AnonymBruker Skrevet 2. april #21 Skrevet 2. april Dusjing annen hverdag men sliter med at jeg kan gå flere timer uten mat, noen dager kun spise 2-3 måltider på en dag Anonymkode: 36f5a...a38
AnonymBruker Skrevet 2. april #22 Skrevet 2. april Jeg dusjet daglig da jeg var deprimert, men jeg pusset bare tennene en gang om dagen. Anonymkode: db828...f35
AnonymBruker Skrevet 3. april #23 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dusjing annen hverdag men sliter med at jeg kan gå flere timer uten mat, noen dager kun spise 2-3 måltider på en dag Anonymkode: 36f5a...a38 Tuller du? Det er helt ok å spise 2-3 måltider per dag. Anonymkode: b99a5...568 4
AnonymBruker Skrevet 3. april #24 Skrevet 3. april Kan gå 1-2-3 uker imellom her.. kanskje 4, på det verste. Anonymkode: d8a8b...a15 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #25 Skrevet 3. april Kan gå 1-2-3 uker imellom her.. kanskje 4, på det verste. Anonymkode: d8a8b...a15
AnonymBruker Skrevet 3. april #26 Skrevet 3. april Kan gå 1-2-3 uker imellom her.. kanskjer 4, på det verste. Anonymkode: d8a8b...a15
AnonymBruker Skrevet 3. april #27 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dusjing annen hverdag men sliter med at jeg kan gå flere timer uten mat, noen dager kun spise 2-3 måltider på en dag Anonymkode: 36f5a...a38 Det er ikke uvanlig å spise 3 måltider om dagen, vil si det er mer normalt. Jeg spiser hver 6 time, kl 09:00, 15:00 og 21:00. // På det verste kan jeg gå 1 uke uten å dusje, men jeg har begynt å bli litt flinkere nå etter at jeg begynte på ny medisin (pga medfødt sykdom). Anonymkode: 012ca...b5c
AnonymBruker Skrevet 3. april #28 Skrevet 3. april I ordentlig vonde perioder har jeg nok gått en uke uten dusjing. Nå strever jeg fremdeles, spesielt med kroniske smerter og følelser rundt dét, men jeg prøver å få kommet meg i dusjen hver eneste dag allikevel. Er det ekstra ille, hopper jeg over en dag. Jeg strever mest med at det er slitsomt å bare tenke på å skulle dusje, og også slitsomt selve dusjingen, men når det er over, så føles det veldig godt Anonymkode: 140c4...8a9
AnonymBruker Skrevet 3. april #29 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tuller du? Det er helt ok å spise 2-3 måltider per dag. Anonymkode: b99a5...568 Nei tuller ikke, spiste kun lunsj og middag på kvelden Anonymkode: 36f5a...a38
AnonymBruker Skrevet 3. april #30 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke uvanlig å spise 3 måltider om dagen, vil si det er mer normalt. Jeg spiser hver 6 time, kl 09:00, 15:00 og 21:00. // På det verste kan jeg gå 1 uke uten å dusje, men jeg har begynt å bli litt flinkere nå etter at jeg begynte på ny medisin (pga medfødt sykdom). Anonymkode: 012ca...b5c Ja men jeg drøyde det litt angående timene mellom hver måltid, spiste kun lunsj for å så igjen spiste jeg middag på kvelden Anonymkode: 36f5a...a38
AnonymBruker Skrevet 3. april #31 Skrevet 3. april Når jeg er på mitt dårligste blir det maks to ganger i uka. Det krever så mye krefter og dusjstråler føles som nåler når formen er dårlig. Anonymkode: 39033...068
AnonymBruker Skrevet 3. april #32 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 10.20): Herregud Altsa du må skjerpe deg. Blir ikke bedre mentalt av å ikke dusje. Når man er psykisk dårlig må man prioritere sånne grunnleggende ting. Du må dusje minst en gang i uken og vaske deg daglig. Anonymkode: 99875...abf Ikke meg du svarer men psykiske lidelser er ikke noe man blir kvitt ved "skjerpe seg". AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 10.41): Hvis den personlige hygienen er så dårlig, bør du ta kontakt med fastlegen slik at du kan få hjemmehjelp. Anonymkode: 950c4...294 Du tror ikke hjemmehjelp har nok å gjøre? Psykiske lidelser går i perioder og er verst på vinteren hos meg. Og da er jeg sliten og det hadde ikke hjulpet om hjemmehjelp hjalp meg! De kan jo ikke komme å tvinge meg til noe jeg ikke har krefter til. Det gjør de forresten ikke med eldre folk heller. Så det var et utrolig dårlig forslag. Anonymkode: 39033...068 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #33 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei tuller ikke, spiste kun lunsj og middag på kvelden Anonymkode: 36f5a...a38 Men det er jo helt normalt. Anonymkode: 8cb5d...66f 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #34 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dusjing annen hverdag men sliter med at jeg kan gå flere timer uten mat, noen dager kun spise 2-3 måltider på en dag Anonymkode: 36f5a...a38 Dette er ganske normalt, det er slik jeg spiser i mine friske perioder. Kanskje jeg har tid til en smoothie på morgenen men det er ikke alltid. Når jeg er syk mister jeg for det første all appetitt. Og bare det å gå ut på kjøkkenet for å lage seg en skive kan føles som å klatre på toppen av Mount Everest, ergo havrekjeks ved nattbordet (litt er bedre enn ingenting). Da er det det jeg kan spise i noen dager etter hverandre (gjerne i 3-4 dager, før jeg MÅ fylle kroppen med noe annet). Jeg skjønner at om du er vandt til å spise 6 måltider om dagen så kan 2 eller 3 være lite, men det er ikke unormalt å spise 2-3. Anonymkode: 3ad64...9cf
AnonymBruker Skrevet 3. april #35 Skrevet 3. april 1-2 uker. Men vil oftere. Intimvask 15-20+ Pr.dag... Anonymkode: 06405...247
AnonymBruker Skrevet 3. april #36 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette er ganske normalt, det er slik jeg spiser i mine friske perioder. Kanskje jeg har tid til en smoothie på morgenen men det er ikke alltid. Når jeg er syk mister jeg for det første all appetitt. Og bare det å gå ut på kjøkkenet for å lage seg en skive kan føles som å klatre på toppen av Mount Everest, ergo havrekjeks ved nattbordet (litt er bedre enn ingenting). Da er det det jeg kan spise i noen dager etter hverandre (gjerne i 3-4 dager, før jeg MÅ fylle kroppen med noe annet). Jeg skjønner at om du er vandt til å spise 6 måltider om dagen så kan 2 eller 3 være lite, men det er ikke unormalt å spise 2-3. Anonymkode: 3ad64...9cf Ikke i følge psykologen min som sa at skal man bli bedre psykisk så burde man spise og 2-3 ganger om dagen er ikke nok da jeg også har gått ned i vekt, noen dager spiser jeg kun knekkebrød med pålegg og drikke kaffe Anonymkode: 36f5a...a38
AnonymBruker Skrevet 3. april #37 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke i følge psykologen min som sa at skal man bli bedre psykisk så burde man spise og 2-3 ganger om dagen er ikke nok da jeg også har gått ned i vekt, noen dager spiser jeg kun knekkebrød med pålegg og drikke kaffe Anonymkode: 36f5a...a38 Da er det ikke nødvendigvis antall måltider, men at du totalt spiser for lite. Viktig å få i seg næring, selv om jeg har full forståelse for at det i perioder kan være vanskelig. Anonymkode: a48cf...407
AnonymBruker Skrevet 3. april #38 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke i følge psykologen min som sa at skal man bli bedre psykisk så burde man spise og 2-3 ganger om dagen er ikke nok da jeg også har gått ned i vekt, noen dager spiser jeg kun knekkebrød med pålegg og drikke kaffe Anonymkode: 36f5a...a38 Selvfølgelig bør en spise slik en bør dusje og slik en blir bedre psykisk av å gå tur. Det er mye en bør gjøre for å bli frisk av depresjon, som en ikke klarer på grunn av depresjon. Depresjon er en ironisk sykdom sånn sett. Men det handler ikke om antall måltider men hva en spiser og det totale næringsinnholdet. 2-3 måltider om dagen er ikke nødvendigvis lite men om en bare spiser 3 nøtter til hvert måltid er det jo lite og om en spiser 3 fullverdige middager kan 3 måltider være mye. Anonymkode: 3ad64...9cf
mommyaka Skrevet 3. april #39 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 7.34): Jeg sliter med depresjon så det er et slit å få alt jeg burde gjøre gjort. Pusser tennene hver dag, men å dusje er ikke alltid like lett. Dusjer kanskje en gang i måneden på det verste og en gang i uken på det beste. Anonymkode: 6e2c8...afa Først Du er ikke alene 2 fy søren godt jobba at du pusse tennene hver dag...det er kjempe bra:) Ser du bruker kluter.. Kjempe bra, eventuelt bruk våt servietter, der Finn også shampo "lue" du kan kjøpe på apoteket der du kan gå ned denne lua inne uten og gå i dusjen. Det å ha depresjon og dusje kan være kjempe vanskelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå