Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg starter må jeg bare si at jeg har vært til fastlege, øyelege og har tatt mr av hodet og ct av bihuler/område rundt øyet. 
De fant ingenting, bare litt tett på venstre side (bihuler). 
Jeg har hatt smerter rundt/i høyre øye i veldig lang tid nå. Skjønner virkelig ikke hva det kan være. Vanskelig å forklare smertene også men f.eks hvis jeg blunker med begge øynene så gjør det litt vondt på den ene siden og jeg liksom kjenner godt at jeg blunker?! Og hvis jeg er ute så er det øyet veldig sensitivt for vind, jeg kjenner at det kommer luft på det øyet men ikke på det andre. Føles også ut som at det øyet jeg har vondt i henger litt mer enn det andre. Renner også mye oftere av det øyet. Smertene er over øyet, ned langs siden ved tinningen og under øyet. 

noen som har en anelse om hva det kan være? Eller har opplevd lignende? 
Syns det er så rart at det ikke dukket opp noe på prøvene jeg har tatt. 

Anonymkode: 0b772...d91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (12 minutter siden):

TS. 

hmm jeg føler ikke symptomene stemmer helt med dette. Har ikke fått hodepine som det beskrives der og selve tinningen har jeg ikke problemer med. Føles mer ut som noe med øyet, det kjennes liksom ømt/veldig følsomt ut..

Skrevet

Er betennelse i synsnerven utelukket?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Før jeg starter må jeg bare si at jeg har vært til fastlege, øyelege og har tatt mr av hodet og ct av bihuler/område rundt øyet. 
De fant ingenting, bare litt tett på venstre side (bihuler). 
Jeg har hatt smerter rundt/i høyre øye i veldig lang tid nå. Skjønner virkelig ikke hva det kan være. Vanskelig å forklare smertene også men f.eks hvis jeg blunker med begge øynene så gjør det litt vondt på den ene siden og jeg liksom kjenner godt at jeg blunker?! Og hvis jeg er ute så er det øyet veldig sensitivt for vind, jeg kjenner at det kommer luft på det øyet men ikke på det andre. Føles også ut som at det øyet jeg har vondt i henger litt mer enn det andre. Renner også mye oftere av det øyet. Smertene er over øyet, ned langs siden ved tinningen og under øyet. 

noen som har en anelse om hva det kan være? Eller har opplevd lignende? 
Syns det er så rart at det ikke dukket opp noe på prøvene jeg har tatt. 

Jeg har dette i blant, jeg har problemer med bihuler, har og tatt cr mr, ingen ting liksom. 

Anonymkode: 70ed0...f14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har dette i blant, jeg har problemer med bihuler, har og tatt cr mr, ingen ting liksom. 

Og ja, mitt vonde øye er også motsatt side av hvor bihuleproblemet er, jeg har vondt i bihuler på venstre side og problemer med øyet på høyre. Når det er ille, er det vondt å trykke på øyet med fingrene, eller hvis jeg blunker hardt feks. 

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (7 minutter siden):

Er betennelse i synsnerven utelukket?

Jeg var også hos optiker i starten av dette og fant ut at jeg måtte ha briller pga litt skeive hornhinner og så hos øyelege for å sjekke om det var noen problemer men han fant heller ingenting bortsett fra det med hornhinnene. Har ikke hatt noe synsforstyrrelser heller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og ja, mitt vonde øye er også motsatt side av hvor bihuleproblemet er, jeg har vondt i bihuler på venstre side og problemer med øyet på høyre. Når det er ille, er det vondt å trykke på øyet med fingrene, eller hvis jeg blunker hardt feks. 

ts. 

Hmm så merkelig. Jeg har ikke vondt i bihulene på venstre side men det var der ct’en viste noen problemer. Ja det er akkurat det samme hos meg, vondt å trykke på øyet og kjenner det hvis jeg blunker, får da vondt i hjørnet av øyet (ikke mot nesen)

tar du noe mot bihulproblemene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts. 

Hmm så merkelig. Jeg har ikke vondt i bihulene på venstre side men det var der ct’en viste noen problemer. Ja det er akkurat det samme hos meg, vondt å trykke på øyet og kjenner det hvis jeg blunker, får da vondt i hjørnet av øyet (ikke mot nesen)

tar du noe mot bihulproblemene? 

Nei jeg har prøvd alt og lite som fungerer, nesespray eller rinexin på dårlige dager, antibiotika bet ikke på. Samme som hos meg, vondt i øyet i kroken liksom, som om smerten er rundt selve øyeeplet på en måte, innover der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei jeg har prøvd alt og lite som fungerer, nesespray eller rinexin på dårlige dager, antibiotika bet ikke på. Samme som hos meg, vondt i øyet i kroken liksom, som om smerten er rundt selve øyeeplet på en måte, innover der. 

Ja akkurat sånn er det hos meg også. Altså, veldig godt å høre om noen andre som har det samme problemet. Trodde jeg innbilte meg det nesten siden ingen finner ut av det. 

Det som var så rart hos meg var at alt startet for ca ett år siden med at jeg våknet og hadde veldig vondt rundt det høyre øyet, føltes ut som om jeg hadde blitt slått ,trodde det var betennelse i nedre øyelokk eller noe sånt. Men det gikk til slutt over av seg selv men alle de andre plagene begynte også da. 

AnonymBruker
Skrevet

Migrene eller annen type hodepinesykdom, trigeminusnevralgi?

Anonymkode: 82b7e...e8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har migrene, men har aldri hatt noe smerter der ved anfall og har ikke anfall så ofte lengre, de kjennes også veldig annerledes ut. Men jeg prøver å kjenne etter om smertene er koblet til anfall når de kommer. Ikke klart å merke en kobling enda. Det andre må jeg google 

AnonymBruker
Skrevet

Optiker er ikke godt nok, du bør henvises til øyelege. 

Anonymkode: a9d08...0aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Optiker er ikke godt nok, du bør henvises til øyelege. 

Anonymkode: a9d08...0aa

Ts. 

ja jeg glemte å skrive det i opprinnelige posten men jeg har også vært til øyelege. 
uten at de fant noe annet enn litt skeive hornhinner som jeg da har fått briller for 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette. Kan være øyemigrene.

Jeg hadde samme problem som deg, bare på venstre side. Det ble kronisk etter et massivt migreneanfall som endte med innleggelse. Etter jeg begynte med botox mot migrene, har smertene i øyet gitt seg.

Men jeg slet fortsatt med smerter i områdene rundt øyet, ut mot øret og ned mot overkjeven. Legen ga med neurontin og alle ansiktssmerter er borte på laveste dose. Legen mistenke trigeminunsnevralgi. Oppdaterte nevrologen ved sist besøk og han var enig i fastlegens vurdering og behandling. 

Anonymkode: 9d6b8...e34

AnonymBruker
Skrevet

Hmm jeg har ikke noe synsforstyrrelser men jeg skal ta meg en tur til fastlegen igjen etter påske og få sjekket litt mer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vanskelig å forklare smertene også men f.eks hvis jeg blunker med begge øynene så gjør det litt vondt på den ene siden og jeg liksom kjenner godt at jeg blunker?! Og hvis jeg er ute så er det øyet veldig sensitivt for vind, jeg kjenner at det kommer luft på det øyet men ikke på det andre. Føles også ut som at det øyet jeg har vondt i henger litt mer enn det andre. Renner også mye oftere av det øyet. Smertene er over øyet, ned langs siden ved tinningen og under øyet. 

Tenker umiddelbart: trigeminusnevralgi. 

Anonymkode: d540e...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker umiddelbart: trigeminusnevralgi. 

Anonymkode: d540e...6d3

Ts

Jeg har lest masse om det nå og smertene stemmer ikke, jeg har ikke så intense smerter, gjør ikke vondt når jeg tygger, snakker etc 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...