AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Noen som skal søke på ergo ved OsloMet høsten 2026? Håper at det er noen som er litt eldre enn 06,05,04 som skal studere. Anonymkode: e2f11...67e
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen som skal søke på ergo ved OsloMet høsten 2026? Håper at det er noen som er litt eldre enn 06,05,04 som skal studere. Anonymkode: e2f11...67e Jeg må bare spørre. Hva gjør egentlig en ergoterapeut annerledes enn feks en vernepleier? Jeg vet at sistnevnte har medisinsk kompetanse og ergoterapeuten lærer om ulike hjelpemidler. Men sånn utenom dette. Gjør de ikke da det samme? Går ikke studiet ut på mye av det samme? Anonymkode: f4243...467
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg må bare spørre. Hva gjør egentlig en ergoterapeut annerledes enn feks en vernepleier? Jeg vet at sistnevnte har medisinsk kompetanse og ergoterapeuten lærer om ulike hjelpemidler. Men sånn utenom dette. Gjør de ikke da det samme? Går ikke studiet ut på mye av det samme? Anonymkode: f4243...467 Hvis man tar forskjellen på ergo og fysio, så tenker fysioterapeut mer på å trene/bygge opp funksjon, mens ergoterapeuter har mer fokus på aktivitet, ressurser. Altså hva skal til for at en person skal kunne klare og f.eks være i arbeidslivet. Handler ikke bare om hjelpemidler, men også om tilpasninger. Ergoterapeuter kan jobbe hvor som helst, både i skolesektor, sykehus, sykehjem, NAV, rehabiliteringssentre osv. ergoterapeuter lærer om anatomi og fysiologi, men det er ikke like krevende som sykepleiestudenter. Anatomien til ergo og fysio går mer ut på praktisk/anvendt anatomi enn teori. Hente ut en tallerken fra en hylle - hvilke muskelgrupper bruker du, hva gjør du med hånda/armen etc.. bruker ord som fleksjon, ekstensjon, supinasjon, o.l. Anonymkode: e2f11...67e
demensekorn Skrevet 11. april #4 Skrevet 11. april Jeg er 01 og har tenkt å studere ergoterapi på oslomet!
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai demensekorn skrev (På 11.4.2026 den 13.27): Jeg er 01 og har tenkt å studere ergoterapi på oslomet! jeg studerer der, men kommer til å gå videre med det kullet som starter til høsten. Men ikke fra starten av. Anonymkode: e2f11...67e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå