AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Hei når jeg har overføring av penger til min konto 3 april når kommer pengene til min konto, kommer de i morgen eller tirsdag i neste uke? Anonymkode: fce37...152
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars Hvis det er lønn vil jeg tro det kommer i morgen. Anonymkode: 68488...3f0
Sniff76 Skrevet 31. mars #6 Skrevet 31. mars (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei når jeg har overføring av penger til min konto 3 april når kommer pengene til min konto, kommer de i morgen eller tirsdag i neste uke? Anonymkode: fce37...152 Overføring mellom kontoer som er planlagt 3. april blir ikke plutselig framskyndet til 1. april (i morgen). Så da kommer pengene inn første virkedag etter, som er neste tirsdag. Men hvis dette er snakk om lønn, betales det normalt ut siste virkedagen før dersom lønningsdato havner på helg eller helligdag. Endret 31. mars av Sniff76 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #7 Skrevet 31. mars Sniff76 skrev (Akkurat nå): Overføring mellom kontoer som er planlagt 3. april blir ikke plutselig framskyndet til 1. april (i morgen). Men hvis dette er snakk om lønn, betales det normalt ut siste virkedagen før dersom lønningsdato havner på helg eller helligdag. Hvorfor blir ikke det framskyndet til 1 april? Anonymkode: fce37...152
Sniff76 Skrevet 31. mars #8 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor blir ikke det framskyndet til 1 april? Anonymkode: fce37...152 Hvorfor og hvordan skulle det bli framskyndet? Hvis du eller noen har lagt inn en betaling med forfallsdato 3. april, er det ingen som sitter og endrer dato på sånt for at de skal overføres før helligdager. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #9 Skrevet 31. mars Sniff76 skrev (3 minutter siden): Hvorfor og hvordan skulle det bli framskyndet? Hvis du eller noen har lagt inn en betaling med forfallsdato 3. april, er det ingen som sitter og endrer dato på sånt for at de skal overføres før helligdager. Var bare jeg som tenkte at det skulle komme dagen før rød dag Anonymkode: fce37...152
AnonymBruker Skrevet 31. mars #10 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var bare jeg som tenkte at det skulle komme dagen før rød dag Anonymkode: fce37...152 Hva slags overføring er det snakk om? Anonymkode: a0fcc...726
Daisy-love Skrevet 31. mars #11 Skrevet 31. mars Om noen skylder deg penger så vil ikke de heller få penger inn 3.april (i år), så du kan be de om å endre i nettbanken så de får betalt deg imorgen. Om ikke det er noe de også da skal få overført fra andre. Lønn som andre sier pleier å komme virkedagen før, samme med utbetalinger fra NAV, mens alt annet venter til neste virkedag. For eksempel så kan min forsikring trekkes en dag over om den faller på autotrekk i helgen. Jeg flytter ofte på den, men vet det går fint siden den er på helg.
AnonymBruker Skrevet 31. mars #12 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor blir ikke det framskyndet til 1 april? Anonymkode: fce37...152 Fordi pengene ikke skal gå før 3. april? Banken behandler overføringen den dagen man har bedt om. Hvis det derimot ikke er en dag med aktivitet i banken, da går naturlig nok ikke pengene den dagen. Da går de ved første mulige anledning, altså neste virkedag. Det ville vært absurd om banken skulle ha som standardløsning at de iblant trakk penger fra folks konto tidligere enn de har bedt om det. Så har de aller fleste arbeidsgivere, NAV etc. som hovedregel at de utbetaler slik at pengene er på konto senest på oppgitt dato. Og da må de, ved helger og helligdager, iblant nødvendigvis komme tidligere. Anonymkode: 396f0...62d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #13 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi pengene ikke skal gå før 3. april? Banken behandler overføringen den dagen man har bedt om. Hvis det derimot ikke er en dag med aktivitet i banken, da går naturlig nok ikke pengene den dagen. Da går de ved første mulige anledning, altså neste virkedag. Det ville vært absurd om banken skulle ha som standardløsning at de iblant trakk penger fra folks konto tidligere enn de har bedt om det. Så har de aller fleste arbeidsgivere, NAV etc. som hovedregel at de utbetaler slik at pengene er på konto senest på oppgitt dato. Og da må de, ved helger og helligdager, iblant nødvendigvis komme tidligere. Anonymkode: 396f0...62d Ok skjønner Anonymkode: fce37...152
AnonymBruker Skrevet 31. mars #14 Skrevet 31. mars Bidragsforskudd er en av overføringene som i det siste har vært på konto den 3. i måneden. Denne måneden er garantidatoen satt til 7. april. Mai er satt til 5. Anonymkode: a0fcc...726
AnonymBruker Skrevet 31. mars #15 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor blir ikke det framskyndet til 1 april? Anonymkode: fce37...152 Så sett det inn i dag, eller be den som skal overføre til deg sette inn i dag. Banken kan jo ikke gjette dette eller gjøre noe med det? Anonymkode: d4713...e0f
AnonymBruker Skrevet 1. april #16 Skrevet 1. april De kom faktisk inn i dag, dagen før rød dag 😊 Anonymkode: fce37...152
Glitnir Skrevet 1. april #17 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): De kom faktisk inn i dag, dagen før rød dag 😊 Anonymkode: fce37...152 Men hvem har overført og hva? Overføring mellom privatpersoner blir ikke fremskyndet av seg selv når det er lagt inn på en helligdag.
AnonymBruker Skrevet 1. april #18 Skrevet 1. april Glitnir skrev (3 minutter siden): Men hvem har overført og hva? Overføring mellom privatpersoner blir ikke fremskyndet av seg selv når det er lagt inn på en helligdag. Privatperson og jo det ble fremskyndet faktisk, pengene var på konto kl 08:00 idag Anonymkode: fce37...152
Sniff76 Skrevet 2. april #19 Skrevet 2. april Da må vedkommende ha lagt inn forfallsdato på onsdagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå