Gå til innhold

Hvor ofte dusjer dere som sliter mentalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med depresjon så det er et slit å få alt jeg burde gjøre gjort. Pusser tennene hver dag, men å dusje er ikke alltid like lett. Dusjer kanskje en gang i måneden på det verste og en gang i uken på det beste.

Anonymkode: 6e2c8...afa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i måneden? Vasker du deg med klut?

Anonymkode: fd91e...888

• Liker 1
Skrevet

Herregud Altsa du må skjerpe deg. Blir ikke bedre mentalt av å ikke dusje. Når man er psykisk dårlig må man prioritere sånne grunnleggende ting. Du må dusje minst en gang i uken og vaske deg daglig. 

Anonymkode: 99875...abf

• Liker 7
Skrevet

Jeg har det langt bedre nå, men var deprimert i år etter år. Av typen behandlingskrevende, medisinert og diagnostisert, altså, ikke kun deprimert etter egen opplevelse. 

Men dusjing fikk jeg til. Ikke alltid hver eneste dag, men i det minste en 4-5-6 ganger hver uke. Følte meg såpass mye bedre de gangene jeg fikk tvunget meg til det at jeg klarte å få prioritert det hele veien. 

Anonymkode: 6bcdf...2be

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

1-2 ganger i uka. Det er ikke bare å ta seg sammen.

Anonymkode: 49a70...7d2

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hver dag, det er en del av plagene mine, jeg får ikke opplevelsene vasket av meg.

Anonymkode: b8d57...fe0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud Altsa du må skjerpe deg. Blir ikke bedre mentalt av å ikke dusje. Når man er psykisk dårlig må man prioritere sånne grunnleggende ting. Du må dusje minst en gang i uken og vaske deg daglig. 

Anonymkode: 99875...abf

Tydelig at du ikke har slitt med depresjon før🙄

Anonymkode: 69899...aa5

• Liker 11
  • Nyttig 13
Skrevet

En til to ganger om dagen. Opplever både highs and lows som bipolar, men har aldri droppet dusjing. Søvn og mat derimot, der går det til helvete så det holder i blant....

Anonymkode: 315db...52d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hver dag, men så går jeg på jobb hver dag også, medisiner klarer å holde ting i sjakk, å gå hjemme hjelper lite, da blir det bare mer fokus på depresjon, har hatt det slik i over 30 år

Anonymkode: f1bb1...443

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dusjer hver dag, er ikke dusjingen jeg sliter med.

Anonymkode: b5619...eca

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sliter med depresjon så det er et slit å få alt jeg burde gjøre gjort. Pusser tennene hver dag, men å dusje er ikke alltid like lett. Dusjer kanskje en gang i måneden på det verste og en gang i uken på det beste.

Hvis den personlige hygienen er så dårlig, bør du ta kontakt med fastlegen slik at du kan få hjemmehjelp. 

Anonymkode: 950c4...294

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når jeg klarer å holde på rutiner dusjer jeg hver morgen før jobb. Når alt rakner og jeg er nede er det ekstremt vanskelig å holde på noe av rutiner, og dusj, søvn og mat, til og med husarbeid, går til h***. Og selvsagt klarer jeg ikke å gå på jobb heller.

Heldigvis har jeg verdens beste lege som ser det er på vei ned før meg😅 Setter inn tiltak før jeg når bunnen.

Men jeg forstår deg, hi. Det er ikke bare til å ta seg sammen. Det er ufattelig vanskelig bare å gjøre de minste ting når man er deprimert. 

Håper du får hjelp❤️❤️

Anonymkode: 99269...7a7

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg hjelper det å ha

- musikk på høytaler på badet.

- Faste dager på kalender.

-Alt gjort i stand på forhand med ein jukselapp på delmål.

Anonymkode: d1ea3...985

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

En gang i måneden? Vasker du deg med klut?

Anonymkode: fd91e...888

Ja, selvfølgelig

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dusjing får meg til å føle meg bedre så jeg prioriterer det. Jeg kan gå dager uten et skikkelig måltid (men har havrekjeks i nattbordskuffen), men dusjer hver dag, eller minimum annen hver dag.

Anonymkode: 3ad64...9cf

Skrevet

Dusjer hver eneste dag. Uansett hvor dårlig jeg er så har jeg også et ansvar selv for en viss form for fungering. God hygiene er et minimum selvom jeg kun er hjemme. 

Anonymkode: c4e69...9df

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt ansvar for barn hele mitt voksne liv, så jeg har alltid klart enkelte hverdagsting, som dusj og middag. Hvis jeg ikke dusjer en dag, så er det et veldig unntak. Men det er noen ganger forferdelig tungt å komme igang med den dusjen. Noen ganger utsetter jeg den helt til kvelden. Og da er det på en måte ikke noe vits. Men så må jeg liksom prøve å holde på den rutinen likevel, med dusj hver dag. 

Anonymkode: a7312...436

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, jeg må ha rutiner og faste holdepunkter. Det er ikke alltid like lett, lyst å gi f, men det er en del av det å jobbe mot å føle mestring og mening.

Anonymkode: 5a865...875

Skrevet

Pluss minus en gang i uken. Noen ganger to ganger i uken, noen ganger går det 10 dager i mellom. Vasker meg fast morgen og kveld og har et bra hår så er heldig der. 

Anonymkode: a48cf...407

• Liker 1
Skrevet

Går 1-2 uker mellom hver gang. Nå får jeg ECT og da får man masse gelé i håret for å føre strømmen. Derfor dusjer jeg nå tre dager i uken. Det er et ork. Men jeg vasker meg med vaskeklut hver dag da. Og bruker tørrsjampo. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...