Ednasliv Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Hei, Noen her som har sett den nyeste versjonen av "Wuthering heights"? Har sett den fire ganger nå, og jeg må si jeg likte den godt. Oppdaget nye detaljer ved filmen hver gang. Hva syntes dere om filmen? Likte dere den? Hvorfor/hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars Nja, grei nok. Likte ikke det teatralske og urealistiske med hus og klær. Dessuten ble den veldig lang, og fryktelig kjedelig fordi de hadde klippet vekk sentrale personer fra historien, f eks Cathys bror Hindley, slik at historien ble litt meningsløs og nesten bare dreide seg om Cathy og Heathcliff. Jacob Elordi var altfor snill som Heathcliff, og hans grusomhet mot Isabella ble jo bare supermerkelig framstilt og bagatellisert som et slags romantisk rollespill. Dessuten var både han og Robbie altfor gamle for rollene. Cathy gifter seg når hun er 17 år, Robbie er 35! Hun er veldig vakker, men for gammel til å spille tenåring. De har jo også droppet hele siste halvdel av boka, men det har flere filmatiseringer gjort. Beste versjon jeg har sett er med Ralph Fiennes og Juliette Binoche. Anonymkode: 38a63...84b 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars Vi så den og dersom du er glad i romanen tenker jeg at du lar den være. De har laget sin egen versjon, en form for fanfiction., Anonymkode: b137d...dc2 2 1
Lur Venn Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Ok film, men skuffet over at den var så forskjellig fra boka
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden Jeg har nylig sett den, og synes den var helt forferdelig. Har ikke lest boka, så forventet noe ala stolthet og fordom. Så feil kan man ta. Noe så mørkt og dystert. Eneste lyspunktet var de som spilte barna, de var flinke! Vet ikke hvorfor jeg pinte meg gjennom de timene. Men tenkte vel at jeg skulle være kulturell. 😅 Anonymkode: 363b5...d4c 1
Mrs Robinson Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har nylig sett den, og synes den var helt forferdelig. Har ikke lest boka, så forventet noe ala stolthet og fordom. Så feil kan man ta. Noe så mørkt og dystert. Eneste lyspunktet var de som spilte barna, de var flinke! Vet ikke hvorfor jeg pinte meg gjennom de timene. Men tenkte vel at jeg skulle være kulturell. 😅 Anonymkode: 363b5...d4c ... Wuthering heights ER mørk og dyster? 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden Har ikke lest boken siden ungdomsskolen så husker ikke detaljer, men pussig å sammenligne med stolthet og fordom. jeg synes filmen var bra. Veldig kunstnerisk og teatralsk , men annerledes og spennende. prøvde å finne andre innspillinger , men fant ingen jeg hadde tilgang til.. har som mål og lese boken igjen etter 35 år nå i sommer, og jeg forventer mørk og dyster ja 😅 Anonymkode: 955e5...de5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har nylig sett den, og synes den var helt forferdelig. Har ikke lest boka, så forventet noe ala stolthet og fordom. Så feil kan man ta. Noe så mørkt og dystert. Eneste lyspunktet var de som spilte barna, de var flinke! Vet ikke hvorfor jeg pinte meg gjennom de timene. Men tenkte vel at jeg skulle være kulturell. 😅 Anonymkode: 363b5...d4c Det er fordi den er bygget på en mørk og dyster og trist bok. En av hovedpersonene dør, hans livs kjærlighet. Men denne filmatiseringen med Robbie og Elordi er veldig løselig basert på romanen. De har mer eller mindre laget sin egen historie. Anonymkode: 15ced...44e 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er fordi den er bygget på en mørk og dyster og trist bok. En av hovedpersonene dør, hans livs kjærlighet. Men denne filmatiseringen med Robbie og Elordi er veldig løselig basert på romanen. De har mer eller mindre laget sin egen historie. Anonymkode: 15ced...44e Ja den burde faktisk hett noe helt annet.. Anonymkode: 67a08...6e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå