Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise med danskebåten i påsken men får høre av alle jeg snakker med at det er sinnsykt dyrt i Danmark og på danskebåten for tiden. Stemmer det? 
Har ikke så stort budsjett men vil jo kunne kjøpe meg middag på båten etc 

og hva gjør man med internett? Er vel skikkelig dyrt når man er ute på havet 

Anonymkode: 92562...dca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første spørsmål blir vel hvilket selskap du drar med. Colorline opererer med norske kroner om bord, og jeg synes ikke prisnivået er skremmende ombord. 

Fjordline opererer med danske kroner, og da må det jo veksles over i norske kroner. 100 danske er vel rundt 150 norske, så det blir fort veldig dyrt. 

I Danmark får du samme problemet. Jeg ganger alt med 1,5 så vet jeg ca hva prisen er i norske kroner. Noen ting er jo langt billigere i DK i utgangspunktet enn vi er vant til i Norge, men mye blir også langt dyrere enn i Norge på grunn av den dårlige kursen. 

Når det gjelder Internett kan du kjøpe nettpakke ombord. Ellers blir det veldig dyrt. Tenker det er litt avhengig av hvor lang seilas det er snakk om. Jeg drar kun Kristiansand - Hirtshals, så jeg skrur av mobildata de timene. Hadde det vært Bergen-Hirtshals hadde jeg sikkert kjøpt wifipakke. 

Anonymkode: 804fa...536

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Første spørsmål blir vel hvilket selskap du drar med. Colorline opererer med norske kroner om bord, og jeg synes ikke prisnivået er skremmende ombord. 

Fjordline opererer med danske kroner, og da må det jo veksles over i norske kroner. 100 danske er vel rundt 150 norske, så det blir fort veldig dyrt. 

I Danmark får du samme problemet. Jeg ganger alt med 1,5 så vet jeg ca hva prisen er i norske kroner. Noen ting er jo langt billigere i DK i utgangspunktet enn vi er vant til i Norge, men mye blir også langt dyrere enn i Norge på grunn av den dårlige kursen. 

Når det gjelder Internett kan du kjøpe nettpakke ombord. Ellers blir det veldig dyrt. Tenker det er litt avhengig av hvor lang seilas det er snakk om. Jeg drar kun Kristiansand - Hirtshals, så jeg skrur av mobildata de timene. Hadde det vært Bergen-Hirtshals hadde jeg sikkert kjøpt wifipakke. 

Anonymkode: 804fa...536

Ingen av de tror jeg? Nordic cruise line eller noe sånt tror jeg vi bestilte på. Det er oslo-københavn. 

ah det er Såppass ja, det er ganske dyrt. Blir ikke så mye shopping da, kanskje like greit at vi er i København på påskeaften, det meste er sikkert stengt. 

okay, da får vi vurdere en wifi pakke! 
takk for info! 

TS

AnonymBruker
Skrevet

For noe som koster 100 DKK må du gi 167 NOK. Så der er dyrt der nå. Samtidig er det en del som er såpass mye billigere i Danmark, at prisforskjellen blir ubetydelig eller fordelaktig. En del slik, sodavand og alkohol for eksempel 😉 En bajer på den lokale puben eller en sandwich i Føtex. Mange matvarer er veldig billige der.  Også skal man jo kose seg litt på tur, og nyte alt deres utvalg som vi ikke får her hjemme.

Anonymkode: 1aa73...417

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

For noe som koster 100 DKK må du gi 167 NOK. Så der er dyrt der nå. Samtidig er det en del som er såpass mye billigere i Danmark, at prisforskjellen blir ubetydelig eller fordelaktig. En del slik, sodavand og alkohol for eksempel 😉 En bajer på den lokale puben eller en sandwich i Føtex. Mange matvarer er veldig billige der.  Også skal man jo kose seg litt på tur, og nyte alt deres utvalg som vi ikke får her hjemme.

Anonymkode: 1aa73...417

Okay så handling i København trenger ikke nødvendigvis å bli så dyrt. På båten er det nok litt værre. Så at en wifi-pakke for hele turen koster 199 DKK så da er det vel nærmere 300 NOK.. Må finne ut om det er nødvendig eller ikke. 
Ja du har rett i det, skal jo kose oss på tur! 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at folk har råd til å ta hverken danskebåten eller reise til Danmark jeg 😮 Det er jo så dyrt, er dere millionærer dere som reiser dit? 

Anonymkode: 338a3...bc1

AnonymBruker
Skrevet

Selve turen fikk vi en grei deal på så det er mer prisene på båten og sånt vi er litt bekymret for. Men når jeg tenker meg om så er det jo mulig å ha med mat og drikke 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må i alle fall skru av data på båten, for det er svært dyrt. Kan du ikke lese bok, se en film du har lastet ned på forhånd e.l.?

Når det gjelder mat så er det noen rimelige restauranter ombord, typ pizzarestaurant, kafé o.l.

Vi reiser med barn så vi pleier å gå i badeland, jeg drar på "spa" (det er kjempelite), spise middag og ev. besøke hoppeslottet (mulig de bare har det barnegreiene i sommerferien, da gjør de i alle fall om hele konferanseområdet til barneområde).

Anonymkode: 5b2d9...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er danske kronen som er dyr, sjekk kursen 

Anonymkode: d4e25...cb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 19.43):

Jeg skal reise med danskebåten i påsken men får høre av alle jeg snakker med at det er sinnsykt dyrt i Danmark og på danskebåten for tiden. Stemmer det? 
Har ikke så stort budsjett men vil jo kunne kjøpe meg middag på båten etc 

og hva gjør man med internett? Er vel skikkelig dyrt når man er ute på havet 

Hvem i all verden drar til Danmark, hyggelige er de heller ikke...

Anonymkode: b5fe0...493

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 22.15):

Skjønner ikke at folk har råd til å ta hverken danskebåten eller reise til Danmark jeg 😮 Det er jo så dyrt, er dere millionærer dere som reiser dit? 

Man trenger ikke være millionær for å reise med danskebåten. 

Anonymkode: 6b493...01d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 22.15):

Det er jo ikke dyre turer da. Jeg var nylig på Kiel båten med min søster, og for en lugar for meg selv, 2 middagsbuffeter og 2 show, så ble det 1900 kr. Det er jo ikke dyrt.

De fleste andre ferier jeg reiser på, er jo mye dyrere.

Anonymkode: c58f8...769

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke dyre turer da. Jeg var nylig på Kiel båten med min søster, og for en lugar for meg selv, 2 middagsbuffeter og 2 show, så ble det 1900 kr. Det er jo ikke dyrt.

De fleste andre ferier jeg reiser på, er jo mye dyrere.

Anonymkode: c58f8...769

Det er alltid noen på kg som må lure på om folk er steinrike, mangler bare at de som sier de drar med danskebåten enten skryter eller lyver 😄

Anonymkode: 6b493...01d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvem i all verden drar til Danmark, hyggelige er de heller ikke...

Anonymkode: b5fe0...493

Sikkert mer hyggelig enn det du er. 

prisene på båten var ikke så ille som vi først trodde og vi kjøpte ikke internett. Ble ikke så skummelt når mobilselskapene har Max grense på 500kr. Så vi hadde bare på flymodus og skrudde på hvis vi måtte sjekke noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du virkelig ikke gjort noe research på kurs osv. før du bestilte? Jeg trodde alle hadde fått med seg at Danmark er kjempedyrt nå. 

Anonymkode: cdbde...8d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ingenting om priser på båten, men blodharry er det, uansett om det er billig eller dyrt. 

Anonymkode: 47cd9...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Danmark er riktignok dyrere enn det var, men sammenlignet med norske priser er det virkelig ikke så dyrt. På Fjordline er wifi gratis. 

Anonymkode: 37831...a5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ingenting om priser på båten, men blodharry er det, uansett om det er billig eller dyrt. 

Å reise opp og ned midt på vinteren fordi billetten nesten ikke koster noe på den tiden, for å få billigst mulig fyll, er kanskje "harry". Jeg tror ikke dette er så utbredt etter at ruten mellom Oslo og Frederikshavn ble nedlagt. 

Forholdene på fergene er helt annerledes i feriene, både i påsken og i sommersesongen. Det er mange barnefamilier om bord og mange tilbud for unger. Mulig det er litt rølp i baren langt utpå natten, men det merker man ikke noe til når man sover i lugaren. 

Hvis man skal til København i skoleferien, slik TS planla, forstår jeg ikke hvorfor det er mer "harry" å ta båten enn å fly. 

Anonymkode: 42f1c...8de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår fortsatt ikke at folk har råd til å reise til Danmark nå. De som drar må være ekstremt rike? Det er billigere for meg å være 1 uke i Tyrkia enn å ta en weekend i København. Det er ganske sjukt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja huff kjempeharry å få seg en billig ferietur hvor man kan slappe av og spise god mat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...