AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg har karakterer som er innafor på bacheloren, men så har jeg begynt på en master hvor jeg til nå har en B og to D-er. Spørsmålet mitt er vel hvor viktig det er med gode karakterer hvis jeg kan vise til gode referanser og et langt yrkesliv? Sånn som livet mitt ser ut nå så ser det ikke ut til at karakterene kommer til å bli så sykt bra på resten av emnene. Jeg har ikke så veldig lyst til å utsette masteren (bikker 40 nå, så tida løper hvis jeg har lyst til å bruke masteren til å få ny jobb), men hvis jeg ikke får noen ny jobb med D-er på vitnemålet, så er jo vitsen litt vekke. Jeg går på jobb, har ansvar for ungene mine og styrer med alvorlig sykdom i familien. Det ansvaret/den byrden kommer nok ikke til å forsvinne med det første. Betyr karakterer veldig mye? Kan gode referanser og et langt arbeidsliv veie opp for dårlige karakterer på master i voksen alder? Anonymkode: a3372...cef
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Det avhenger selvfølgelig av fagfelt, men mange steder er det det å ha mastergrad som er relevant, ikke karakterene. Det være sagt kan det bli tungt for deg å skrive en masteroppgave med ståkarakter hvis du sliter med å komme deg gjennom fagene du har nå, så det er jo noe å tenke over. Det eneste som er helt stengt med dårlige karakterer er jobb i akademia og videre forskning. Anonymkode: e31db...4ee 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå