AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Hvilke elbiler finnes der ute som man kan stille temperaturen i bilen når man ikke er i den, sånn som på Tesla? Jeg vil ikke ha tesla, men ønsker å kunne kontrollere temp pga hund i bil. Anonymkode: 15799...fe8 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars De fleste nyere elbiler kan kjøre klimaanlegget selv om en ikke er i bilen. På vår bil er det dessverre bare 30 minutter om gangen, så vi har på tidsur hvis det er varmt og bikkja er i bilen Anonymkode: a6e0d...d60
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars Har en iD4, men vet ikke hvor lenge klima vil stå på når en starter det og går fra. Men uansett, hund alene i bil har vi aldri latt gå lenge før vi var tilbake og kjørte videre. Anonymkode: 2cd22...e27 3
Leo Skrevet 31. mars #4 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): De fleste nyere elbiler kan kjøre klimaanlegget selv om en ikke er i bilen. På vår bil er det dessverre bare 30 minutter om gangen, så vi har på tidsur hvis det er varmt og bikkja er i bilen Anonymkode: a6e0d...d60 Både på min forrige og nåværende BMW er det også 30 minutter med mulighet for å forlenge opp til 90 minutter i appen. Etter 90 minutter må man fysisk oppsøke bilen for å evt. starte prosessen på nytt. Slik jeg har forstått det er dette en begrensning som er lagt inn på grunn av sikkerhet. Man blir tvunget til å sjekke at alt er som det skal hvert 30. minutt og må fysisk sjekke hvert 90. minutt. Dermed unngås de fleste farlige situasjoner som kan oppstå fordi man f.eks. ikke får varsel om at teknikken har sviktet, bilen er tom for strøm etc. For min del holder 90 minutter som regel i massevis og jeg hadde uansett aldri turt å gå fra hunden i bilen i solsteiken i flere timer uten å sjekke jevnlig. 5
AnonymBruker Skrevet 1. april #5 Skrevet 1. april Eldre toyotaer var de beste. De nye er stort sett like dårlige som alt annet, feks Tesla. Tesla har ihvertfall mange funksjoner og lavt forbruk/rekkevidde. Anonymkode: 289b1...064
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april På Enyaq 85 kan man stille inn, tror det varer ca en halvtime. Opplever at det tar lengre tid før bilen blir varmet opp av sola enn det gjør med de eldre dieselbilene. Stoler ikke helt på teknologien i dogmode, så hadde uansett ikke tatt sjansen på det så lenge av gangen. Vi er mye på treninger og slikt, men da er det gjerne inn og ut av bilen så hyppig at det ikke gjør noe å starte klimakontroll flere ganger. Ofte lar jeg bakluka stå åpen når det er veldig varmt også, stoler ikke så mye på teknologien, med mindre jeg står rett i nærheten og kan følge med. Tror det jeg synes det er mest praktisk til er når det er så kaldt at man lar bilen stå lukket, og bilen blir full av dugg. Da er det veldig praktisk å starte klimakontroll litt før man reiser😅 Anonymkode: 4d3c2...d1e
AnonymBruker Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april Vi har Mustang Mach-E og vi kan gå fra bilen i 30 min med varme(kulde..)anlegget på. Det er vel bare Tesla som faktisk er geniale nok her. De har absolutt best app og gode ideer. Anonymkode: cf131...3cd 1
newman01 Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april Rivian og Zeekr har Pet Mode. Biler fra VAG-konsernet ville jeg ikke stilt særlig på, siden kommunikasjon mellom app og bil går via verdens minst pålitelige server. Man får heller ikke tilgang til bilens kamera eller temperatursensor når man er borte fra bilen
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): På Enyaq 85 kan man stille inn, tror det varer ca en halvtime. Opplever at det tar lengre tid før bilen blir varmet opp av sola enn det gjør med de eldre dieselbilene. Stoler ikke helt på teknologien i dogmode, så hadde uansett ikke tatt sjansen på det så lenge av gangen. Vi er mye på treninger og slikt, men da er det gjerne inn og ut av bilen så hyppig at det ikke gjør noe å starte klimakontroll flere ganger. Ofte lar jeg bakluka stå åpen når det er veldig varmt også, stoler ikke så mye på teknologien, med mindre jeg står rett i nærheten og kan følge med. Tror det jeg synes det er mest praktisk til er når det er så kaldt at man lar bilen stå lukket, og bilen blir full av dugg. Da er det veldig praktisk å starte klimakontroll litt før man reiser😅 Anonymkode: 4d3c2...d1e Jeg kjører åpen bakluke og vinduer og silvershade for å holde tempen nede når jeg er i nærheten med bikkja i bilen. Det er jo ofte mer enn effektivt nok. Men av og til finner en ikke parkeringshus når en har med hund i bilen på vanlige ting og må gå fra et ærend. Da er klima-reguleringa gull både til varme og kulde Anonymkode: a6e0d...d60 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #10 Skrevet 5. april Leo skrev (På 31.3.2026 den 21.18): Både på min forrige og nåværende BMW er det også 30 minutter med mulighet for å forlenge opp til 90 minutter i appen. Etter 90 minutter må man fysisk oppsøke bilen for å evt. starte prosessen på nytt. Slik jeg har forstått det er dette en begrensning som er lagt inn på grunn av sikkerhet. Man blir tvunget til å sjekke at alt er som det skal hvert 30. minutt og må fysisk sjekke hvert 90. minutt. Dermed unngås de fleste farlige situasjoner som kan oppstå fordi man f.eks. ikke får varsel om at teknikken har sviktet, bilen er tom for strøm etc. For min del holder 90 minutter som regel i massevis og jeg hadde uansett aldri turt å gå fra hunden i bilen i solsteiken i flere timer uten å sjekke jevnlig. Hørtes veldig jalla ut.. Mange som har det slik og det er en veldig dårlig løsning for forbrukeren. Anonymkode: ebad4...cfc
AnonymBruker Skrevet 5. april #11 Skrevet 5. april Leo skrev (På 31.3.2026 den 21.18): Både på min forrige og nåværende BMW er det også 30 minutter med mulighet for å forlenge opp til 90 minutter i appen. Etter 90 minutter må man fysisk oppsøke bilen for å evt. starte prosessen på nytt. Slik jeg har forstått det er dette en begrensning som er lagt inn på grunn av sikkerhet. Man blir tvunget til å sjekke at alt er som det skal hvert 30. minutt og må fysisk sjekke hvert 90. minutt. Dermed unngås de fleste farlige situasjoner som kan oppstå fordi man f.eks. ikke får varsel om at teknikken har sviktet, bilen er tom for strøm etc. For min del holder 90 minutter som regel i massevis og jeg hadde uansett aldri turt å gå fra hunden i bilen i solsteiken i flere timer uten å sjekke jevnlig. Det at du oppriktig er redd for at batteriet på bilen skal gå tomt ved bruk av dog-mode sier jo sitt.. Flere må få samme system som Tesla, som kan hente strøm fra bilbatteriet og lade 12V-batteriet. Camp Mode kan jo stå på der i flere dager uten problemer. Anonymkode: ebad4...cfc 3
Leo Skrevet 5. april #12 Skrevet 5. april (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hørtes veldig jalla ut.. Mange som har det slik og det er en veldig dårlig løsning for forbrukeren. Anonymkode: ebad4...cfc AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det at du oppriktig er redd for at batteriet på bilen skal gå tomt ved bruk av dog-mode sier jo sitt.. Flere må få samme system som Tesla, som kan hente strøm fra bilbatteriet og lade 12V-batteriet. Camp Mode kan jo stå på der i flere dager uten problemer. Anonymkode: ebad4...cfc Jeg tviler på at f.eks. BMW rent teknisk har problemer med å levere en løsning som gjør at man, teoretisk sett, kan gå fra bilen med klimaanlegget på i mange timer og jeg er ikke redd for at bilen skal gå tom for strøm. Det var nevnt som et eksempel på at ting kan gå galt. Og går noe galt på grunn av tekniske eller menneskelige feil, så kan jo det bli skjebnesvangert når det er levende vesener i bilen. Er det snakk om kotelettene eller ølet ditt er det jo ikke så farlig. Jeg synes derfor det er helt greit at man "tvinger" folk til å følge med og har lagt inn en begrensning. Og jeg vil uansett ikke bli funnet død i nærheten av en Tesla en gang Endret 5. april av Leo 1
catman Skrevet 6. april #13 Skrevet 6. april Voyah Courage har "dog mode" med 400+ hk, masse (!) plass og godt utstyrt til ca 400k kr: 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #14 Skrevet 10. april Den nye Smart #5 som er på vei ut i markedet har 'hundemodus' og 'Camp-modus'. Anonymkode: cca56...b2e
AnonymBruker Skrevet 11. april #15 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2026 den 16.25): Hvilke elbiler finnes der ute som man kan stille temperaturen i bilen når man ikke er i den, sånn som på Tesla? Jeg vil ikke ha tesla, men ønsker å kunne kontrollere temp pga hund i bil. Anonymkode: 15799...fe8 Fungerer på min Lexus i allefall. Anonymkode: 3ebdc...e87
SPOCA Skrevet 12. april #16 Skrevet 12. april Vår Audi e-tron har klimatisering, der man kan styre både varme og kulde. Fungerer veldig godt. Man kan også sette tidsur for når man ønsker gitt temperatur. Varer i 30 min av gangen, men kan restartes i appen så ofte man ønsker det. Holdes seg derimot veldig kjølig lenge etter klimatisering er over. Vi har prøvd, fordi vi faktisk har sovet i bilen en varm sommerdag. Gidder ikke å kommentere Tesla, vi er meget fornøyde med vår bil. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april #17 Skrevet 12. april Xpeng G6 har kjæledyrmodus. Kan til enhver tid se temperaturen inne i bilen i appen. Anonymkode: b17d8...f5d
AnonymBruker Skrevet 12. april #18 Skrevet 12. april Utrolig rart at ingen andre bilmerker enn Tesla har en "dog mode". Dog mode er jo ikke bare at man kan styre klima, men også at han se inne i bilen fra telefonen og at det kommer tydelig opp i bilen at hunden har god luft så ingen utenforstående knuser ruta for å "redde hunden" Anonymkode: 7f9a5...f68 2
AnonymBruker Skrevet 13. april #19 Skrevet 13. april Jeg har hatt både Kia, Mercedes, BYD, Porsche, Audi og Tesla som elbiler. Når det kommer til rekkevidde er jeg mest fornøyd med Tesla. Den er ærlig på antall km, i motsetning til alle andre elbiler jeg har hatt. Kjører nå igjen Tesla, og er fornøyd med det. Liker veldig godt dog mode i bilen, bruker den mye. Samt at jeg kan se hundene på mobilen. Det er en ekstra sikkerhet. Litt som en babycall. Det burde vel være en enkel sak å google hvilke biler som har dog mode, bortsett fra Tesla. Anonymkode: 7737f...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 13. april #20 Skrevet 13. april Jeg har det i min volvo. Anonymkode: d1062...be1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå