Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! En profesor Doron Nof fra Florida State University tror Jesus gikk på tynn is og ikke på vann. Han bygger teorien på sin gammel statestikk over vær og vassforhold i regionen. Kan han ha rett?? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Jesus var vel til stadighet ute på tynn is, så hvorfor ikke.

Nei, nå var jeg teit ;) unnskyld, bare måtte skrive det.

Endret av Miloine
Skrevet

Teorien om is er ganske morsom.

Hvis man tror at det som ellers står i beretningen er sann så vil det si at Jesus gikk på et isflak. Fast is kunne det ikke være fordi disiplene var i en båt som kjempet mot bølgene. Rundt båten kunne det umulig være stabil is ettersom bølgene var så stri.

Da Peter så Jesus gikk han ut av båten og gikk på vannet. Kom det et isflak seilende mot Peter? Da Peter nærmet seg Jesus begynte han å synke før da Jesus tar ham opp og de går mot båten sammen.

Hoppet de fra isflak til isflak? I storm med store bølger?

:lol: Enten så tror man at Jesus gikk på vannet ellers så får man la være å tro. Å tro på en isteori blir like sprøtt som å tro at Jesus virkelig gikk på vannet.

Skrevet
Hei! En profesor Doron Nof fra Florida State University tror Jesus gikk på tynn is og ikke på vann. Han bygger teorien på sin gammel statestikk over vær og vassforhold i regionen. Kan han ha rett?? :forvirret:

;) Tror nok mannen gikk på litt tynn is ja.... Det er nå den forklringen som er mest troverdig... ;)

Skrevet

dette må være professor drøvel. Han må være rimelig desperat etter å få oppmerksomhet. Kanskje professoren oppdaget at han har arbeidet i 50 år og enda ikke fått oppmerksomhet om noe som helst. Så tenkte han en dag at han måtte finne på en helsprø teori som vil få stor oppmerksomhet.

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet

Det største underet her må vel være at noen har gitt denne personen tittel som professor.

Skrevet

Jeg tror null på at man kunne beskrive været noen hundre år etter det faktisk skjedde jeg.

Skrevet
Jesus var vel til stadighet ute på tynn is, så hvorfor ikke.

Nei, nå var jeg teit  ;) unnskyld, bare måtte skrive det.

Hehe :) Joda Jesus var stadig på tynn is,-men han hadde nok kontroll over den! Han hadde kontrollen skjønner du!

Skrevet

Teorien hans svikter på et viktig punkt;

øyenvitnene rundt var jo overrasket over at han gikk på vannet.

Hadde han gått på isen, var det vel ikke noen som hadde sperret opp øynene heller.

Da kunne jo de også gjort det.

Skrevet

Takker for svarene jeg har fått her! ;) Ja Om Jesus gikk på vannet eller isen er vel etter min mening ikke så viktig!-Men symbol-verdien er vel så viktig synes jeg,-Jødene har gjennom det Gamle testamentet hatt havet eller sjøen som et bilde på onde makter i verden. Derfor har vi dette bilde på at Jesus går på vannet,-og at han har kontrollen på dem.

Skrevet

Var også innsjøer bilde på onde makter Jerkyll?

Eller bare havet/sjøen?

Skrevet
Jeg tror null på at man kunne beskrive været noen hundre år etter det faktisk skjedde jeg.

Akkurat det er faktisk ikke så vanskelig i geologien...

Men teorien trekker jeg også i tvil...

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Kanskje alle hadde en "syretripp" og bare trodde han gikk på vannet?

Halusinasjoner rett og slett ;) Det kan vel være det.

Endret av Miloine
Skrevet
Kanskje alle hadde en "syretripp" og bare trodde han gikk på vannet?

Halusinasjoner rett og slett  ;)  Det kan vel være det.

:ler: alle kan ha sine teorier og tanker. Har tenkt på dette selv faktisk.

Skrevet

Jeg tenker også at dersom han gikk på is, var jo ikke dette akkurat noe under. Det kunne jo hvem som helst ha gjort, og det gjorde de nok også, dersom vannene pleide å være islagte. Så disiplene ville vel ikke ha løftet et øyenbryn en gang.

Men interessant teori. Som kan forkastes.

Hilsen meg, som tror at hele historien er oppdiktet.

Skrevet

Jesus var en person som snakket _mye_ i bilder. Rart da at folk ser ut til å tolke mer og mer bokstavelig!

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet
Jesus var en person som snakket _mye_ i bilder. Rart da at folk ser ut til å tolke mer og mer bokstavelig!

Det står ingen steder at det var Jesus som sa at han gikk på vannet.

Skrevet
Det står ingen steder at det var Jesus som sa at han gikk på vannet.

Det var en generell kommentar.

Gjest King James II
Skrevet

jeg skal nå avsløre hva Jesus egentlig gjorde.

han gikk på luftbobler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...