun har full kontroll, kjernefamilien som du sier. Jeg er veldig lei for det, for jeg kunne føle tyngden av denne situasjonen og jeg kommer til å tenke på deg og sende deg gode tanker, håper du får en fin påske, og at jeg kunne hjelpe deg å sortere tankene litt her. Anonymkode: 09668...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg ønsker deg alt godt, bare fortsett som du har gjort, med tiden vil barna bli større og få mer frihet til å velge selv, uansett har du bidratt til den grunnleggende trygghet hos dem. Å lese denne situasjonen tok mye energi, selv om jeg bare er glad for å kunne hjelpe deg, så jeg kan ikke se mer på det. Men basert på energien fra din søster så er hun ikke klar nok i hodet til å tenke klart, hun tenker ikke over deg som søsteren sin, hun har ekstremt intense følelser som går ekstremt opp og ned, og det overstyrer henne veldig utenfor den lille verden hvor hun har full kontroll, kjernefamilien som du sier. Jeg er veldig lei for det, for jeg kunne føle tyngden av denne situasjonen og jeg kommer til å tenke på deg og sende deg gode tanker, håper du får en fin påske, og at jeg kunne hjelpe deg å sortere tankene litt her. Anonymkode: 09668...aa2 Full forståelse for det❤️ Jeg er veldig takknemlig for hjelpen din, tusen tusen takk🙏🏻 Leit at det krevde så mye energi fra deg, da er det viktig og riktig at du stopper videre lesning, for du må passe på deg selv❤️ Du er et veldig godt menneske som hjelper en anonym ukjent person på nettet på denne måten. Skummelt og forferdelig leit å lese at søsteren min ikke en gang ser på meg som en søster lenger. Det var hakket verre enn jeg trodde. Men samtidig er det godt å få svar, så får jeg heller holde emosjonell avstand selv også, for å beskytte meg selv. Ønsker deg alt godt, og en fortsatt god påske🐥❤️ Anonymkode: a7b47...a57
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Full forståelse for det❤️ Jeg er veldig takknemlig for hjelpen din, tusen tusen takk🙏🏻 Leit at det krevde så mye energi fra deg, da er det viktig og riktig at du stopper videre lesning, for du må passe på deg selv❤️ Du er et veldig godt menneske som hjelper en anonym ukjent person på nettet på denne måten. Skummelt og forferdelig leit å lese at søsteren min ikke en gang ser på meg som en søster lenger. Det var hakket verre enn jeg trodde. Men samtidig er det godt å få svar, så får jeg heller holde emosjonell avstand selv også, for å beskytte meg selv. Ønsker deg alt godt, og en fortsatt god påske🐥❤️ Anonymkode: a7b47...a57 Jeg må oppklare noe som kom feil ut, det er ikke hun som ikke ser båndet mellom dere om du skjønner, det er hennes mentale helse som overstyrer hvordan hun ser mennesker rundt, dvs hun ser dem mer som trusler eller som de som er ute etter henne, eller noen hun ikke kan stole på, og ikke hvem de er. Jeg mente ikke at hun ikke lenger ser deg som en søster, men at hennes mentale kapasitet er kjørt med det som skjer med henne, om du forstår? Du gjør rett i å beskytte deg og ta litt avstand fra henne, for hun langer ut og tenker ikke over handlingene sine klart, men hun har ikke tatt avstand fra deg på den måten, det var dårlig formulert av meg beklager. Takk for gode ord! Anonymkode: 09668...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg må oppklare noe som kom feil ut, det er ikke hun som ikke ser båndet mellom dere om du skjønner, det er hennes mentale helse som overstyrer hvordan hun ser mennesker rundt, dvs hun ser dem mer som trusler eller som de som er ute etter henne, eller noen hun ikke kan stole på, og ikke hvem de er. Jeg mente ikke at hun ikke lenger ser deg som en søster, men at hennes mentale kapasitet er kjørt med det som skjer med henne, om du forstår? Du gjør rett i å beskytte deg og ta litt avstand fra henne, for hun langer ut og tenker ikke over handlingene sine klart, men hun har ikke tatt avstand fra deg på den måten, det var dårlig formulert av meg beklager. Takk for gode ord! Anonymkode: 09668...aa2 Ok, ja da skjønner jeg bedre❤️ Det er riktig det du leser, at hun ser mennesker rundt seg som trusler, og mistenker dem/oss for å ha dårlige hensikter, og føler andre er ute etter henne. En helt normal og hyggelig setning man sier, kan hun tolke på mistroisk vis, og lage store bruduljer av. Jeg skal ikke spørre deg så mye mer, for dette krevde mye energi fra deg, men kan jeg bare spørre om hun er alvorlig mentalt syk? Som om hun burde vært innlagt og/eller er til fare for seg selv eller de andre i kjernefamilien sin? Jeg bekymrer meg enormt. Men om du ikke få opp noe umiddelbart om dette, så skal du selvfølgelig ikke bruke mer energi på dette❤️ Du har allerede hjulpet masse, tusen tusen takk igjen❤️ Anonymkode: a7b47...a57
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 20.53): Kan noen klarsynte lese eller legge kort på denne situasjonen? Tusen takk❤️ Jeg har en søster som blir mer og mer paranoid og mistroisk, ovenfor alle rundt seg, bortsett fra sin egen lille kjernefamilie. Hun har isolert seg helt, hun misliker hele svigerfamilien, alle vennene hun en gang hadde kontakt med (men som hun ikke lenger har kontakt med), alle naboer, dama i kassa på Rema.. ja dere skjønner. Og meg. Hun har gjennom de siste ti årene skjøvet meg mer og mer ut på siden, vil ikke sees, vil ikke snakkes. Og hun forer barna sine med sine egne sannheter om både meg og alle andre mennesker hun misliker og er mistenksom ovenfor. Dette er veldig vondt. Lenge har jeg likevel klart å ha et fint forhold til barna hennes, men jeg føler på en større og større avstand der også. Kan noen klarsynte se om dere får opp noe rundt dette? Vil jeg gradvis miste kontakten med barna hennes også? Ser barna hennes meg på samme måte som moren gjør? Jeg gjør virkelig mitt beste for å skape gode relasjoner, og får høre av andre at jeg er empatisk og har et stort hjerte. Jeg har ikke gjort denne familien noe vondt, på noen som helst måte. Men søsteren min er svært mistroisk og paranoid, og overfører hennes sannheter og til barna. Klarer barna å se hvor sprøtt dette er? Eller tror de på moren sin og alt hun forteller? Anonymkode: a7b47...a57 Ligger det en historie bak? Det er lett å tenke at hun har klikket. Men er det hele sannheten? Kan det være at hun er utslitt av ansvar, mangel på hjelp og har vært utsatt for mange svik? Har dere i familien vært flinke til å besøke henne, støtte henne og gi henne den hjelpen hun trenger? Folk som isolerer seg og er sinte på omverden er enten psykisk syke, eller blitt syke pga en for tung byrde å være alene. Kritikk av henne vil jeg tro fører ingen sted hen. Å dra på besøk, hjelpe med barna og invitere jevnlig vil ha en annen effekt. Anonymkode: d14dd...eae 1
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ligger det en historie bak? Det er lett å tenke at hun har klikket. Men er det hele sannheten? Kan det være at hun er utslitt av ansvar, mangel på hjelp og har vært utsatt for mange svik? Har dere i familien vært flinke til å besøke henne, støtte henne og gi henne den hjelpen hun trenger? Folk som isolerer seg og er sinte på omverden er enten psykisk syke, eller blitt syke pga en for tung byrde å være alene. Kritikk av henne vil jeg tro fører ingen sted hen. Å dra på besøk, hjelpe med barna og invitere jevnlig vil ha en annen effekt. Anonymkode: d14dd...eae Du er nok ikke på noe. Men i dette tilfellet er det sånn at hun ikke vil ha hjelp, og ikke vil sees eller snakkes. Hun vil heller ikke ha meldinger hvor jeg skriver at jeg tenker på henne, ønsker god bedring osv, eller at jeg spør hvordan hun har det. Hun ønsker ikke noe av dette, det har hun sagt rett ut. Men ja, hun er utslitt, av livets utfordringer, og i mine øyne delvis også av å være så mistroisk og sint på alt og alle, for vi vet jo hvor mye krefter det tar i lengden. Jeg vet at årsaken til at det har blitt som det har blitt, er at hun virkelig ikke har det bra, og det har jeg stor forståelse for og empati for. Men jeg har prøvd og prøvd, gang på gang, på ulike måter, uten hell. Jeg har forøvrig også mye å stri med, av kroniske sykdommer og utfordringer, men det har hun ikke forståelse for, det ønsker hun ikke bite eller høre noe om. Så dessverre, jeg føler jeg har gjort mitt, og må nesten bare passe på meg selv ved å holde meg borte nå, for det gjør for vondt å prøve å ha kontakt når jeg stadig får dritt slengt tilbake. Selv om jeg vet at det er utfordringer hennes som er årsaken til at det er som det er. Anonymkode: a7b47...a57 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er nok ikke på noe. Du er nok inne på noe, skulle det stå. Anonymkode: a7b47...a57
AnonymBruker Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april Eg får ei kjensle av at syster di tok veldig masse ansvar i barndommen og i ungdomstida? Anonymkode: d1ae4...384
AnonymBruker Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Eg får ei kjensle av at syster di tok veldig masse ansvar i barndommen og i ungdomstida? Anonymkode: d1ae4...384 Det stemmer ikke helt, vi hadde en fin barn- og ungdomstid begge to, som barn og ungdom flest, og hadde fin relasjon oss imellom den gangen. Anonymkode: a7b47...a57 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå