AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Vi var i besøk til noen bekjente med gutt på 9 år og lillesøster på 5. Det har alltid vært litt knuffing mellom de, og i følge foreldre og andre i nær familie er lillesøster "like god" når det kommer til å erte/knuffe m.m. Ved ett tilfelle under besøket, tok plutselig 9-åringen og sparket lillesøster så hun fōr på gulvet og gråt. Det virket som å skje helt ut av det blå. 9-åringen fikk da beskjed fra mor om at det ikke var akseptabel oppførsel, men senere skjedde tydeligvis noe mer da lillesøster gråt igjen. Det var flere barn der, både eldre og yngre enn 9-åringen. Jeg kom til å tenke over all knuffingen mellom dem, og 5-åringen er kanskje "unnskyldt" av alderen. Men burde ikke 9-åringen være ferdig med slikt? Lillesøster er en virkelig ertekrok altså, null tvil om det, men det blir så voldsomt når storebror gir på - hun har både blåtann og merker av slike innfall fra storebror. Jeg vet lite om hva som er aldersadekvat oppførsel, men første tanke var at man er "ferdig" med å knuffe småsøsken når man er 9 år 🤷♀️ Mor er pedagog. Anonymkode: 67cdb...3cd
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Knuffe er forresten feil beskrivelse av de tilfellene jeg har reagert på, da de er mer kraftfulle hendelser som dytt, slag, spark. Det er slik adferd jeg lurer på om er normalt i den alderen. Anonymkode: 67cdb...3cd
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Vi har en tolvåring og seksåring som holder på slik. Tror det er mer søskenrelatert eller aldersbetinget oppførsel. Her fyrer begge like mye hverandre opp, men tolvåringen får kanskje mest (ufortent) kjeft. Anonymkode: b8249...67c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå